رهبر منزوی طالبان پیام پایان ماه مبارک رمضان را منتشر کرد

رهبر منزوی طالبان پیام پایان ماه مبارک رمضان را منتشر کرد

اسلام آباد: رهبر ارشد منزوی طالبان روز سه شنبه با انتشار پیامی از تغییرات در افغانستان پس از تسلط طالبان و اقداماتی که آنها پس از تصرف این کشور پس از دو دهه جنگ تحمیل کردند، تمجید کرد.
بیانیه هیبت الله آخوندزاده پیش از تعطیلات عید فطر در اواخر این هفته که پایان ماه مبارک رمضان است، علنی شد.
آخوندزاده، یک محقق اسلامی، به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود یا مرکز طالبان در استان قندهار در جنوب افغانستان را ترک می کند. او اطراف خود را با دیگر علما و متحدان دینی احاطه کرده است که مخالف تحصیل و کار برای زنان هستند.
به نظر می رسد در ماه های اخیر، آخوندزاده در جهت دهی به سیاست های داخلی، ممنوعیت تحصیل دختران بعد از صنف ششم و ممنوعیت زنان افغان از زندگی عمومی و کار، به ویژه برای سازمان های غیردولتی و سازمان ملل، دست قوی تری گرفته است.
این پیام به پنج زبان عربی، دری، انگلیسی، پشتو و اردو توزیع شد. آخوندزاده می گوید که طالبان “اقدامات اصلاحی مهمی” در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، رسانه و سایر زمینه ها انجام داده اند.
او گفت: «اثرات بد فکری و اخلاقی اشغال 20 ساله رو به پایان است» و «زندگی در پرتو» شریعت یا شریعت اسلامی را تمجید کرد.
او به افغان ها دستور داد که این امر موجب “بهروزی دنیا و آخرت ما و سعادت ابدی، موفقیت و رستگاری جامعه ما می شود.”
علیرغم وعده های اولیه در مورد یک حکومت معتدل تر از دوران قبلی خود در قدرت در دهه 1990، طالبان از زمان تصرف افغانستان در آگوست 2021، در حالی که نیروهای ایالات متحده و ناتو در حال خروج از آن بودند، اقدامات سختی را اعمال کرده اند.
طالبان همچنین زنان را از ورود به مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و سالن‌های ورزشی منع کرده‌اند و آزادی رسانه‌ها را سرکوب کرده‌اند. این اقدامات باعث ایجاد یک غوغای شدید بین المللی شده است و انزوای این کشور را در زمانی که اقتصاد آن سقوط کرده است – و بحران انسانی بدتر کرده است.
آخوندزاده بار دیگر خواستار توقف مداخله کشورهای دیگر در امور داخلی افغانستان شد و گفت که افغان ها نباید برای بازسازی و بازسازی به دیگران تکیه کنند. وی تاکید کرد که هدف اصلی مبارزه طالبان تطبیق قوانین اسلامی در افغانستان است.
پیام روز سه‌شنبه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که طالبان یک پیام صوتی نادر و چند ماهه از آخوندزاده را به اشتراک گذاشت که در آن او ظاهراً می‌گوید که بدون اجرای عدالت توسط حاکمان جدید این کشور، افغانستان “ویران خواهد شد”.