صدر: روحانی سرشناس عراقی، مقتدی صدر، حرکت درجه و پرونده را «تجمیع» کرد

بغداد: روحانی عراقی مقتدی صدراو که نفوذ زیادی بر سیاست ملی دارد، روز جمعه گفت که برای یک سال جنبش قدرتمند خود را بر روی اعمال “گناهکارانه” در میان حامیان “منجمد” می کند.
صدر، یک رهبر شیعه مسلمان، توانایی بسیج ده ها هزار نفر از هواداران خود را با یک پیام واحد دارد و خود را به عنوان یک قهرمان مبارزه با فساد معرفی می کند که اغلب با رهبری سیاسی عراق درگیر است.
او بارها با اعلامیه‌های مهم در شبکه‌های اجتماعی، مانند پیام توییتری در سال گذشته مبنی بر «بازنشستگی قطعی» خود از سیاست، حامیان و مخالفان خود را غافلگیر کرده است.
صدر در بیانیه‌ای که روز جمعه در صفحه رسمی توئیتر این روحانی به اشتراک گذاشته شد، گفت که تصمیم گرفته است «حداقل یک سال جنبش را متوقف کند».
در این بیانیه آمده است که این اقدام بر فعالیت های مذهبی از جمله نماز جمعه و مؤسسه ای که به میراث پدرش اختصاص داده شده است، تأثیری نخواهد گذاشت.
صدر در میان جمعیت اکثریت شیعه کشور پیروان فداکار و فداکار دارد و ادعای نسب مستقیم به حضرت محمد دارد.
شهرت پدرش آیت الله العظمی محمد صادق به ظهور او کمک کرد صدرکه صدام حسین دیکتاتور سابق او را در سال 1999 ترور کرده بود.
بنا به بیانیه صدر، مقبره در شهر نجف که پدرش در آن دفن شده است تا ماه رمضان که اواخر ماه آوریل به پایان می رسد، بسته می ماند.
روحانی گفت: «اینکه من ممکن است یک اصلاح طلب برای عراق باشم… اما در اصلاح جنبش صدری شکست بخورم، تخلف است.
او گفت: «و ادامه رهبری جنبش صدریستی که شامل… برخی از عناصر فاسد است، یک مسئله جدی است».
اشاره صدر به گروهی حاشیه‌ای بود که در ویدئویی به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عراقی آن را گزارش کردند و خواستار «بیعت با امام مورد انتظار» شدند. سید مقتدی صدر“.
مؤمنان معتقدند مهدی دوازدهمین امام شیعیان بیش از 1000 سال پیش ناپدید شد و روزی باز خواهد گشت تا عصر جدیدی از صلح و هماهنگی را آغاز کند.
در بیانیه قوه قضائیه آمده است که در پاسخ به این ویدئو، مقامات حکم دستگیری «65 مظنون از باندی را که به ترویج افکار مخالف و برهم زننده امنیت عمومی می پردازند» صادر کردند.
در ماه اوت، صدر در بیانیه‌ای که در بحبوحه کشمکش‌های سیاسی بر سر نامزدی نخست‌وزیر و منجر به درگیری‌های مرگبار در بغداد بین پیروانش، ارتش و نیروهای شبه‌نظامی شد، اعلام کرد که از سیاست بازنشسته می‌شود و نهادهای مرتبط با جنبش خود را می‌بندد.
اوایل سال گذشته او به همه 73 قانونگذار وابسته به جنبش او دستور داده بود تا در یک نمایش قدرت از پارلمان خارج شوند که هدف آن شکستن بن بست در مذاکرات سیاسی است.