محسن فخری زاده: ایران می گوید دانشمندی توسط مسلسل کنترل شده توسط ماهواره کشته شد | اخبار جهان

تهران: یک مسلسل کنترل شده توسط ماهواره با “هوش مصنوعی“در ترور هفته گذشته یك مورد استفاده قرار گرفت دانشمند برتر هسته ای در ایران ، معاون فرمانده سپاه پاسداران روز یکشنبه به رسانه های محلی گفت.
محسن فخری زاده در حال رانندگی در بزرگراهی خارج از پایتخت ایران بود تهران علی فدوی ، دریادار عقب گفت ، با جزئیات امنیتی 11 گارد در 27 نوامبر ، هنگامی که مسلسل بر روی صورت او “بزرگ نمایی کرد” و 13 گلوله شلیک کرد.
خبرگزاری مهر به نقل از وی نوشت: این مسلسل بر روی یک وانت نیسان سوار شده بود و “فقط روی صورت شهید فخری زاده متمرکز شده بود به گونه ای که همسرش با وجود فاصله فقط 25 سانتی متر (10 اینچ) اما مورد اصابت گلوله قرار نگرفت.”
وی افزود: “از طریق ماهواره” بصورت آنلاین کنترل می شد و از “دوربین پیشرفته و هوش مصنوعی” برای ایجاد هدف استفاده می شد.
فدوی گفت که رئیس حراست فخری زاده چهار گلوله “در حالی که خود را پرتاب کرد” بر روی دانشمند گرفت و “هیچ تروریستی در صحنه وجود نداشت”.
مقامات ایرانی دشمن اصلی اسرائیل و گروه مخالف تبعیدی مجاهدین خلق ایران (مجاهدین خلق) را عامل این ترور دانسته اند.
پیش از این پرس تی وی دولتی گفته بود که سلاح های “ساخت اسرائیل” در محل حادثه پیدا شده است.
گزارش های مختلفی از مرگ این دانشمند پس از حمله پدیدار شده است ، وزارت دفاع در ابتدا گفت که او با محافظان خود درگیر آتش سوزی است ، در حالی که خبرگزاری فارس ادعا کرد “مسلسل اتوماتیک کنترل از راه دور” بدون ذکر منبع ، وی را کشته است.
طبق گفته وزیر دفاع ایران ، امیر حاتمی ، فخری زاده یکی از معاونان وی بود و با تمرکز بر حوزه “دفاع هسته ای” ، ریاست سازمان دفاع و تحقیقات و نوآوری این وزارتخانه را بر عهده داشت.