کرم مرطوب کننده چی بخرم ؟

کسانی که پوست چربی دارند کرم مرطوبکننده نه تنها برای آنها لازم بلکه واجب است، زیرا همان طور که پیشتر اشاره شد، پوست این افراد برای جلوگیری از خشکی در صورت عدم استفاده از مرطوبکننده چربی بیشتری تولید میکند. اگر پوست چربی دارید بهتر است از مرطوبکنندههای بسیار سبک و میزان چربی پایینتر استفاده کنید.

که هرکدام علاوه بر مرطوبکنندگی پوست، میتوانند خواصی مانند جوانسازی، کمک به کاهش چروک پوست را داشته باشند. هرچند این روغنها میتوانند پوست را مرطوب نگاهدارند، اما نمیتوانند عملکردی مانند مرطوبکننده داشته باشند. در اغلب این محصولات، از روغنهای گیاهی نیز استفاده شده که میتوانند بصورت مشخص، نیازهای پوست را تامین کنند.

پس برای جلوگیری از این روند این افراد هم باید از کرمهای مرطوبکننده استفاده کنند. هنگامی که پوست شما خشک می شود، غدد چربی پوست برای جبران خشکی آن، چربی (سبوم) اضافی تولید می کنند. اگر این چربی کمتر از میزان مناسب ترشح شود ممکن است مشکلاتی از قبیل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست را به وجود بیاورد.

بعد از آن کرم مرطوبکننده را روی پوست ماساژ دهید. سپس انگشتان خود را روی پوستتان به آرامی فشار دهید تا گرمای دستتان باعث جذب بیشتر کرم شود. سپس یک دقیقه صبر کنید و به کرم اجازه دهید تا جذب شود. کرمهای آبرسان رطوبت پوست شما را تامین میکنند و کرمهای مرطوبکننده با ایجاد یک لایه چربی کنترل شده از این رطوبت محافظت میکنند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت لوسیون و کرم مرطوب کننده لطفا از سایت ما دیدن کنید.