آتش سوزی در ساختمان آپارتمان دبی: آتش سوزی در یک ساختمان آپارتمانی 16 کشته و 9 زخمی بر جای گذاشت

دبی: مقامات روز یکشنبه اعلام کردند که آتش سوزی در یک ساختمان آپارتمانی در محله قدیمی دبی در امارات متحده عربی دست کم 16 کشته و 9 زخمی برجای گذاشته است.
آتش سوزی روز شنبه در منطقه المورار در محله تاریخی دیره دبی، آپارتمانی را که گمان می رود افراد متعددی در آن اشتراک داشته اند، اصابت کرد، این یک رویه رایج برای کارگرانی است که اقتصاد را در این ایالت-شهری که بیشتر به خاطر آسمان خراش های سر به فلک کشیده اش معروف است، متداول می کند. اما فضاهای تنگ که اغلب با موانع موقتی از تخته سه لا، دیوارهای خشک یا پرده های دوش تقسیم می شوند، می توانند به یک خطر بزرگ در آتش سوزی تبدیل شوند.
روزنامه وابسته به دولت «نشنال» به بیانیه‌ای از سوی «دفاع مدنی دبی» که توسط دفتر رسانه‌ای این شهر در دوبی برای تعداد کشته‌شدگان ارائه شده است، استناد کرد. مقامات به سوالات آسوشیتدپرس پاسخی ندادند.
روز یکشنبه، علائم کاراکتر روی این ساختمان آپارتمانی پنج طبقه دیده می‌شود که در طبقه همکف آن یک فروشگاه مواد غذایی، یک مغازه دودفروشی و سایر مشاغل وجود دارد. نوار زرد رنگ صحنه جنایت پلیس ساختمان را محاصره کرده بود که هنوز هم حضور پررنگ پلیس داشت. هواپیماهای ایرباس A380 و بوئینگ 777 عظیم متعلق به شرکت حمل‌ونقل طولانی امارات در بالای سرشان غوغا کردند، زیرا این محله در امتداد مسیر پرواز خود تنها 3 کیلومتر (2 مایل) از فرودگاه بین‌المللی دبی فاصله دارد.
در بالکن‌های همسایه، لباس‌ها آویزان دیده می‌شوند – یک روش معمول زمانی که کمدها به فضای زندگی برای کارگرانی تبدیل می‌شوند که آپارتمانی را که ابتدا برای یک خانواده طراحی شده بود، به اشتراک می‌گذارند. این در سرتاسر دیره، که در کنار نهر دبی واقع شده است و همچنین محل بازارهای طلا و ادویه است، که یکی از جاذبه های توریستی مهم در شهر است، دیده می شود.
مردی که در زمان آتش سوزی در همان نزدیکی کار می کرد، آتش را ساعت بعد از ظهر شنبه آغاز کرد. او به AP گفت که انفجاری مانند آتش گرفتن سیلندر گاز و به دنبال آن دود غلیظ سیاه رخ داده است. او گفت که همسایه‌ها معتقد بودند که مردم در آن زمان در داخل خواب بودند، چیزی که برای ماه مبارک رمضان روزه‌دار مسلمانان، زمانی که مؤمنان از طلوع تا غروب آفتاب از خوردن و نوشیدن خودداری می‌کنند، معمول است.
یک افسر پلیس دبی، خبرنگار AP را قبل از اینکه نامش را بیان کند، از صحبت با این مرد جلوگیری کرد و به خبرنگار گفت که منطقه را ترک کند.
بیانیه دفاع مدنی دبی به نقل از نشنال، آتش سوزی را در طبقه چهارم توصیف کرد. علائم کاراکتر در طبقه پنجم دیده می شد، جایی که به نظر می رسید شیشه در اثر آتش سوزی منفجر شده است.
بر اساس گزارش ها، بررسی های اولیه نشان داد که عدم رعایت الزامات ایمنی و ایمنی ساختمان باعث آتش سوزی شده است. مقامات ذیربط در حال بررسی همه جانبه برای ارائه گزارش دقیق از علل حادثه هستند.»
این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. مدیریت ساختمان با استناد به تحقیقات پلیسی که در حال انجام است، از پاسخگویی به سؤالات خودداری کردند. بلافاصله مشخص نشد که مالک این ساختمان چه کسی است.
دبی در سال‌های اخیر با موجی از آتش‌سوزی‌های بلندمرتبه‌ای مواجه بوده است که توسط مواد جانبی قابل اشتعال ایجاد شده است. با این حال، آتش سوزی های دیگر در انبارها و سازه های کوچکتر ممکن است رخ دهد، به ویژه در تابستان که دمای هوا به 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) می رسد. روز شنبه، دبی شاهد بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) همراه با وزش باد شدید بود.
پارتیشن بندی غیرقانونی آپارتمان ها برای دهه ها مشکلی در دبی بوده است و زمانی بدتر شده است که دولت شهر شاهد رونق املاک و رشد اقتصادی است، مانند آنچه اکنون در حال تجربه است. مقامات در گذشته سرکوب‌هایی را آغاز کرده‌اند، اما صاحبخانه‌ها همچنان در ارائه آپارتمان‌های تقسیم‌بندی شده اصرار دارند، زیرا کارگران آفریقا و آسیا سعی می‌کنند هر پنی را برای بازگرداندن به خانه پس‌انداز کنند.