بررسی سرقت ادبی

انواع دزدی ادبی
تعدد زوجات اشکال مختلفی دارد. این می تواند در زمینه های ادبیات بررسی سرقت ادبی ، هنر ، تحقیقات دانشگاهی و رسانه ها اتفاق بیفتد. به هر یک از این موارد به ترتیب دزدی ادبی گفته می شود. سرقت ادبی از انواع و اقسام مشکلات زیادی را برای فعالان این حوزه ایجاد می کند. مشکلاتی که باعث می شود خالق اثر از کار خود کمتر بهره ببرد و از ارزش اثر کاسته شود. بنابراین ، روش های مختلفی برای تشخیص دزدی ادبی و دزدی ادبی وجود دارد تا نتایج کار دچار چند همسری نشود. به طور کلی ، اصطلاح سرقت ادبی برای توصیف انواع دزدی ادبی و محتوایی بررسی سرقت ادبی مقاله رایگان به کار می رود.

سرقت ادبی شامل انواع مختلفی است که می توان آنها را به شرح زیر نامید:

سرقت ادبی منبع محور ؛
سرقت ادبی با بازنویسی
سرقت علمی جهانی نرم افزار ithenticate؛
سرقت ادبی مستقیم
سرقت ادبی موزاییک ؛
سرقت ادبی
سرقت ادبی تصادفی؛
سایه زدن

سرقت ادبی منابع
سرقت ادبی زمانی اتفاق می افتد که محققان منبع اشتباه را در مقاله و محتوای خود ذکر کنند. البته ithenticate iran این پایان ماجرا نیست. استناد به متن و مطالب به منبعی که اصلاً وجود ندارد نیز نمونه ای از دزدی ادبی است.

اگر نویسنده از دو منبع در کار خود استفاده کند ، اما فقط نام یکی از آنها را ذکر کند ، دچار سرقت ادبی نیز خواهد شد. حذف و دستکاری اطلاعات منبع اصلی نمونه دیگری از دزدی ادبی است. برخی از محققان سعی دارند با دستکاری اطلاعات منبع اصلی نرم افزار سرقت ادبی، این مفهوم را به چالش بکشند. چنین اقداماتی بسیار ناخواسته است و می تواند عواقب مضر داشته باشد. به عنوان مثال ، دستکاری دانلود نرم افزار ithenticate در دستاوردهای واقعی تحقیقات پزشکی خطرات و عواقب ناخوشایندی را ایجاد می کند. مسئله سرقت علمی بسیار مهم است.

سرقت ادبی با بازنویسی
سرقت ادبی با بازنویسی نیز بسیار رایج است. در این نوع سرقت ، متن و محتوای یک شخص از طریق دستکاری جزئی عبارات و کلمات به نام نویسنده دیگری منتشر می شود. حتی اگر کلمات و جملات تغییر کنند ، ایده اصلی در محتوا ، فکر معنوی و داشته های شخص دیگری درصد مشابهت مقاله است.

سرقت علمی جهانی
وقتی شخصی را برای نوشتن مقاله و محتوایی استخدام می کنید و کار را به نام خود منتشر می کنید ، دچار سرقت علمی می شوید. حتی وقتی دوستان یا آشنایانتان این کار را با شما می کنند پلاجریسم، سرقت رخ می دهد.

دزدی ادبی مستقیم
سرقت ادبی مستقیم به معنای انتشار کارهای شخص دیگری از طرف شخص خود بدون ایجاد کوچکترین تغییری است. در این نوع دزدی ادبی ، معمولاً سارق ادعا می کند اثری دارد که کاملاً متعلق به شخص دیگری است.

سرقت ادبی موزاییک
این نوع سرقت ادبی پیچیده است و سارق از محتوای دیگران در ترکیب با محتوای خودش بلاگ نیوز استفاده می کند. یافتن بررسی سرقت ادبی مقاله قسمتهای اصلی مقاله از قسمتهای به سرقت رفته دشوار می شود. در واقع ، سارق به گونه ای عمل می کند که مطالب متفاوت از بقیه مطالب ارائه می شود ، اما ایده ها و کلمات جدید نیستند.

سرقت ادبی
استفاده از ایده های دیگران تشخیص کپی بودن پایان نامه برای ایجاد مقاله یا اثر دیگر نیز نمونه ای از دزدی ادبی است. استفاده از ایده های دیگران ممکن است با استفاده فوری از ایده های آنها همراه باشد. این به معنای سرقت خالص و کامل است یا اینکه با استفاده از ایده های دیگران اثری جدید خلق شده است. این با الهام متفاوت است. به عنوان یک الهام ، فرد با نگاه و انگیزه ای که از کار دیگران به دست می آورد سرقت ادبی چیست چیز جدیدی خلق می کند و متعلق به خودش است. اما سرقت یک ایده الهام گرفتن نیست و همه چیز کاملا توسط دیگران نوشته شده است.

دزدی ادبی تصادفی
سرقت ادبی تصادفی نیز ممکن است. یعنی حالتی که سایت تشخیص کپی بودن مقاله در آن شخص نداند که شخص از ایده شخص دیگری استفاده می کند. اشتباهات و سهل انگاری می تواند منجر به سرقت تصادفی شود. اما نکته این است که هر چقدر هم که سرقت ادبی در محتوای شما باشد ، بدون عواقب منفی آن در امان نخواهید ماند. به همین دلیل بهتر است هنگام تحقیق و جلوگیری از دزدی ادبی بسیار مراقب باشید.

سایه زدن
در میان اصطلاحات بالا ، Ghostwrite احتمالاً کمی کسل کننده تر از اصطلاحات دیگر است. سایه نویسی زمانی است که شخصی به نمایندگی از افراد دیگر می نویسد و داستان ، کتاب ، مقاله ، گزارش و محتوای مشابهی درباره آنها می نویسد. سرانجام ، اثر ایجاد شده به نام مشتری ثبت و منتشر می شود. به عنوان مثال ، می توانیم به نویسندگان متن سخنرانی های سیاستمداران اشاره کنیم. این نویسندگان سایه می نویسند. در کشورهایی مانند ایران نیز این امر در ارتباط با تحقیقات دانشگاهی انجام می شود. البته باید توجه داشت که ایران پیپر سرقت ادبی سایه زنی معمولاً رضایت طرفین را شامل می شود.

دزدی ادبی یعنی چه؟
سرقت ادبی یک مقوله نرم افزار مشابه یاب مقاله بسیار پیچیده است. بنابراین گاهی حتی استفاده از کارهای قبلی شما می تواند نمونه ای از سرقت باشد. بنابراین ، اگر از کارهای گذشته خود در نوشتن مقاله های علمی یا متن و محتوای دیگر استفاده می کنید ، باید طوری رفتار کنید که گویی از متن و مقاله شخص دیگری مشابهت یابی مقاله انگلیسی استفاده می کنید. بنابراین شما باید با ذکر منبع و نقل قول یا با استفاده از روش هایی مانند بازنویسی ، همان حساسیت معمول تشخیص سرقت ادبی انلاین را داشته باشید.