پیستون – مشهد رینگ

به نحوی که فیلر با نیرویی بین 20 تا 35 نیوتن از بین سیلندر و پیستون خارج گردد. لازم به توضیح است که هنگام نصب این رینگ باید به دقت به عبارات حک شده روی آن توجه کرد به نحوی که اگر عبارت UP یا TOP ملاحظه گردید باید آن سمت از رینگ به سمت بالا قرار گیرد و همچنین به سطح مقطع رینگ نیز باید توجه داشت به صورتیکه اگر پله داخلی داشت، سمت پله دار باید به سمت بالا قرار گیرد. در این وضعیت شیار رینگ پیستون شیبدار بوده ولی رینگ دارای جهت خاصی برای نصب کردن نبوده و می توان به صورت دلخواه آنرا نصب کرد . در این حالت در کورس تراکم فشار گاز در حال تراکم به پله داخلی نیرو اعمال کرده و باعث می شود که رینگ با نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و عمل آب بندی را بهتر انجام می دهد. جنس بکار رفته در ساخت انواع پیستون خودرو سبب کارایی بهتر و عملکرد بسیار موثری در آن خواهد شد؛ زیرا این قطعه در دمای زیادی قرار گرفته و در شرایط سختی به کار خود ادامه می پیستون بادی دهد. پیستون (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای شکل است که داخل سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد.

پیستون های بیضی شکل که برای جلوگیری از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود با ابعاد خاصی طرح می گردد.به طوری که در شکل 7 دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه006/0 اینچ یا 15/0 میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر است و قطر پیستون در روی محور 45 درجه ای نسبت به محور 003.0 اینچ یا 075/0 میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا قسمت پایین پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کاهش یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ پیستون پیکان عظام باز شود. 5 ـ وجود رینگهای فولادی در بدنه پیستون : که مانع نفوذ گرمای بالای پیستون به قسمت پایین میشود. رینگ روغني كه در قسمت پایین پیستون قرار مي گیرد,وظیفه جمع آوري روغن هاي اضافي از روي سطح بوش را دارد. معمولا در جداره ( دیواره ) پیستون ها ، سه شیار ایجاد می کنند و سه رینگ پیستون داخل این شیارها می اندازند؛ اما علت این کار چیست؟ در این صورت رینگ با نیروی بیشتری به جداره سیلندر چسبیده و از خروج سوخت و هوای فشرده جلوگیری می کند.

باید توجه نمود که رینگ باید به راحتی در شیار رینگ پیستون قرار گرفته و جای حرکت داشته باشد. شیارهایي نیز بر روي محیط پیستون تعبیه مي شود كه محل قرارگیري رینگ ها مي باشد.در صورتیكه اندازه این شیارها بیش از حد داده شده در اطالاعات فنی دستگاه باشد پیستون باید حتما تعویض گردد. با توجه به شکل زیر سمت چپ، ملاحظه می شود که در هنگام بالا رفتن پیستون مقداری گاز متراکم شده بین رینگ و پیستون قرار گرفته و باعث باز شدن رینگ پیستون می گردد. در خودروهایی که سیستم تایمینگ و سوپاپ آنها متغیر می باشد ( در بخش تایمینگ به شرح آن پرداخته ایم ) برای جلوگیری از برخورد سوپاپ ها به پیستون ، شیارهایی بر طبق شکل سوپاپ در پیستون ایجاد کرده اند تا اگر سوپاپ در هنگام بالا بودن پیستون ، پایین بود ، با پیستون برخورد نکند. وقتی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و اگر دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال زیاد سوپاپ با سطح رویی پیستون برخورد میکند و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ باعث آسیب دیدن پیستون هم میشود.

در این حالت پیستون از چندین محل بطور عمودی و از دور تا دورش دچار گرفتگی و گیر کردن در داخل سیلندر شده است . قطر پیستون های موتور خودرو بین 76 تا 122 میلی متر (3 تا 4 اینچ) تغییر می کند. رینگهای روغنی دهانهدار هستند که این دهانه به تنظیم قطر آنها با قطر پیستون و سیلندر کمک میکند. قطر پیستون طوری در نظر گرفته میشود که نسبت به سیلندر لقی لازم را داشته باشد و به راحتی در آن حرکت کند. رینگ پیستون برای جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمان تراکم و گاز محترق شده در زمان احتراق از بین سیلندر و پیستون از رینگ به عنوان عامل آب بندی کننده استفاده می شود. در هنگام پایین آمدن پیستون، فشار گاز درحال کاهش بوده و نیروی رینگ به تنهایی عمل آب بندی را انجام می دهد. زبان اصلی زومیت فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید. فرض کنید ورزشکاری، مسافت ۳۶۰ متر را در مدت زمان ۶۰ ثانیه پیموده است؛ در این حالت تندی او بشکل زیر محاسبه میٰشود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از پیستون لاستیکی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.