غزه: مرد مسیحی غزه برای مسلمانانی که در ساعت شلوغی ماه رمضان گیر افتاده اند خرما و آب می آورد

غزه: در یک ساعت قبل از غروب آفتاب در ماه رمضان، جاده‌های غزه مملو از ماشین‌ها می‌شود، زیرا مردم به موقع به خانه می‌روند تا با خانواده‌هایشان افطار کنند. رانندگان ناامید بوق می زنند یا سعی می کنند از قفل عبور کنند، و تصادفات بیش از حد معمول در یک روز کامل بدون غذا یا آب باعث کسل شدن تمرکز و کاهش خلق و خو می شود.
برای کسانی که به اندازه کافی بدشانس هستند که وقتی در ترافیک شدید ایستاده اند، افطار را به طور کلی از دست بدهند، ایهاب ایاد یک منظره خوشایند است
مرد مسیحی غزه، خرما و آب را به مسلمانانی که در ترافیک یا دیر وقت در خانه نگه داشته اند، می دهد تا طبق سنت پیامبر(ص) افطار کنند.
پنج سال پیش، ایاد با پیشنهاد خرما و آب به همسایگان، اولین چیزی که مسلمانان معمولاً هنگام پایان روزه خود در غروب آفتاب می خورند، شروع کرد و تصمیم گرفتند این پیشنهاد را عمومی کنند.
ایاد، 23 ساله، در خانه اش که با فانوس تزئین شده بود، به رویترز گفت: به عنوان یک مسیحی، به برادران مسلمانم خرما و آب را به عنوان نوعی شریک کردن تقدیم می کنم، زیرا ما در یک وطن زندگی می کنیم و خون یکسانی داریم. و مجسمه های کوچک مریم مقدس. او گفت: «آنها ابتدا تعجب کردند که چگونه یک مسیحی این کار را می کند، اما با گذشت روزها، هر سال از دیدن من خوشحال می شدند.
واکنش‌ها مثبت است و من خوشحالم و افتخار می‌کنم.»
غزه، نوار ساحلی که از سال 2007 تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و توسط گروه اسلامگرای حماس اداره می شود، تنها حدود 1000 مسیحی دارد که اکثر آنها ارتدوکس یونانی هستند و جمعیتی بالغ بر 2.3 میلیون نفر دارند.
لوای الزهارنا صاحب کافی شاپ پس از دریافت یکی از هدایای ایاد گفت: «این ماه آنها نیست و روزه نمی گیرند، اما به ما احساس خوبی دارند و این چیز خوبی است.
ایاد در خانه اش از یک همسایه مسلمان 13 ساله برای تهیه بسته ها کمک گرفت.
ایاد گفت: در تعطیلات ما، همسایگان مسلمان ما به دیدار ما می آیند و به ما تبریک می گویند و ما در تعطیلات آنها نیز همین کار را می کنیم.