کشتی تحقیقاتی ترکیه پس از بررسی East Med در بندر اسکله می زند

استانبول: کشتی تحقیقاتی ترکیه در قلب یک بحث انرژی بین ترکیه و یونان دوباره به بندرگاه بازگشت.
روز دوشنبه ، وزارت انرژی ترکیه در یک توییت گفت که Oruc Reis پس از انجام تحقیقات دو بعدی لرزه نگاری در زمینه Demre به بندر آنتالیا بازگشت. ردیاب کشتی MarineTraffic نشان داد کشتی پهلو گرفته است.
تنش بین دو همسایه و متحدان اسمی ناتو در تابستان با تجمع نظامی پس از آنکه ترکیه کشتی تحقیق را با همراهی ناوچه های نیروی دریایی به آبهای مناقشه در شرق مدیترانه ارسال کرد ، افزایش یافت.
این اقدام یونان را بر آن داشت تا کشتی های جنگی خود را نیز بفرستد و هر دو کشور برای ادعای ادعاهای خود تمرین های نظامی انجام دادند. ناتو وارد عمل شد و گفتگوهای فنی بین نظامیان دو کشور را ترتیب داد تا از درگیری مسلحانه بالقوه جلوگیری کند.
آنکارا می گوید دولت های یونان و قبرس یونان در مورد حقوق انرژی ترکیه و تجزیه در این کشور تأثیر می گذارند قبرس شمالی با تعیین مرزهای دریایی مطابق با منافع خود و تلاش برای حذف ترکیه از ذخایر احتمالی نفت و گاز.
ترکیه می گوید مرزهای دریایی برای منابع هیدروکربنی باید از سرزمین اصلی محاسبه شود اما یونان می گوید قفسه های قاره جزایر آن که دارای نقطه مدیترانه هستند باید در منطقه انرژی آن قرار گیرند.
ادعاهای رقابتی منجر به بحران دیپلماتیک و سخنان تهاجمی شده است. اتحادیه اروپا اعضای یونان و قبرس به همراه فرانسه خواستار تحریم ترکیه شده اند
Oruc Reis در ماه سپتامبر برای نگهداری و تأمین مجدد به بندر کشیده شد. مقامات ترکیه گفتند که این آب از آبهای مورد ادعای یونان خارج شد تا به دیپلماسی فرصتی بدهد. پس از رئیس جمهور ترکیه در ماه اکتبر مجدداً به کار گرفته شد رجب طیب اردوغان آتن را به عدم تحقق وعده ها متهم کرد.
رهبران اتحادیه اروپا برای اجلاس 10 تا 11 دسامبر دیدار می کنند و انتظار می رود در مورد اختلاف و تحریم های احتمالی بحث کنند.