مقام نیروی دریایی ایالات متحده می گوید “بازدارندگی ناآرامی” با ایران حاصل شده است

دبی ، امارات متحده عربی: برترین ها مقام نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه گفت: یکشنبه آمریكا پس از ماهها حملات منطقه ای و تصرف در دریا به “بازدارندگی ناآرامی” با ایران رسیده است ، حتی اگر تنش بین واشنگتن و تهران بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی زیاد باشد.
معاون دریایی سام پاپارو ، که نظارت بر ناوگان 5 نیروی دریایی مستقر در بحرین ، در اظهار نظرهای سالانه گفتگوی منامه که توسط موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک برگزار می شود ، لحن دانشگاهی به خود گرفت. وی اظهار داشت که “احترام سالم” هم برای نیروی دریایی منظم ایران و هم برای نیروی دریایی سپاه پاسداران شبه نظامی آن است.
“ما یک بازدارندگی ناخوشایند به دست آوردیم معاون دریادار گفت: “این بازدارندگی ناخوشایند با وقایع جهانی و با اتفاقاتی که در این مسیر رخ می دهد ، تشدید می شود.” “اما من فعالیت ایران در دریا را محتاط ، محتاطانه و محترمانه دانسته ام ، به طوری که خطر محاسبه غیرضروری یا تشدید در دریا را به خطر نیندازم.”
ماموریت ایران در سازمان ملل بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.
در حالی که ایران طی ماه های اخیر یک تانکر را به طور مستقیم توقیف یا هدف قرار نداده است ، اخیراً مین به یک نفتکش در عربستان سعودی برخورد کرده و یک کشتی باری در نزدیکی یمن مورد حمله قرار گرفته است. بلافاصله سو on ظن به شورشیان حوثی مورد حمایت ایران یمن به دلیل قرار گرفتن در پشت هر دو حمله منجر شد. حوثی ها در مورد هر دو حمله توضیحی نداده اند.
پاپارو ، خلبان جنگنده سابق نیروی دریایی ارتش که اخیراً به عنوان مدیر عملیات در فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا خدمت می کرد ، موضع متفاوتی نسبت به سلف قبلی خود ، معاون دریادار جیمز مالوی ارائه داد. در یکی از آخرین اظهارات خود در ماه آگوست به روزنامه نگاران ، مالوی از ایران به عنوان “بی پروا و تحریک آمیز” یاد کرد و همیشه در تمرینات دریایی چشمگیر سعی در کاهش “مخرج” داشت تا زمانی که مطمئن شوند که می تواند به نظر برسد که چیزی برده ”
در زمان تصدی مالوی ، تانکرهای نفتی به تصرف ایران درآمدند و یک سری انفجار مین مین با هدف حمل نفتکش هایی که نیروی دریایی ایران را مقصر دانستند. تهران دست داشتن در این ماجرا را انکار کرد ، اگرچه از اعضای سپاه پاسداران فیلمبرداری شد که یک مین منفجر نشده را از یک تانکر دور می کنند.
در مقابل ، چند ماهی که پاپارو مسئولیت آن را بر عهده داشته است ، هیچ بحران عمده ای مشاهده نشده است.
نیروی دریایی ایالات متحده به طور معمول با برخوردهای پرتنشی مواجه می شود سپاه پاسداران، که قایق های تندروی آنها در کنار کشتی های جنگی آمریکایی در خلیج فارس مسابقه می دهند و گاهی در حضور آنها تمرین های آتش زنده با مسلسل و پرتاب موشک انجام می دهند.
گارد به طور معمول در آبهای کم عمق خلیج فارس و دهانه تنگ آن ، تنگه هرمز گشت می زند. نیروی دریایی منظم ایران عمدتا در خلیج عمان و دریای عرب فعالیت می کند. در حالی که فرماندهان قبلی نکاتی را برای تمایز بین حرفه ای بودن این دو مطرح کرده اند ، پاپارو آن را به عنوان “ایده قدیمی” که شامل یک باور پایدار است که این سرویس هنوز به شاه سابق ایران ، که در سال 1979 اسلامی سرنگون شد ، وفادار بود ، آن را رد کرد. انقلاب
معاون دریادار گفت: “چهل و یک سال از انقلاب می گذرد ، من فکر می کنم ما می توانیم از این مفهوم صرف نظر کنیم.” “من صمیمانه شک دارم که تفاوتی بین آنها وجود داشته باشد.”
پاپارو همچنین گفت که وی اعتقاد ندارد که ماموریت ناوگان 5 تحت تأثیر نیروی دریایی قرار گیرد که به طور بالقوه یک ناوگان اول را که مسئول اقیانوس هند است ، بازسازی کند.
با این حال ، اظهارات پاپارو هشدار واضحی را به همراه داشت ، سخنان جیم ماتیس ، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده ، در یک مقطع.
وی گفت: “مودب باشید ، حرفه ای باشید و برنامه ای برای کشتن همه افراد در اتاق داشته باشید.” “ما اینگونه رفتار خود را در دریا انجام می دهیم.”