سه سرباز اسرائیلی و افسر امنیتی مصر در تیراندازی در مرز کشته شدند

اورشلیم/قاهره: سه سربازان اسرائیلی اسرائیل و مصر گفتند و یک افسر امنیتی مصر روز شنبه در نزدیکی مرز دو کشور کشته شدند، در حادثه ای که جزئیات آن نامشخص بود اما کشورها گفتند که به طور مشترک در حال بررسی آن هستند.
ارتش اسرائیل گفت که یک پلیس مصری بامداد روز شنبه در حالی که یک پاسگاه نظامی در مرز مصر را ایمن می‌کردند، دو تن از سربازانش را به ضرب گلوله کشت، پس از اینکه نیروها در طول شب با موفقیت یک تلاش قاچاق بزرگ را خنثی کردند.
این افسر مصری و سرباز سوم اسرائیلی ساعاتی بعد در درگیری در داخل خاک اسرائیل کشته شدند.
الیزر تولدانو، رئیس فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل گفت: به محض اینکه دو سرباز اسرائیلی کشته شدند، ارتش این حادثه را یک حمله تروریستی تلقی کرد.
ارتش مصر اعلام کرد که سه نیروی امنیتی اسرائیلی و یک نیروی امنیتی مصری در جریان تبادل آتش در حالی که افسر امنیتی مصر قاچاقچیان را در سراسر مرز تعقیب می کرد، کشته شدند.
ارتش اسرائیل و دو منبع امنیتی مصر گفتند که مقامات مصر و اسرائیل با همکاری کامل در حال بررسی شرایط این حادثه هستند.
تولدانو گفت: “ما هیچ سوالی را حل نشده نمی گذاریم”، از جمله این احتمال که تیراندازی به فعالیت قاچاق یک شبه مربوط باشد.
ارتش اسرائیل گفت مشخص نیست که چگونه افسر مصری از حصار مرزی عبور کرده است و سربازان در حال جستجوی منطقه برای رد حمله مهاجمان دیگر هستند.
سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که دو سرباز صبح روز شنبه در حین انجام وظیفه در منطقه نسبتاً متروکه در امتداد مرز صحرا با مصر هدف گلوله قرار گرفتند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اجساد آنها بعد از اینکه نتوانستند به رادیو پاسخ دهند، پیدا شد.
به گفته این منبع، هنگامی که ارتش متوجه شد که این حادثه ادامه دارد، سربازان نفوذ به خاک اسرائیل را شناسایی کردند که منجر به درگیری مسلحانه شد که در آن مهاجم، یک پلیس مصری و سومین سرباز اسرائیلی کشته شدند.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که با رئیس ستاد ارتش ارزیابی کرده و ارتش “در صورت لزوم این رویداد را بررسی خواهد کرد”.
مصر در سال 1979 اولین کشور عربی بود که پیمان صلح با اسرائیل امضا کرد و بیش از 200 کیلومتر (124 مایل) مرز تا حد زیادی آرام باقی مانده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: در حالی که تلاش برای قاچاق مواد مخدر در این منطقه مکرر بود، آخرین نفوذ شناخته شده به اسرائیل که منجر به تلفات شد، حدود 10 سال پیش بود.