امارات متحده عربی می گوید واکسن چینی 86٪ موثر است ، جزئیات کمی ارائه می دهد

دوبی ، امارات متحده عربی: امارات متحده عربی روز چهارشنبه گفت که واکسن ویروس کرونا ویروس چربی آزمایش شده در فدراسیون شیخ نشین ها 86٪ موثر است ، اگرچه جزئیات کمی را منتشر کرد.
امارات متحده عربی ، محل زندگی دبی و ابوظبی ، آزمایشی را با حضور 31000 داوطلب از 125 کشور انجام داد. داوطلبان بین 18 تا 60 سال در طی 28 روز دو دوز واکسن دریافت کردند.
وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی نتایج را از طریق بیانیه ای در آژانس خبری دولتی WAM اعلام کرد و گفت: “آنها تجزیه و تحلیل موقت Sinopharm CNBG از آزمایشات فاز III را بررسی کرده اند.”
در بیانیه آمده است: “تجزیه و تحلیل نشان دهنده نگرانی جدی در زمینه ایمنی نیست.”
بلافاصله مشخص نبود که آیا نتایج اعلام شده فقط شامل افرادی است که در این آزمایش در امارات شرکت می کنند یا نتایج چین و جاهای دیگر را نیز شامل می شوند. در این بیانیه واکسن به عنوان دریافت “ثبت رسمی” بدون توضیح بیشتر در مورد معنی آن توصیف شده است. مقامات اماراتی نمی توانند بلافاصله برای اظهارنظر در مورد آنها صحبت کنند.
واکسن Sinopharm برای استفاده اضطراری در چند کشور تأیید شده است و این شرکت هنوز آزمایشات بالینی مرحله پایانی را در 10 کشور انجام می دهد. مراکش در حال آماده سازی برای یک برنامه بلند پروازانه واکسیناسیون COVID-19 است ، با هدف واکسیناسیون 80٪ از بزرگسالان خود در عملیاتی که از ابتدای ماه جاری انجام می شود و در ابتدا به واکسن Sinopharm متکی است.
عکس Sinopharm متکی به فناوری آزمایش شده ای است که از ویروس کشته شده برای انتقال واکسن استفاده می کند ، شبیه روش ایمن سازی فلج اطفال. رقبای پیشرو غربی از فناوری جدیدتر و کمتر اثبات شده برای هدف قرار دادن پروتئین سنبله ویروس کرونا با استفاده از RNA استفاده می کنند.
مقامات ارشد در امارات متحده عربی ، از جمله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ، حاکم دبی ، به عنوان بخشی از آزمایش واکسن ، تصاویر را به صورت عمومی دریافت می کنند.