انواع آجر نما

انواع آجر نما با توجه به مواد اولیه

آجرهای روکشی به دو گروه کلی آجرهای خاکی و آجرهای معدنی تقسیم می شوند.

 

انواع آجر نما با توجه به مواد اولیه خاک

آجرهای سفالی نما: به دلیل ارزان بودن آجرهای سفالی، ویژگی اصلی این نوع آجرهای سفالی این است که برای کاهش هزینه نمای ساختمان استفاده می شود.

آجر نمای نسوز: آجرهای نسوز امیران دارای زوایای صاف، رنگ شفاف، ابعاد یکنواخت هستند که در بسیاری از شرکت ها به دلیل پخت دقیق و اصولی به آن توجه نمی شود. آجر نسوز بیشترین استحکام را دارد و برای مدت طولانی تغییر رنگ نمی دهد. آجرهای نسوز در انواع آجرهای نسوز شاموت، سمیرم، سفید و مشکی موجود می باشد.

آجر نمای قزاقی: آجر قزاق به آجرهای سنتی معروف است که ظاهری سنتی دارد و با استفاده از خاک رس پخته می شود و به مرحله تولید می رسد.

آجر نسوز روکش نسوز: استفاده از خاک نسوز همانطور که از نامش پیداست در تولید آجر نسوز. از آجرهای نسوز عمدتاً برای اجاق گاز استفاده می شود، اما برای کسانی که رنگ زرد را برای نمای ساختمان انتخاب می کنند، این آجر بهترین انتخاب است.

آجر نمای نسوز سمیرم : یکی از پرمصرف ترین انواع آجر نما می باشد که در بازار به آجر طرح بریتانیایی معروف است. آجر نسوز سمیرم عمدتاً به دلیل مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالا و رنگ قهوه ای روشن یا خاکستری در اکثر ساختمان های آجری شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر نسوز سفید: آجر نسوز در سه طیف رنگی موجود است: سفید صدفی، سفید شیری و سفید مایل به خاکستری کم رنگ.

آجر نسوز مشکی: آجر روکشی که تمام مشخصات انواع آجرهای نسوز بر پایه خاک، اکسید آهن و فلز منگنز را دارد.

آجر لفتون نما: اگر به دنبال دیوار چینی و نما به صورت همزمان هستید، آجر لفتون رو به شما پیشنهاد می کنیم. اگرچه آجرهای نسوز کامل، آجرهای کامل قزاق نیز همین کار را انجام می دهند، اما هزینه آن کمی بیشتر از آجرهای لفتون است.

منبع دنیای آجر

https://donyaiajor.com