اردوغان می گوید امیدوار است فرانسه از شر رئیس جمهور مکرون خلاص شود

استانبول: رئیس جمهور ترکیه حملات ضد باکتری خود را به رئیس جمهور فرانسه تجدید کرد امانوئل مکرون، گفت امیدوار است فرانسه به زودی از شر او خلاص شود.
سخنرانی بعد از نماز جمعه در استانبول، رجب طیب اردوغان ماکرون را برای فرانسه “دردسر” خواند ، که به گفته وی دوران خطرناکی تحت رهبری او تجربه می کرد.
اردوغان گفت: “آرزوی من این است كه فرانسه هرچه زودتر از شر مشكلات ماكرون خلاص شود.” در غیر این صورت ، اردوغان ادعا كرد ، فرانسه نمی تواند بر جنبش اعتراض جلیقه زردها علیه بی عدالتی اجتماعی در این كشور غلبه كند.
اردوغان همچنین گفت فرانسه اعتبار خود را به عنوان واسطه گروه مینسک از دست داده است ، گروهی که در دهه 1990 برای تشویق به حل مسالمت آمیز درگیری در قره باغ کوهستانی ایجاد شد. فرانسه جانبداری کرده است ارمنستان در آن درگیری ، و ترکیه با آذربایجان.
اظهارات اردوغان در میان لفاظی های تند هر دو رهبر صورت می گیرد.
ماکرون روز جمعه سعی کرد از تشدید بیشتر جلوگیری کند ، و خواستار “احترام” گذاشتن پس از حمله اردوغان شد ، و سوالی را در مورد موضع گیری های خود انحراف داد. رهبر فرانسه همچنین به بروت ، یک وب سایت خبری گفت که اردوغان در مرحله محدود کردن آزادی ترک است مردم.
روابط در مورد بسیاری از موضوعات ، از جمله آنچه اردوغان اسلام هراسی فرانسه توصیف می کند ، اختلافات انرژی در مدیترانه شرقی و لیبی ، متشنج بوده است.
در ماه اکتبر ، اردوغان گفت که ماکرون برای دفاع از کاریکاتورهای پیامبر محمد (ص) نیاز به معاینه سر دارد.
در آن زمان ، مقامات فرانسوی “تبلیغات” ترکی علیه فرانسه و پاریس سفیر خود در ترکیه را برای رایزنی فراخواند.
ریاست جمهوری فرانسه در ماه اکتبر با زبان غیرمعمول به اظهارات اردوغان پاسخ داد و گفت: “بیش از حد و بی ادبی روشی نیست” و “ما توهین را قبول نمی کنیم” و خواستار تغییر در سیاست “خطرناک” اردوغان شد.