نشست G20 در این هفته یک نقطه عطف خواهد بود ، عربستان سعودی می گوید در میان انتظارات از محرک های مهم اقتصادی

دهلی نو: اجلاس آینده G20 “یک نقطه عطف” خواهد بود ، عربستان سعودی، رئیس بلوک قدرتمند اقتصادی ، روز یکشنبه در میان انتظارات فزاینده از حمایت مالی ، کاهش بدهی و چندین اقدام پولی دیگر توسط این گروه برای کمک به اقتصاد جهانی برای بهبودی از فروپاشی ویروس کرونا گفت.
سعود بن محمد آل ساتی ، سفیر عربستان سعودی در هند گفت که اجلاس مجازی در 21 تا 22 نوامبر بیشتر به بررسی پیامدهای بیماری همه گیر ویروس کرونا ، برنامه های درمانی آینده و اقدامات احیای اقتصاد جهانی خواهد پرداخت.
G20 بزرگترین و سریعترین اقتصادهای جهان را تشکیل می دهد و 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و دو سوم جمعیت آن را تشکیل می دهد.
اجلاس سران گروه در میان بدترین رکود اقتصادی است که جهان از زمان رکود بزرگ دهه 1930 شاهد آن است.
در ماه مارس ، G20 اعلام کرده بود كه بیش از 5 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق می شود تا تأثیر همه گیر را جبران كند.
ال ساتی در مصاحبه ای با PTI گفت: “جلسه آینده در تاریخ 21 تا 22 نوامبر یک نقطه عطف خواهد بود. اعضای G20 قرار است برای دومین بار در طول سال جاری به طور مجازی جلسه داشته باشند.”
انتظار می رود که G20 از یک برنامه محرک اقتصادی و همچنین چارچوبی برای کاهش بدهی کشورهای فقیر در این اجلاس رونمایی کند زیرا ویروس کرونا ویروس تهدید می کند که زخم های طولانی مدت در اقتصاد جهانی ایجاد خواهد کرد.
این نماینده گفت: “در میان سایر موارد مهم در دستور کار ، این اجلاس در جهت رفع پیامدهای همه گیری ، برنامه های آینده مراقبت های بهداشتی و اقدامات لازم برای احیای اقتصاد جهانی کار خواهد کرد.”
آل ساتی در مورد نقش هند در این گروه گفت كه عربستان سعودی دانش و تجربه ای را كه هند از گروه G20 به دست آورده است و همچنین تلاش های چشمگیر آن در گسترش تجهیزات پزشکی به چندین كشور در سراسر جهان برای مقابله با بیماری همه گیر را ارزیابی می كند.
وی گفت: “بسته تسكین اقتصادی كه هند برای برجسته ترین بخشهای خود ارائه كرده است قابل ستایش است. به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی و بزرگترین اقتصاد در جنوب آسیا ، اقتصاد هند انگیزه بهبودی از تأثیر همه گیر در حال انجام را دارد.” .
این نماینده اظهار داشت: عربستان سعودی قبلاً با تعداد زیادی از سهامداران از جمله مشاغل و اتاق های فکر در سراسر جهان درگیر شده است تا راه حل های سیاسی قوی برای کشورهای عضو G20 و فراتر از آن برای مقابله با اختلالات گسترده اقتصادی – اجتماعی ناشی از همه گیری درگیر کند.
قرار است در اجلاس مورد انتظار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، نخست وزیر انگلیس حضور داشته باشد بوریس جانسون، نخست وزیر هند نارندرا مودی، نخست وزیر ژاپن یوشی هیده سوگا، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور چین شی جین پینگ ، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل و رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون بین دیگران.
ال ساتی گفت: “اقتصاد جهانی به دلیل همه گیری Covid19 با چالش های بی سابقه ای روبرو شده است. از قطع زنجیره های عرضه جهانی تا کشف آسیب پذیری های سیستم بهداشت جهانی ، همه گیری یک شوک حیرت انگیز را به جهان وارد کرد.”
وی گفت: “در این زمانهای آزمایش ، تحت سرپرستی عربستان سعودی ، G20 توانسته است اقتصاد و جوامع ، به ویژه آسیب پذیرترین افراد را برای ایجاد بنیادی مستحکم تر برای محافظت از سلامت شهروندان جهانی و حمایت از اقتصاد جهانی ، هدایت کند.” گفت
این نماینده گفت که ریاست جمهوری سعودی بر اساس موفقیت اجلاس سران G20 در ماه مارس و نتایج بیش از 100 کارگروه مجازی و جلسات وزرا خواهد بود.
وی گفت: “تمرکز بر حفاظت از زندگی و بازگرداندن رشد با پرداختن به آسیب پذیری هایی است که در طی همه گیری ایجاد شده و با ریختن پایه های محکم تری برای آینده بهتر.”
عربستان سعودی در 1 دسامبر 2019 ریاست جمهوری G20 را با مضمونی بلند پروازانه یعنی “تحقق فرصت های قرن 21 برای همه” به عهده گرفت.
سه ستون موضوع شامل: توانمندسازی مردم ، حفاظت از کره زمین و شکل دادن به مرزهای جدید.
آل ساتی گفت که ایجاد اجماع و پاسخهای موثر و هماهنگ در قلب “نتایج برجسته” G20 امسال قرار دارد.
وی گفت: “با این اولویت ها است که ما نقشه راهی برای مقاومت و پیشرفت فراگیر ، تقسیم دانش و ایجاد اجماع ، احیای اقتصادی و آمادگی ترسیم می کنیم.”
ال ساتی همچنین به نقل از خالد الفالیح وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی گفت كه ریاست جمهوری این كشور حدود 11 تریلیون دلار برای محافظت از اقتصاد جهانی با تعهد و عزم واضح در انجام “هر آنچه لازم است” برای غلبه بر بیماری ویروس كرونا ، كمك كرده است.
“تصمیماتی مانند تعلیق پرداخت خدمات بدهی برای فقیرترین کشورهای جهان که به کشورهای ذینفع اجازه می دهد 14 میلیارد دلار از بدهی خود را به تأخیر انداخته و از این مبلغ به جای تأمین مالی سیستم های بهداشتی و برنامه های اجتماعی خود استفاده کنند ، بسیار مهم است. این در حدود 43 کشور سود داشته است تاریخ ، “فرستاده گفت.
وی همچنین به اختصاص 21 میلیارد دلار G20 به ابزارهای تشخیصی و درمانی ، داروها و واکسن ها برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد.
“G20 تأكید كرده است كه دسترسی عادلانه و مقرون به صرفه به واكسن ها كلیدی است برای غلبه بر بیماری همه گیر ویروس کرونا و حمایت از بهبود اقتصاد جهانی.
آل ساتی گفت: “ما به نقش هند به عنوان تولید كننده اصلی واكسن اذعان می كنیم و از نقش حیاتی این كشور در تلاش برای در دسترس و در دسترس قرار دادن واكسن ها قدردانی می كنیم.”
وی گفت: “ما به تلاش های چشمگیر هند در طی شیوع ویروس کرونا برای کمک به چندین کشور در سراسر نبرد جهانی با بیماری همه گیر اعتراف می کنیم.”
آل ساتی به عنوان نمونه ای از همکاری در حال رشد بین دو کشورمان گفت که هند سفر صدها متخصص بهداشت را به عربستان سعودی تسهیل می کند تا کار خود را در مراکز درمانی سعودی از سر بگیرند.
وی گفت: “علاوه بر این ، هند دسترسی به داروی هیدروکسی کلروکوین و پاراستامول را به صورت تجاری در بسیاری از کشورها تضمین کرد.”
نماینده عربستان گفت گروه G20 مجموعه ای از اقدامات را برای مقابله با بیماری همه گیر از جمله از طریق هماهنگی با انجام داده است سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی (WB).
وی گفت: “با شروع این بحران ، نیاز به ایجاد ساعت بنیادی برای محافظت از سلامت شهروندان جهانی و حمایت از اقتصاد جهانی بود.”
وی افزود: “با این هدف ، ریاست G20 سعودی ، با هماهنگی کشورهای عضو و سازمان های بین المللی ، پاسخ های متناسب و متنوعی را آغاز کرد.”