فیس بوک حساب های ایرانی را که اعتراضات اسرائیل را هدف قرار داده بود ، حذف کرد

اورشلیم: فیس بوک می گوید از بین رفته است چندین حساب جعلی مستقر در ایران که حمایت خود را از اعتراضات علیه اعلام کرده بود نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو.
فیس بوک موارد مختلفی از “رفتار غیر اصیل هماهنگ” را در سراسر جهان ، که در آن حساب های جعلی برای دخالت در سیاست کشورهای دیگر گفته شد این حساب ها از شبکه اجتماعی حذف شده اند.
این اعلامیه در گزارشی ماهانه که روز پنجشنبه منتشر می شد ، ارائه می شد. این گزارش گفت: یکی از این موارد شامل 12 حساب فیس بوک ، دو صفحه و 307 حساب اینستاگرام است که مطالبی را به زبان عبری و عربی در مورد اعتراضات در اسرائیل و عراق.
فیس بوک گفت که افراد پشت این حساب ها برای محافظت از هویت خود تلاش کرده اند اما این شرکت قادر به ردیابی آنها در یک شرکت IT مستقر در تهران است. طبق این گزارش ، شبکه حساب های جعلی حدود 10 هزار فالوور داشت و در مراحل اولیه ایجاد مخاطب بود.
نتانیاهو و حامیان وی گزارش را مورد استفاده قرار دادند و گفتند که این ثابت می کند ایران از اهداف مخالفان سیاسی وی حمایت می کند. جنبش پرچم سیاه ، یکی از اصلی ترین گروه های معترض ، نخست وزیر را به تحریک متهم کرد و طرفداران را به شرکت در اعتراض هفتگی بعدی خود در روز شنبه دعوت کرد.
اسرائیلی ها ماه هاست که اعتراضات گسترده ای برگزار می کنند و از نتانیاهو خواستار استعفا به دلیل محاکمه خود به اتهامات متعدد فساد مالی و اداره دولت او با بیماری همه گیر ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن شدند.
اسرائیل به دلیل برنامه هسته ای تهران ، حمایت از گروه های شبه نظامی منطقه و سخنان آتش افروزانه رهبران خود ، ایران را بزرگترین تهدید خود می داند.
اسرائیل گفت که در اوایل سال جاری حمله سایبری بزرگی را که هدف اصلی آن زیرساخت های آبی بود که به طور گسترده به ایران نسبت داده شد ، خنثی کرد. اسرائیل مظنون است که دو هفته بعد با حمله سایبری به بندر ایران مقابله به مثل کرده است.
اسرائیل و ایران سالها درگیر جنگهای پنهانی بوده اند که شامل هک با فناوری پیشرفته و حملات سایبری است. از همه معروف تر ، آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل مظنون هستند که یک کرم رایانه ای به نام استاکس نت را که برنامه هسته ای ایران را مختل کرده است ، آزاد کردند.