آشنایی با معنی blood urea در آزمایش خون

هر آنچه در مورد اوره در خون باید بدانیم

برای آشنایی با معنی blood urea در آزمایش خون اینجا کلیک کنید.

در قسمت اول مقاله ما تحت عنوان اوره خون در آزمایش خون ، می خواهیم اوره موجود در خون را به شما معرفی کنیم. خوانندگان گرامی ، لطفاً در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.

 

در مورد اوره در خون ، باید گفت که این ماده اضافی است که در نتیجه متابولیسم پروتئین بدست می آید و در کبد تولید می شود و از طریق کلیه دفع می شود. در حقیقت ، هر زمان که متابولیسم پروتئین افزایش یابد (مثلاً به دلیل خونریزی یا حتی پرخوری) یا عملکرد کلیه مختل شود ، میزان آن افزایش می یابد.

 

سطح اوره بالا می تواند با فشار خون بالا یا اسهال شدید طولانی مدت افزایش یابد. بنابراین معمولاً از آزمایش اوره برای بررسی وضعیت آب بدن و تا حدی عملکرد کلیه استفاده می شود. سطح طبیعی اوره در خون در بزرگسالان بین 15 تا 45 میلی گرم است که مقدار طبیعی آن را افزایش می دهد که سلامت انسان را به خطر می اندازد.

 

اگر پزشک شما آزمایش اوره بدهد ، احتمالاً آزمایش کراتینین را تجویز می کند. هر دو آزمایش می توانند نحوه عملکرد کلیه های شما را نشان دهند.

 

تعیین اثر درمانی دیالیز

این آزمایشات همچنین می تواند برای تعیین اثر درمانی دیالیز و به عنوان کلیه مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. اگر آزمایش اوره سطح بالاتر از حد طبیعی را نشان دهد ، ممکن است به درستی کار نکند. و اگر سطح نیتروژن خون شما زیر حد نرمال باشد ، می تواند نشانه آسیب کبدی یا بیماری یا سو mal تغذیه باشد.

 

همچنین به خاطر داشته باشید که دیابت می تواند بر روی اوره خون نیز تأثیر بگذارد. بنابراین ، توصیه می کنیم هرچه سریعتر وضعیت دیابت خود را بررسی کنید.

 

بهتر است در این زمینه از یک پزشک مجرب و ماهر استفاده کنید. یکی از پیشنهادات اصلی ما برای درمان دیابت و انواع مختلف آن مراجعه به دکتر سلیمی است. آنها یکی از بهترین متخصصان کشور برای درمان دیابت هستند. دکتر سلیمی با استفاده از بهترین روش ها می تواند در مدت زمان کوتاهی دیابت را درمان کند.

 

از دوستان عزیز ، ما از شما دعوت می کنیم تا در بخشهای بعدی مقاله اهمیت اوره در خون در آزمایش خون با ما همراه باشید.