شهروندان ترکیه در خارج از کشور شروع به رای دادن در انتخابات ملی می کنند

برلین: میلیون ها نفر شهروندان ترکیه در خارج از کشور زندگی می کنند، روز پنجشنبه در انتخابات ملی رای دادن را آغاز کردند که تصمیم می گیرد که آیا رئيس جمهور رجب طیب اردوغان می تواند برای یک دوره دیگر ترکیه را اداره کند.
رای گیری در خارج از کشور در بحبوحه نگرانی ها در مورد سلامت اردوغان آغاز شد، پس از آن که وی مجبور شد تجمعات انتخاباتی چهارشنبه و پنجشنبه را لغو کند. با این حال، او قرار بود روز پنجشنبه از طریق لینک ویدیویی در مراسم افتتاحیه اولین نیروگاه هسته ای ترکیه شرکت کند.
در میان بزرگترین گروه رای دهندگان خارج از کشور، 1.5 میلیون ترک در آلمان هستند که می توانند در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 16 مرکز رای گیری در سراسر کشور تا 9 می رای خود را به صندوق بیندازند. رای گیری در خود ترکیه تا 14 می انجام نمی شود.
در جریان انتخابات قبلی پنج سال پیش، اکثریت قابل توجهی از رای دهندگان ترک در آلمان از اردوغان حمایت کردند. مشخص نیست که آیا این بازیکن 69 ساله امسال همان سطح حمایت را از آنها دریافت خواهد کرد یا خیر.
نظرسنجی ها در ترکیه نشان می دهد که رقیب اصلی اردوغان، رهبر حزب اپوزیسیون چپ میانه، کمال کیلیچداراوغلو، که مورد حمایت حزب فراحزبی اتحاد ملت است، پیشی گرفته است.
اردوغان به دلیل حکومت استبدادی فزاینده و مدیریت اقتصاد و تورم افسارگسیخته در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است.
جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی آلمان، که ریشه های خانوادگی در ترکیه دارد، به گروه رسانه ای RND گفت که پیروزی کیلیچداراوغلو “راه را برای بازگشت به دموکراسی” در ترکیه هموار می کند.