کرانه باختری: ارتش اسرائیل 3 فلسطینی تحت تعقیب را در کرانه باختری کشت

تل‌آویو: نظامیان اسرائیلی سه فلسطینی تحت تعقیب را در ارتباط با حمله مرگبار علیه اسرائیلی‌ها کشتند که آخرین خونریزی در موج بی‌امان خشونت است.
ارتش گفت که این افراد پشت حمله ماه گذشته به خودرویی در نزدیکی یک شهرک یهودی نشین کرانه باختری بودند که یک مادر بریتانیایی-اسرائیلی و دو دخترش را کشت.
ارتش اعلام کرد که بامداد پنجشنبه وارد قلب شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی شد و در یک درگیری شدید تیراندازی، سه مظنون را کشت که دو تن از آنها شبه نظامیان وابسته به حماس بودند. این مردان را شناسایی کرد حسن کتنانی، معاذ مصریو ابراهیم حرا.
این وزارت بهداشت فلسطین گفت که سه نفر کشته شدند اما بلافاصله آنها را شناسایی نکرد.
خشونت در نابلس در زمان حساسی در منطقه رخ می دهد، چند روز پس از آن که یک زندانی برجسته فلسطینی که به دلیل بازداشت خود دست به اعتصاب غذای طولانی زده بود، در زندان اسرائیل درگذشت. مرگ او باعث رگبار موشک های شبه نظامیان در غزه و حملات هوایی در منطقه ساحلی شد که یک مرد را کشت.
اسرائیل بیش از یک سال است که در عملیاتی که توسط موجی از حملات فلسطینی ها علیه اسرائیلی ها در سال گذشته انجام شد، حملات دستگیری تقریباً شبانه ای را به روستاها، شهرها و شهرهای کرانه باختری انجام داده است. اسرائیل می گوید هدف از این حملات از بین بردن شبکه های شبه نظامی و خنثی کردن حملات آینده است. فلسطینی‌ها این حملات را به‌عنوان تثبیت بیشتر اشغال 56 ساله و بی‌پایان اسرائیل در سرزمین‌هایی که به دنبال یک کشور مستقل آینده هستند، می‌دانند.
این حملات با افزایش حملات فلسطینی ها مواجه شده است.
از زمان آغاز این حملات، حدود 250 فلسطینی در اثر تیراندازی اسرائیل کشته شده اند. اسرائیل می‌گوید که بیشتر آنها شبه‌نظامی بوده‌اند، اما جوانان سنگ‌انداز و افرادی که در درگیری‌ها شرکت نداشتند نیز کشته شده‌اند.
در همین مدت، نزدیک به 50 نفر در حملات فلسطینیان علیه اسرائیلی ها کشته شده اند.