پلیس فرانسه علت ضرب و شتم مرد سیاه پوست را متهم کرد

پاریس: چهار افسران پلیس فرانسه یک منبع قضایی روز دوشنبه ، چند روز پس از حادثه در پاریس که باعث تشدید اختلافات بر سر یک قانون امنیتی جدید شد ، در رابطه با ضرب و شتم و سو abuse استفاده نژادی از یک تولید کننده موسیقی سیاه متهم شد.
ضرب و شتم میشل زکلر ، تهیه کننده موسیقی – که در تصاویر ویدئویی هفته گذشته منتشر شده است – به مرکز خشم پلیس تبدیل شده است ، منتقدان آن را به نژادپرستی نهادینه شده و مردم سیاه پوست و عرب هدف قرار می دهند.
دهها هزار نفر روز شنبه علیه لایحه امنیتی که حق انتشار تصاویر پلیس کشیک را محدود می کند ، اعتراض کردند. تجمع در پاریس با درگیری های سخت به پایان رسید.
یک قاضی تحقیق در اوایل صبح دوشنبه حکم داد که سه نفر را به اتهام “خشونت عمدی یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفت: توسط شخصی که دارای اختیارات عمومی “و” جعل “است.
منبع افزود ، دو نفر در پشت میله های زندان نگهداری شدند ، در حالی که دو نفر دیگر با آزادی مشروط آزاد شدند.
روز یکشنبه دادستان پاریس ، رمی هیتز خواستار اتهام افسران به طور خاص برای استفاده از سو abuse استفاده نژادی شده بود.
در تظاهرات در پاریس یک کارگاه آموزشی روشن شد ، اتومبیل هایی به آتش کشیده شد و سنگ به سمت نیروهای امنیتی پرتاب شد ، آنها با گاز اشک آور و تاکتیک های ضد شورش پاسخ دادند.
در میان آسیب دیدگان ، عکاس خبری سوری برنده جایزه ، عامر الحلبی ، 24 ساله ، با چهره ای کبود و قسمت زیادی از سرش را که در باند در عکسهای AFP پوشیده شده بود ، مشاهده کرد.
الحلبی یک عکاس مستقل است که در مجله Polka Magazine و AFP کار کرده و هر دو روز یکشنبه در بیانیه هایی این حادثه را محکوم کردند.
فیل ختویند ، مدیر اخبار جهانی خبرگزاری فرانسه ، خواستار تحقیق پلیس در مورد این حادثه شد و گفت: “ما از جراحات وارده توسط همکارمان” عمیر الحلبى “شوكه شده و خشونت بدون دلیل را محكوم می كنیم.
الحلبي چند ساعت نتوانست به بيمارستان برود و گفت كه حضور در آنجا به او يادآور شد جنگ داخلی سوریه در زادگاهش
وی گفت: “این حلب بود که شب گذشته به من برگشت.”
پلیس گفت 81 نفر در این تظاهرات دستگیر شدند ، وزیر کشور جرالد دارمانین گفت این خشونت “غیرقابل قبول” است.
دارمانین در یک توئیت گفت 98 افسر پلیس در جریان اعتراضات آسیب دیده اند ، افزود: افرادی که خشونت را دنبال می کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
پیش از اتهامات ، این چهار افسر توسط بازرسی کل پلیس ملی پلیس (IGPN) به ظن استفاده از خشونت و آزار نژادی مورد بازجویی قرار گرفتند.
هیتز گفت که سه نفر از افسران باید در بازداشت بمانند “تا از برقراری ارتباط مجرمین یا فشار بر شاهدان جلوگیری کنند”.
وی خواستار اتهامات خشونت عمدی ، سو abuse استفاده نژادی و ارسال گزارش نادرست پلیس شد.
وی گفت: مرد چهارم ، که بعداً به محل رسید و یک گلدان اشک آور شلیک کرد ، باید تحت شرایط آزاد شود و به جرم خشونت عمدی متهم شود.
وی گفت ، این چهار افسر سابقه خدمات خوبی داشتند و ادعا کرد که آنها “از ترس” عمل کرده اند.
زکلر را به دلیل نداشتن ماسک و بوی شدید شاهدانه متوقف کردند. وی گفت ، اما فقط مقدار کمی از این ماده پیدا شد.
وكلاي وكالت سه نفر از افسران روز دوشنبه از اظهارنظر درباره اتهامات خودداري كردند.
مفسران می گویند اگر ماده مناقشه برانگیز قانون 24 قانون به تصویب برسد ، تصاویر این ضرب و شتم – که برای اولین بار توسط سایت خبری Loopsider منتشر شده است – هرگز منتشر نشده است.
این لایحه انتشار تصاویر پلیس کشیک را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی می کند.
این مصوبه توسط شورای ملی تصویب شد اگرچه منتظر تصویب سنا است.
جنجال در مورد قانون و خشونت پلیس در حال تبدیل شدن به بحران دیگری برای دولت به عنوان رئیس جمهور است امانوئل مکرون با همه گیری ، عواقب اقتصادی آن و بسیاری از مشکلات در صحنه بین المللی روبرو می شود.
ماکرون روز جمعه گفت که تصاویر ضرب و شتم زکلر “ما را شرمنده” می کند و از دولت فرانسه خواست تا پیشنهادهایی برای “مبارزه با تبعیض” ارائه دهد.
از نظر منتقدان ، این قانون شواهدی دیگر در مورد لغزش به راست توسط ماکرون است که در سال 2017 به عنوان یک مرکزگرای امیدوار کننده اصلاحات لیبرال فرانسه به قدرت رسید.
اما قانون پیشنهادی به طور فزاینده ای زیر سوال می رود.
Yael Braun-Pivet ، عضو حزب حاکم ماکرون ، رئیس کمیته امور حقوقی پارلمان ، گفت: “صادقانه بگویم ، من به هیچ چیز بسته نیستم.”
وی به رادیو فرانس اینتر گفت: “ما زمان هایی داشته ایم که مقالات را اصلاح یا حتی حذف کرده ایم.”