حمله اسرائیل به سه غیرنظامی در سوریه: حملات اسرائیل سه غیرنظامی را در سوریه زخمی کرد

حمله اسرائیل به سه غیرنظامی در سوریه: حملات اسرائیل سه غیرنظامی را در سوریه زخمی کرد

دمشق: رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که سه غیرنظامی روز شنبه در حملات هوایی اسرائیل در نزدیکی شهر حمص سوریه زخمی شدند و یک ناظر جنگ گفت که یک انبار مهمات حزب الله هدف قرار گرفته است.
در طول بیش از یک دهه جنگ در سوریه، اسرائیل صدها حمله هوایی را در خاک خود انجام داده است که عمدتاً نیروهای مورد حمایت ایران و مبارزان حزب الله لبنان و همچنین مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده است.
در حالی که اسرائیل به ندرت در مورد حملاتی که به سوریه انجام می دهد اظهار نظر می کند، بارها گفته است که به دشمن اصلی خود ایران اجازه نخواهد داد که ردپای خود را در این کشور جنگ زده گسترش دهد.
خبرگزاری دولتی این کشور گفت: «در ساعت 00:50 (2150 به وقت گرینویچ) … دشمن اسرائیل با تعدادی موشک از سمت شمال لبنان حمله هوایی انجام داد و چندین مواضع در اطراف شهر حمص را هدف قرار داد. سانا گزارش داد.
در این بیانیه آمده است: «سه غیرنظامی زخمی شدند و یک پمپ بنزین غیرنظامی آتش گرفت و تعدادی از مخازن سوخت و کامیون‌ها در آتش سوختند».
پس از تماس با خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل در مورد این حادثه اظهار نظری نکرد.
سوری رصدخانه برای حقوق بشر، یک ناظر مستقر در بریتانیا، گفت که چهار سرباز سوری در این حمله زخمی شدند که باعث “انفجارهای مهیب در هنگام انفجار مهمات در انبار” شد.
دیده بان می افزاید که حمله اسرائیل همچنین “کامیون های حامل سلاح های متعلق به حزب الله لبنان” را در فرودگاه نظامی دبعه در حومه استان حمص منهدم کرد.
رصدخانه گفته بود که در 2 آوریل، اسرائیل حملات مشابهی را به یک انبار حزب الله در منطقه فرودگاه دبعه هدف قرار داد که در آن دو جنگجوی طرفدار ایران کشته و پنج سرباز زخمی شدند.
در همان روز، یوآو گالانت، وزیر دفاع، اتهامات مکرر اسرائیل را تکرار کرد که ایرانیان “تلاش می کنند در سوریه و لبنان مستقر شوند”.
ما اجازه نخواهیم داد که ایرانی‌ها و حزب‌الله به ما آسیب برسانند. ما در گذشته اجازه نداده‌ایم، اکنون یا هر زمانی در آینده به آن اجازه نمی‌دهیم. در صورت لزوم، آنها را از سوریه بیرون می‌بریم تا جایی که آنها هستند. او به سربازان در کرانه باختری اشغالی گفت: متعلق به — و آن ایران است.
دیده بان در آن زمان اعلام کرد، ارتش اسرائیل روز دوشنبه یک مواضع متعلق به یک گروه طرفدار ایران را در جنوب سوریه در نزدیکی بلندی های جولان تحت اشغال اسرائیل گلوله باران کرد که دومین بمباران از این دست در چند روز اخیر بود.