اسرائیل موشک های ضد تانک به یونان می فروشد: اسرائیل می گوید قرارداد 400 میلیون دلاری برای فروش موشک های ضد تانک یونان امضا کرده است.

اورشلیم: اسرائیل قراردادی به ارزش 1.44 میلیارد شیکل (400 میلیون دلار) برای فروش اسپایک امضا کرد. موشک های ضد تانک به یونانوزارت دفاع اسرائیل روز دوشنبه، تنها چند روز پس از دستیابی به توافقی به اندازه مشابه برای ارائه دفاع هوایی به فنلاند، عضو تازه وارد ناتو، گفت.
اسپایک یک موشک ضد تانک هدایت شونده است که توسط بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو استفاده می شود که توسط پیمانکار دفاعی دولتی اسرائیل تولید شده است. رافائل.
یوآو هار اون، مدیر عامل رافائل، گفت: موشک‌های اسپایک مجموعه ابزارهای عملیاتی ارتش یونان را تقویت خواهند کرد و ما انتظار داریم در آینده نزدیک از طریق همکاری‌های راهبردی گسترش بیشتری پیدا کند.
وزیر دفاع اسرائیل گفت که این توافق روابط بین کشورها را تقویت می کند.
هفته گذشته اسرائیل و رافائل گفتند که پس از پیوستن رسمی فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در 4 آوریل، سیستم دفاع هوایی پیشرفته دیوید اسلینگ را در اختیار فنلاند قرار خواهند داد.
فنلاند سیستم دفاعی طراحی شده برای رهگیری موشک های بالستیک و کروز را در قراردادی به ارزش 316 میلیون یورو (345 میلیون دلار) دریافت خواهد کرد. هنوز هم نیاز به تایید ایالات متحده دارد که در توسعه این سیستم نقش دارد.
الحاق فنلاند که به هفت دهه عدم تعهد نظامی پایان می دهد، طول مرز مشترک ناتو با روسیه را تقریباً دو برابر می کند و جناح شرقی آن را تقویت می کند، زیرا جنگ در اوکراین بدون هیچ راه حلی ادامه دارد. همچنین مسکو را تهدید به اقدامات متقابل کرد.
فنلاند گفت که توافق با اسرائیل به طور قابل توجهی توانایی های آن را افزایش می دهد و اسرائیل آن را “جهش کوانتومی” در همکاری دفاعی بین کشورها خواند.