امارات متحده عربی آزادسازی قوانین اسلامی برای آزادی های شخصی را اعلام کرد

دبی ، امارات متحده عربی: امارات متحده عربی روز شنبه اصلاح اساسی در قوانین شخصی اسلامی این کشور را اعلام کرد که به زوج های مجرد اجازه زندگی مشترک می دهد ، محدودیت های الکل را کاهش می دهد و به اصطلاح “قتل های ناموسی” را جرم می داند.
گسترش آزادی های شخصی نمایانگر تغییر مشخصات کشوری است که علی رغم کد قانونی اسلامی که قبلاً موجبات پرونده های قضایی علیه بیگانگان و خشم در کشورهای خود را فراهم کرده است ، تلاش کرده است خود را به عنوان مقصد غرب زده برای گردشگران ، فالگیران و مشاغل معرفی کند.
هدف این اصلاحات تقویت وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و “تحکیم اصول تحمل امارات متحده عربی” است. خبرگزاری دولتی WAM گزارش داد ، که فقط جزئیات جزئی را در اعلامیه غافلگیرانه آخر هفته ارائه می دهد. احکام دولت در مورد این تغییرات به طور گسترده در روزنامه وابسته به دولت نشنال ، که منبع خود را ذکر نکرد ، شرح داده شد.
این اقدام در پی یک توافق تاریخی میانجیگری ایالات متحده برای عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل انجام شده است که انتظار می رود هجوم گردشگران اسرائیلی و سرمایه گذاری باشد. این در حالی است که دبی آسمان خراش آماده میزبانی نمایشگاه جهانی است. این رویداد پرمخاطره ، که انتظار می رود انبوهی از فعالیت های تجاری و حدود 25 میلیون بازدید کننده به کشور را به همراه داشته باشد ، در ابتدا برای اکتبر برنامه ریزی شده بود اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک سال به عقب رانده شد.
این تغییرات که به گفته نشنال فوراً تأثیرگذار خواهد بود ، همچنین منعکس کننده تلاش های حاکمان امارات برای همگام شدن با جامعه ای است که به سرعت در حال تغییر است.
عبدالله آل کعبی ، فیلمساز اماراتی ، که هنر او به موضوعات تابو مانند عشق همجنسگرایی و هویت جنسیتی پرداخته است ، گفت: “من نمی توانم از این قوانین جدید که مترقی و پیشگیرانه هستند خوشحال باشم.”
وی افزود: “2020 سال سخت و تحول آفرینی برای امارات متحده عربی بوده است.”
این تغییرات شامل مجازات های مربوط به مصرف الکل ، فروش و نگهداری مشروبات الکلی برای افراد 21 ساله و بالاتر است. اگرچه مشروبات الکلی و آبجو به طور گسترده ای در بارها و باشگاه های شهرهای ساحلی مجلل امارات وجود دارد ، اما افراد قبلاً برای خرید ، حمل و نقل و یا الکل در خانه های خود به مجوز صادر شده توسط دولت احتیاج داشتند. قانون جدید ظاهراً به مسلمانانی که از دریافت مجوز منع شده اند اجازه می دهد نوشیدنی های الکلی را آزادانه بنوشند.
اصلاحیه دیگر “زندگی مشترک زوج های مجرد” را مجاز می داند ، که مدتهاست در امارات متحده عربی جرم محسوب می شود. مقامات ، به ویژه در مرکز مالی آزادتر دبی ، وقتی صحبت از خارجی ها می شد ، اغلب به صورت دیگری نگاه می کردند ، اما تهدید به مجازات نشنال گزارش داد که اقدام به خودکشی ، که در قوانین اسلامی ممنوع است ، نیز جرم شناخته نخواهد شد.
در اقدامی برای “حفاظت بهتر از حقوق زنان” ، دولت گفت كه تصمیم گرفته است از شر قوانین دفاع از “جنایات ناموس” ، یك رسم قبیله ای كه بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است ، خلاص شود كه در آن یكی از اقوام مرد می تواند به دلیل حمله به زنی كه به عنوان بی شرفی برای خانواده تلقی می شود ، از پیگرد قانونی جلوگیری كند. . مجازات جرمی که برای ریشه کن کردن “شرم” زن به دلیل بی بند و باری یا نافرمانی از سخت گیری های مذهبی و فرهنگی انجام شده است ، اکنون برای هر نوع حمله دیگری یکسان خواهد بود.
در کشوری که تعداد مهاجران خارج از کشور تقریباً نه به یک نفر از شهروندان خارج از کشور است ، این اصلاحات به خارجی ها اجازه می دهد تا از دادگاه های شرع اسلامی در مواردی مانند ازدواج ، طلاق و ارث اجتناب کنند.
در این اطلاعیه هیچ سخنی از رفتارهای توهین آمیز به آداب و رسوم محلی که باعث شده خارجی ها در زندان به زندان بیفتند ، از قبیل اقدامات همجنسگرایی ، لباس پوشیدن متقابل و نمایش عاطفه عمومی دیده نمی شود.
ارزشهای سنتی اسلامی در فدراسیون هفت شیخ نشین صحرا همچنان پابرجاست. حتی در این صورت ، آنل شلین ، یک محقق پژوهشی در خاورمیانه در موسسه Quincy برای مسئول امور اداری ، در توییتر خود نوشت که تغییرات شدید “می تواند بدون مقاومت بیش از حد مردم اتفاق بیفتد ، زیرا جمعیت شهروندان ، به ویژه در شهرهای اصلی دبی و ابو ذابی بسیار کوچک است. ”
تقریباً 1 میلیون اماراتی در امارات متحده عربی ، کشوری تحت سلطه وراثت که مدتها به دلیل سرکوب مخالفان مورد انتقاد قرار داشت ، بسیار نزدیک به خط دولت است. احزاب سیاسی و اتحادیه های کارگری همچنان غیرقانونی هستند.