کامپوزیت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

سپس دندانپزشک باید کامپوزیت را به صورت لایه لایه روی دندان بگذارد و هر بار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نور دهد تا هر لایه سخت شود. اگر تعداد دندان های بیشتری را بخواهید رو کش کنید استفاده از لمینت (لمینیت) مناسب تر است. کامپوزیت دندان الفراد را برجسته تر خواهد کرد. استفاده از کامپوزیت دندان یکی از بهینه ترین راه ها برای ترمیم مشکلات و آسیب های جزئی دندان است که میتواند ظاهر دندان و چهره را دستخوش تغییرات قابل توجهی کند. یکی از مهمترین مزایای کامپوزیت این است که مانند لمینت (لمینیت) ها نیازی نیست که در لابراتوار توسط تکنسین تهیه شود به همین علت نصب کامپوزیت دندان ها یک فرایند فوری است.

آیا دندان عصب کشی شده را می توانیم کامپوزین کنیم؟ در واقع لبخند سلامت جسم و روح ما را تضمین می کند. معمولا دندانپزشکان زیبایی به افرادی که دندان هایشان را کامپوزیت کرده اند توصیه می کنند تا جایی که ممکن است از جویدن مواد خوراکی سفت و جویدن آجیل های سخت مانند بادام، فندق، پسته و غیر خودداری کنند چون مصرف این مواد ممکن است به کامپوزیت ونیر آسیب وارد کنند و در سطح آن ایجاد ساییدگی کند. دندان های دائمی از سن 6 الی 7 سالگی شروع به رشد می کند. دقت کنید که نباید فشار یا ضربه بسیار شدید به دندان کامپوزیت شده وارد شود زیرا موجب ایجاد شکستگی در آن می شود.

اصلاح پریدگی یا شکستگی ونیر با هزینه پایینتر : بعد از فرم دادن کامپوزیت دندان ، میتوان اصلاحات مورد نظر فرد را با توجه به نظر شخص او انجام داد. یکی از عوارض کامپوزیت ونیر ها ، شکستگی هستند که به سادگی قابل ترمیم هستند. یکی دیگر از محدودیتهای ارتودنسی زمان طولانی آن است و افرادی که مشکل زمانی برای جابجا شدن دندانها دارند میتوانند از کامپوزیت بهره ببرند. • برای کامپوزیت کردن مجبور می شوید به مدت طولانی حدود یک ساعت روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشید تا دندانپزشک لایه های کامپوزیت را اعمال کرده و به آنها شکل دهد.

هر مسواکی را نمیتوان به طور دائم استفاده کرد، بلکه حداقل سه بار در سال باید آن را تعویض کرد. اگر قصد داشته باشید دندانهایتان را لمینت کنید حتما شنیدهاید که برای لمینت، مینای دندان باید تراش بخورد. دوام و طول عمر لمینیت سرامیکی حدود 10 سال است اما برای نصب آن باید کمی از مینای دندان تراشیده شود. در این درمان ترمیمی، دندان تراش نمیخورد و از حجم آن کاسته نمیشود، بلکه به راحتی بر روی سطوح دندان چسپانده میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد قیمت لمینت و کامپوزیت دندان ۹۹ لطفا به بازدید از کامپوزیت دندان نی نی سایت وب سایت ما.