اسرائیل با اجرای نقشه های حساس مسکن در بیت المقدس پیش می رود

اورشلیم: اسرائیل در ساخت صدها خانه جدید اسکان در شرق حساس پیش می رود اورشلیم محله ، وزارت مسکن کشور و یک گروه ناظر شهرک سازی روز یکشنبه گفت.
وزارت مسکن روز یکشنبه برای بیش از 1200 خانه جدید در منطقه Givat Hamatos در بیت المقدس مناقصه باز کرد. گروه ناظر تسویه حساب اکنون صلح و دیگر منتقدان می گویند که ساخت و ساز در آنجا بتلهم فلسطین را از شرق بیت المقدس مهر و موم می کند و دسترسی فلسطینیان به بخش شرقی شهر را که آنها ادعا می کنند پایتخت یک کشور آینده است ، بیشتر قطع می کند.
این حرکت ممکن است روابط با دولت جدید رئیس جمهور منتخب را آزمایش کند جو بایدن، که انتظار می رود پس از چهار سال سیاست ملایم تر در زمان رئیس جمهور ، برخورد محکم تری در برابر گسترش شهرک سازی اسرائیل داشته باشد دونالد ترامپ.
برایان ریوز ، سخنگوی Peace Now ، گفت که این اقدام به پیمانکاران اجازه می دهد پیشنهادات مناقصات را آغاز کنند ، روندی که فقط چند روز قبل از افتتاح بایدن به پایان می رسد. ساخت و ساز در این منطقه ممکن است ظرف چند ماه آغاز شود.
صلح نو در بیانیه ای گفت: “این ضربه مهلکی است به چشم انداز صلح و احتمال راه حل دو کشور” ، بین اسرائیل و فلسطینی ها ، و افزود که اسرائیل “از هفته های آخر دولت ترامپ استفاده می کند به منظور تنظیم حقایقی در زمین که لغو آن برای رسیدن به صلح بسیار دشوار خواهد بود. ”
فلسطینی ها همراه با نوار غزه و شرق بیت المقدس – مناطقی که اسرائیل در جنگ خاورمیانه 1967 تصرف کرد – برای کشور آینده آنها.