مزایای خانه هوشمند چیست؟

یکی از مهمترین مزایای استفاده از اتوماسیون خانگی تأمین آرامش صاحب خانه ، امکان نظارت از راه دور بر روی خانه و جلوگیری از خطرات مانند کار با دستگاه قهوه ساز یا باز گذاشتن درب است. خانه هوشمند برای سالمندان نیز مفید است ، زیرا مراقبت هایی را فراهم می کند که می تواند به افراد مسن کمک کند تا به راحتی در خانه بمانند ، نه اینکه به خانه سالمندان بروید یا به دنبال مراقبت 24 ساعته در خانه باشید. بودن.

جای تعجب نیست که خانه های هوشمند می توانند با ترجیحات کاربر سازگار شوند. به عنوان مثال ، به محض ورود به خانه ، درب پارکینگ شما باز می شود ، چراغ ها روشن می شوند ، بخاری سر و صدا می کند و آهنگ های مورد علاقه شما بر روی بلندگوهای هوشمند پخش می شود.

اتوماسیون خانگی همچنین به مصرف کنندگان در بهبود کارایی کمک می کند. سیستم خانه هوشمند به جای راه اندازی کولر گازی در تمام طول روز ، می تواند رفتارهای شما را بشناسد و از خنک بودن خانه شما تا زمان بازگشت از محل کار اطمینان حاصل کند. در مورد لوازم خانگی نیز همین اتفاق رخ می دهد. و با سیستم آبیاری هوشمند ، باغ شما فقط در صورت نیاز و با مقدار مشخص آب سیراب می شود. با اتوماسیون خانگی ، انرژی ، آب و سایر منابع به طور کارآمدتری مصرف می شوند و به مصرف کننده در صرفه جویی در منابع و هزینه های طبیعی کمک می کنند.

با این حال ، سیستم های اتوماسیون خانگی ، گاهی اوقات به دلیل ماهیت فنی خود ، سعی در تبدیل شدن به جریان اصلی دارند. نقطه ضعف خانه های هوشمند پیچیدگی درک شده آنها است. برخی از افراد با مشکل تکنولوژی روبرو هستند و یا به اولین ناراحتی تن می دهند. سازندگان و اصناف خانه های هوشمند از پیچیدگی ها کاسته و تجربه کاربری را بهبود می بخشند تا آن را برای کاربران از هر نوع و سطح فناوری لذت بخش و مفید قرار دهند.

برای اینکه سیستمهای اتوماسیون خانگی واقعاً مثر باشند ، سخت افزار باید با استفاده از همان پروتکل یا حداقل پروتکلهای مکمل ، صرف نظر از سازنده ، سازگار باشد. به عنوان نوعی بازار در حال ظهور ، هنوز هیچ استاندارد طلایی برای اتوماسیون خانگی وجود ندارد. با این وجود اتحادیه های استاندارد برای اطمینان از همکاری متقابل و تجربه کاربری یکپارچه ، با تولیدکنندگان و پروتکل ها کار می کنند.

مسئله مهم دیگر امنیت خانه هوشمند است. گزارشی در سال 2016 توسط NTT Data نشان داد که 80٪ از مصرف کنندگان آمریکایی نگران امنیت داده های خانه هوشمند خود هستند. اگر متجاوزان بتوانند به یک دستگاه هوشمند نفوذ کنند ، احتمالاً چراغ ها و دزدگیرها را خاموش و درها را باز می کنند و خانه را بدون محافظت می کنند. علاوه بر این ، هکرها می توانند به طور بالقوه به شبکه صاحبخانه دسترسی پیدا کنند و منجر به حملات بدتر یا داده کاوی شوند. در اکتبر 2016 ، ربات های Mirai IoT موفق شدند با استفاده از دوربین های امنیتی ضعیف ، ضبط کننده های دیجیتال و روترها به عنوان نقاط ورود ، بخشی از اینترنت را در یک سری حملات نفوذی گسترده (DDoS) نابود کنند.

علاوه بر امنیت ، بسیاری از مخالفان خانه هوشمند نگران حریم خصوصی اطلاعات هستند. گزارش NTT Data نشان می دهد که 73٪ از مصرف کنندگان در مورد حریم خصوصی داده هایی که دستگاه های خانه هوشمند آنها به اشتراک می گذارند نگران هستند. در حالی که تولیدکنندگان لوازم خانگی و سیستم عامل های هوشمند می توانند با جمع آوری داده های مصرف کننده ، محصولاتشان را بیشتر مرتبط کنند یا خدمات جدید و پیشرفته تری را به مشتریان ارائه دهند ، اعتماد و شفافیت سازندگان باعث اعتماد به کاربران می شود. محصولات هوشمند شما ضروری است.