یمن: لباس های پاره شده، لکه های خون، شکست مرگبار یمن را نشان می دهد

یمن: لباس های پاره شده، لکه های خون، شکست مرگبار یمن را نشان می دهد

صناعا: لباس‌های پاره و صندل‌های دور ریخته شده در کوچه بیرون مدرسه معین یمن ریخته می‌شود، که با اشتباه فاجعه‌بار برنامه رمضان در روز پنجشنبه، به صحنه وحشت تبدیل شد.
در حالی که شورشیان حوثی که پایتخت یمن را کنترل می کنند، در حال تحقیق در مورد حادثه ای هستند که حداقل 85 نفر را کشته اند، احساس ترس و اندوه در این گوشه از شهر قدیمی صنعا فرا می گیرد.
دروازه های مدرسه را کنده و به زمین پرت کرده اند. لباس‌ها و کفش‌های پاره‌شده به همراه یک عصا رها شده در بیرون انباشته شده‌اند. سنگ پله های منتهی به مدرسه آغشته به خون است.
ساعاتی قبل، منطقه با فریادهای وحشتناکی بلند شد که صدها نفر از مردمی که برای کمک نقدی ماه رمضان در مدرسه جمع شده بودند، خود را در هم فشرده و ناتوان از حرکت دیدند.
فیلم مردم گرفتار را نشان می‌دهد که با دست‌های دراز شده التماس می‌کنند و امیدوارند که آزاد شوند، در حالی که برخی برای فرار از روی جمعیت بالا می‌روند.
ویدئوی دیگری که توسط حوثی ها منتشر شده است، اجساد روی زمین را هنگام فرار بازماندگان به تصویر می کشد. تصاویر تایید نشده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که کشته ها و مجروحان در امتداد دیوار کوچه صف کشیده اند و آمبولانس ها با آژیرهای ناله و چراغ های چشمک زن از راه می رسند.
جمعیت در یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان، برای دریافت کمک نقدی 5000 ریالی (حدود 8 دلار) برای یک تاجر به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان، ماه مقدس مسلمانان، آمدند.
اولا سعید، 28 ساله، با جراحات خفیف توانست از کوچه باریک، تنها شش متر (20 فوت) خارج شود.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «مردم زیادی بودند که برای دریافت پول خیریه آمده بودند و من نیز در میان آنها بودم.
مردم روی هم تکان خوردند و سر من به خاطر این همه هل دادن به دیوار چسبیده بود.»
نبیل احمد23 ساله، خوش شانس بود که در جلوی جمعیت نبود.
او گفت: «ازدحام زیادی وجود داشت و من در میان مردم پشت سر بودم. صداها و فریادها را از جلو شنیدیم.
– کیف های بدن – دیگران چندان خوش شانس نبودند. در تصاویر بیشتر منتشر شده توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران، کیسه‌های سفید بدن در طبقه بیمارستان صف کشیده بودند. در جای دیگر، اجساد پوشیده از ورقه های سبز دراز کشیده بودند.
نجات‌یافته‌ها، از جمله کودکان، روی تخت‌های آبی بیمارستان دراز کشیده بودند، بسیاری از آن‌ها با اندام‌های باندپیچی، زخم‌های خون‌ریز و حالتی شوکه‌شده در چهره‌شان.
دو مقام حوثی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفتند که حداقل 85 نفر کشته و 322 نفر زخمی شدند. زنان و کودکان در میان کشته شدگان بودند.
این تازه‌ترین فاجعه‌ای است که بر یمن وارد شده است، یمن که با جنگ داخلی هشت ساله بین حوثی‌ها و ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که به نمایندگی از دولت سرنگون شده می‌جنگند، به زانو در آمده است.
اواخر شب در پایان ماه رمضان، یک ماه روزه دار، و درست قبل از تعطیلات سنتی عید فطر، یک جشن بزرگ مسلمانان، آشکار شد.
حوثی ها گفتند که سه مرد به خاطر این حادثه دستگیر شده اند و علت آن را “ازدحام بیش از حد” می دانند.
یکی از ساکنان اطراف به حوثی ها گفت: “من با خانواده ام در حال خوردن سحری بودم که از صدای بلند در نزدیکی خانه مان غافلگیر شدم.” تلویزیون المسیره.
بیرون رفتم و جمعیت زیادی از مردم را دیدم.
این حادثه که یکی از مرگبارترین حوادث در سراسر جهان در 10 سال گذشته است، درست زمانی رخ داد که خوش بینی به جنگ یمن و پس از تبادل اسرا و مذاکرات صلح در هفته گذشته افزایش یافت.