نیروهای اسرائیلی مردان مسلح فلسطینی را که به انگلیسی‌ها-اسرائیلی‌ها شلیک کرده بودند، کشتند

نابلوس: نیروهای اسرائیلی پنجشنبه کشته شده سرویس امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که دو مرد مسلح فلسطینی که یک مادر انگلیسی-اسرائیلی و دو دخترش را در ماه آوریل در کرانه باختری اشغالی تیراندازی کردند.
سرویس شین بت اسرائیل گفت که ستیزه جوی سومی که به دو مرد مسلح کمک کرده بود نیز در این حمله کشته شد.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله به شهر نابلس سه کشته برجای گذاشته است. صدها نفر در مراسم تشییع جنازه خود در خیابان های شهر راهپیمایی کردند و افراد مسلح به هوا تیراندازی کردند.
گروه شبه نظامی فلسطینی حماس گفت افراد کشته شده از اعضای شاخه مسلح آن بودند و تایید کرد که آنها حمله 7 آوریل را انجام داده اند که در آن لوسی دی 48 ساله بریتانیایی-اسرائیلی و دخترانش مایا 20 ساله و رینا 15 ساله کشته شدند. در حال سفر از خانه خود در یک شهرک یهودی در کرانه باختری.
به گفته ارتش، در یک حادثه جداگانه در نزدیکی، در روستای حواره، یک زن فلسطینی به یک سرباز اسرائیلی چاقو زد و سپس توسط او و سرباز دوم تیراندازی شد.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد این زن که ایمان عوده 26 ساله نام داشت بر اثر جراحات وارده جان باخت.
این حوادث پس از تبادل حملات فرامرزی بین اسرائیل و غزه در اوایل هفته و بیش از یک سال خشونت رخ داد که شاهد حملات مکرر اسرائیل به کرانه باختری و همچنین مجموعه‌ای از حملات توسط اسرائیل بود. فلسطینی ها در مورد اسرائیلی ها
حمله تیراندازی به خانواده دی که بریتانیایی جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه، اسرائیلی‌هایی را که ماه گذشته برای تشییع جنازه دیس هجوم آوردند، شوکه‌کننده توصیف کرد.
خاخام لئو دی، پدر خانواده، در یک مصاحبه رادیویی با پخش کننده عمومی اسرائیل کان، از نیروهای امنیتی اسرائیل تشکر کرد و گفت که در این هفته با بیماران پیوندی که اعضای همسرش را دریافت کرده بودند، بیشتر دلجویی می کند.
دی گفت: «این یک آرامش عالی بود.
در نابلس، شاهدان گفتند که واحدهای مخفی اسرائیل خانه ای را در شهر قدیمی قبل از درگیری مسلحانه محاصره کردند که در اثر انفجار و سوراخ گلوله، ساختمان به شدت آسیب دید.
از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 فلسطینی که بیشتر آنها از جنگجویان گروه های شبه نظامی بودند اما برخی از آنها غیرنظامی از جمله کودکان هستند توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده اند و حداقل 18 اسرائیلی و خارجی کشته شده اند.
حازم قاسم، سخنگوی حماس، تهدید به انتقام از قتل مردان مسلحی که در خانه سنگر گرفته بودند، گرفت. او گفت: «اشغال بهای جنایات خود علیه مردم ما و ترور امروز را خواهد پرداخت.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: کسانی که به اسرائیلی‌ها آسیب می‌زنند، در نهایت دسترسی پیدا می‌کنند. او گفت: “مهم نیست کجا سعی می کنید پنهان شوید – ما شما را پیدا خواهیم کرد.”
نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین، اسرائیل را مسئول تشدید تنش‌ها دانست و از آمریکا خواست تا مداخله کند.