مشترکان همراه اول و ایرانسل روزانه چقدر اینترنت مصرف میکنند؟

هر دو ایرانسل و همراه اول در یک اقدام هماهنگ اقدام به حذف بستههای روزانه بلند مدت و حجم بالا نمودهاند. بسته های مدار فیروزه ای، بسته های اینترنت و بسته های مکالمه کوتاه مدت ساعتی و بهصرفهای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکانهای مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. در نقطه مقابل، ۲ برادر دیگر، یعنی برادران کوئن، فیلم «تصنیف آخر باستر اسکراگز» را در نتفلیکس ساختند که جوایز متعددی گرفت و تحسین منتقدان را به همراه داشت. در اپراتور های ایرانسل و همراه اول، شما می توانید برخی از بسته های اینترنت را برای خط دیگر در همان شبکه انتقال یا هدیه دهید که در ادامه روش انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. چرا که مشتریان وفادار، محصولات بیشتری میخرند، توجه کمتری به پیامهای تبلیغاتی رقبا میکنند و ارائه ی خدمات برای مشتریان موجود که با فرآیندهای شرکت آشنا هستند ارزان است. اما پاسخ به بخش دوم سوال یعنی آن قسمت که چرا مشترکان اپراتور اول تمایل بیشتری به استفاده از دیتا در شبکه این اپراتور را دارند چندان کار ساده ای نیست و نیازمند بررسی دقیق تری است و فرآیند پیچیده تری دارد.

خواهران واچوفسکی (خالقان ماتریکس) با ساخت سریال «sense۸» که بعد از فصل دوم تولیدش متوقف شد، از چهرههای معروفی هستند که از فعالیتشان در ویاودیها استقبال نشده است. همین امروز که درحال مطالعه این مطلب هستید، کلی کارگردان ایرانی با قراردادهای مختلف برای نماوا و فیلیمو درحال ساخت سریال هستند. قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده اند که شناخت برند ، تاثیر بسزایی بر انتخاب برند دارند.بنابراین، آگاهی و شناخت از برند، سبب انتخاب محصول خواهد شد. با پیگیریهای دولت پس از گذشت یک ماه قیمتها با کمی افزایش به قیمتهای سابق نزدیک شد و در حال حاضر نیز برای خرید بستههای اینترنت همراه اول و ایرانسل باید قیمت جدید را پرداخت کنید. برای مثال این اپراتور به صراحت در پیامک فعالسازی بسته اینترنت اعلام میکند که «مهلت زمانی بسته اینترنت 7 روزه 800 مگابایت شما در ساعت 23 و 52 دقیقه و 28 ثانیه روز 1394/7/10 به پایان خواهد رسید و از آن پس مصرف اینترنت شما با تعرفه عادی محاسبه خواهد شد. از طرفی مدیرعامل ایرانسل و معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در گفتگو با نشریه پیوست در مورد حجم دیتای مصرفی مشترکانشان اینطور گفته، طبق ادعای مدیرعامل ایرانسل حجم دیتای مصرفی توسط مشترکان این اپراتور به طور متوسط حدود ۱۰ پتابایت در روز است البته این در حالی است که ایرانسل در پیک شبکه (۱۷ آذر) به ۱۲ و نیم پتابایت نیز برای اولین بار رسید.

همچنین معاون همراه اول نیز گفته است که اکنون بالاترین مصرف روزانه در هفته به ۱۲ و نیم پتابایت رسیده که در مقایسه با سال گذشته همین روزها، دو برابر شده است و مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در روزهای دیگر هفته زیر ۱۲ پتابایت نمی آید. این بستههای متنوع، مناسب افرادی است که از برنامههای صوتی و تصویری اینترنتی استفاده میکنند و یا تمایل به داشتن اینترنتی با سرعت بالا دارند. واقعا این یکی از بزرگترین کلاهبراداری های همراه اوله. فردی میگفت، در حالی که در یک روز، 5 گیگابایت حجم ترافیکی از یکی از شرکتهای اینترنتی خدماترسان خریداری کرده بوده، در سه ساعت این حجم اینترنتی به شکلی باورنکردنی و تنها در جریان یک وب گردی ساده تمام شده است. بد نیست اول نگاهی داشته باشیم به مهمترین کارگردانهایی که با شروع عصر طلایی جدید تلویزیون در آمریکا به نتفلیکس و دیگر ویاودیها پیوستهاند و بعد هم وضعیت سینمای خودمان را مرور کنیم.

براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در جدول زیر مشاهده می شود مجموع تعداد مشترکان ۳G و ۴G دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به ترتیب در حدود ۳۷ و ۳۵ میلیون نفر است. در این رابطه رضایتمندی، پاسخ کامل مشتری به برند است که در نهایت به خرید مجدد محصول میانجامد. این رویه غیرمنطقی و در واقع به ضرر مشترکان است. مارتین اسکورسیزی افسانهای فیلم پرهزینه «مرد ایرلندی» را در نتفلیکس ساخت و سریال «vinyl» و سریال «شیطان در شهر سفید» را هم در فهرست تولید این شبکه دارد. بهنظر میرسد مخاطب میلیونی این پلتفرمها آنقدر وسوسهکننده است که بعد از کرونا و با بازشدن سینماها هم بعید است موج ساخت سریال شبکه نمایش خانگی فروکش کند. واقعیت این است که هر دو آنها خدمات و سرویس های مشابهی را ارائه می دهند. همینطور که میبینید، فهرست بلندبالایی از نامهای بزرگ سینمای دنیا را میتوانیم ردیف کنیم که حالا از سازندگان صاحبنام این شبکهها هستند.