ایران با تشدید محدودیت های ویروس ، دفاتر دولتی را تعطیل می کند

تهران: ایران روز جمعه اعلام کرد که همه ادارات دولتی در واقع با تنها کارمندان ضروری تعطیل و فعالیت خواهند کرد ، زیرا در تلاش برای مهار گسترده ترین موج آلودگی تاکنون ، اقدامات ویروس کرونا بیشتر می شود.
از این شنبه – اولین روز هفته کاری ایران – تلویزیون دولتی گفت “فقط آن دسته از کارمندانی که نیاز به حضور دارند در محل کار خود خواهند بود” در ادارات دولتی. مدیران تماس می گیرند که چه کسی باید هنوز کار کند.
در این گزارش مشخص نشده که این تعطیلی ها چه مدت به طول می انجامد ، اما از ایرانیان خواسته می شود هرگونه برنامه ریزی شده برای بازدید از دفاتر دولتی را به تعویق بیندازند.
در ماه های اخیر عفونت ها افزایش یافته است و روز جمعه ، ایران با 14،051 مورد مجدداً رکورد موارد جدید ویروس را در یک روز ثبت کرد و مجموع آن را به 922،397 مورد رساند.
ایران همچنین از روز شنبه گذشته ، در همان روز اعمال محدودیت های شدیدتر ، بیش از 400 مورد مرگ ویروس را ثبت کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت سیما سادات لاری گفت: پس از مرگ 406 نفر از روز پنجشنبه ، تعداد کشته شدگان در روز جمعه به 47،095 نفر رسید.
از روز شنبه ، برخی از ادارات و سازمان های دولتی با کمتر از 30٪ از کارکنان خود تعطیل شده یا کار خود را آغاز کرده اند ، در حالی که بانک ها ، دفاتر پست ، ارتباطات و سایر خدمات با نیمی از کارکنان خود کار می کردند.
این اقدامات جدید قفل همچنین شامل بسته شدن اکثر مشاغل ، مغازه ها ، مراکز خرید و رستوران ها بود و قرار است دو هفته به طول انجامد.
دولت ایران اخیراً در برابر خاموش کردن کشور در برابر تلاش برای نجات اقتصادی متلاشی شده توسط تحریم های بی سابقه آمریکا ، که عملا ایران را از فروش نفت خود در سطح بین المللی منع می کند ، مقاومت کرد. دولت ترامپ پس از خروج از توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی ، تحریم ها را در سال 2018 مجدداً اعمال کرد.
در اوایل این ماه ، مقامات دستور داده بودند که یک شبانه روز را برای مشاغل تهران و 30 شهر بزرگ و بزرگ دیگر منع شده و از مغازه های غیرضروری بخواهند کارگران خود را در خانه نگه دارند. هنوز هم اجرای قانون در کلانشهر پراکنده همچنان یک چالش است.