گزارش: قدرت های تشخیص چهره «آپارتاید خودکار» در اسرائیل

اسرائیل به طور فزاینده ای به آن تکیه می کند تشخیص چهره در کرانه باختری اشغالی برای ردیابی فلسطینی ها و بر اساس گزارشی جدید، نشانه ای از چگونگی عبور آنها از پست های بازرسی کلیدی را محدود می کند نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند علیه یک گروه قومی استفاده شود. در ایست های بازرسی مرتفع در الخلیل، فلسطینی ها در مقابل آن ایستاده اند دوربین های تشخیص چهره قبل از اجازه عبور بر اساس این گزارش، در حالی که صورت آنها اسکن می شود، نرم افزار – معروف به Red Wolf – از یک سیستم رنگی سبز، زرد و قرمز استفاده می کند تا سربازان را راهنمایی کند که آیا آنها را رها کنند، آنها را برای بازجویی متوقف کنند یا آنها را دستگیر کنند. سازمان عفو ​​بین الملل. هنگامی که این فناوری قادر به شناسایی کسی نیست، سربازان سیستم را با افزودن اطلاعات شخصی خود به پایگاه داده آموزش می دهند.
اسرائیل آزادی رفت و آمد فلسطینی ها را محدود کرده است، اما پیشرفت های فناوری ابزارهای قدرتمند جدیدی را به مقامات می دهد. این آخرین نمونه از گسترش جهانی سیستم های نظارت انبوه است که برای یادگیری شناسایی چهره افراد بر اساس فروشگاه های بزرگ تصاویر به هوش مصنوعی متکی هستند.
بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در الخلیل و اورشلیم شرقی، این فناوری تقریباً به طور کامل بر فلسطینی‌ها متمرکز است و راه جدیدی را برای خودکار کردن کنترل مرزهای داخلی که زندگی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را از هم جدا می‌کند، نشان می‌دهد. عفو بین الملل این فرآیند را «آپارتاید خودکار» نامید. اسراییل قویاً وجود رژیم آپارتاید را رد کرده است. نیروهای دفاعی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کردند که «عملیات امنیتی و اطلاعاتی لازم را انجام می‌دهند، در حالی که تلاش‌های قابل توجهی برای به حداقل رساندن آسیب به فعالیت‌های معمول مردم فلسطین انجام می‌دهند».
در چین، شرکت‌ها الگوریتم‌هایی ساخته‌اند که به دنبال شناسایی اقلیت‌ها از کنار دوربین‌های همه‌جای این کشور بودند. استفاده اسرائیل از تشخیص چهره در ایست های بازرسی بر اساس دیگر سیستم های نظارتی مستقر در سال های اخیر است.