کاربرد ترموکوپل چیست؟ آذر نیرو

و دیگر گونه های آن همچون تیپ R و تیپ S در آن‌ها غلاف های سیمی وجود ندارد برهان این امر هم آن است که معمولا غلاف های سیمی در دماهای پایینتر کاربرد دارند. در ارتباط اصلی اشکال دیگر غلاف ها باید گفت که ، همگی تیپ های ترموکوپل اساسی دو غلاف دیگر هستند. تیپ J ترموکوپل لبریز کاربردی است که رنج دمایی مطلوبی داشته و در کنار آن بها مناسبی هم دارد. ترموکوپل تیپ J از فلز آهن Fe و آلیژهای مس – نیکل Cu-Niتشکیل می شود. رنج دمایی همین ترموکوپل میانگین بوده و دربین -۱۸۰ و +۷۵۰ سانتیگراد است. ترموکوپل از دو فلز اهمیت دو جنس متعدد که به هم متصل شده اند تشکیل شده است.
دسته‌بندی نشده
سیم ها از یک طرف به نیز وصل می شوند تا اتصال “اندازه گیری” یا این که “گرم” را تشکیل دهند. این سنسور می بایست به یک دستگاه نمایشگر یا دستگاه دیجیتال وصل شود که تغییرات دمایی را اکران دهد. به جهت خرید کردن یا پیشنهاد و اطلاع از بها انواع ترموکوپل و المنت های صنعتی می توانید اهمیت واحد فروش مجموعه صنعتی ترموهیتر کیان تماس حاصل کرده و توصیه خویش را ثبت کنید. ترموهیتر کیان همین افتخار را داراست که دارای تولید محصولات داخلی و با کیفیت نسبت به محصولات چینی بی میزان مرغوب بودن و نامرغوب در خدمت شما ساخت کنندگان و صنعت گران باشد.

تولید انواع محصولات ترموکوپل

اگر بگذاریم این سیم‌ها در معرض محیط باشند، عمر موءثر آنان کاهش پیدا می‌کند، به خصوص در دمای زیاد بالا، به عنوان مثال بالای ۸۰۰ مرتبه سلسیوس، جایی که هیچ سنسور دمای دیگری استعمال نمی‌شود. حیاتی همین حال، روش‌هایی به جهت نگهداری از ترموکوپل و افزودن روش محافظتی به سیم‌های اتصال اندازه‌گیری وجود دارد. دو دستگاه حساس که به جهت اندازه‌گیری دما استعمال میگردند RTD و ترموکوپل هستند. یک RTD از یک فلز استفاده می نماید که تغییرات مقاومت آن، پیش‌بینی‌کننده‌ی تغییرات دماست. در طرف دیگر، یک ترموکوپل دستگاهی می باشد که از دو سیم فلزی به کارگیری می کند که یک تفاوت ولتاژ در محل اتصال تولید می‌نماید که متناسب اهمیت تغییر‌و تحول در دماست. ترموکوپل‌ها از گونه های متمایز از مواد ساخته می گردند که قابلیت اندازه‌گیری دماهای به شدت بالا و پایین، از -۲۰۰ سکو تا +۲۰۰۰ مرتبه سلسیوس را محقق می‌سازند.

  • ترموکوپل وسیله ای می باشد که در درون کوره گاز در کانزاس استعمال می شود تا به نور خلبان یاری کند تا کوره شما عمل نماید و ایمن باشد.
  • محدوده ی اندازه گیری این ترموکوپل از صفر تا 600 رتبه می باشد که برای محیط هایی اکسید کننده مضاعف مطلوب است.
  • نکته اینجاست که درصورتیکه همین مدار ناگهان شکسته شود، ولتاژ خالص مدار گشوده یا به اصطلاح Seebeck به رخ یک تابع از دمای نصیب اتصال و ترکیب دو فلز می‌باشد.
  • همانطور که پیشتر گفته شد فلزات به فعالیت رفته در ترموکوپل ها از اشکال مختلفی ساخته می شوند.
  • در رخ غیر این صورت، می توان عاقبت گرفت که این قطعه خراب شده هست و باید به جهت تعمیر آن اقدام کرد.

این مدل دماسنج ها، دماسنج خانگی میباشند و باید برای گرفتن دمای منزل آن را در خانه داشته باشیم. برای افرادی که نوباوه دارند توصیه می کنم که حتما دماسنج ها خریداری کنند و آن را در خانه خویش محافظت می کنند. این روش زیاد مطلوب و مقرون به صرفه بوده و از اتلاف زمانه و هزینه پرهیز می کند، در همین طرز خریداران می توانند به شکل بیشتر خرید کردن را فارغ از هیچ واسطه ای انجام دهند و هدف کلی راضی بودن مصرف کننده ها می باشد.

سبک متفاوت ترموکوپل

این ترموکوپل‌های پهن و قدرتمند را در کاربردهای مختص صنعتی می‌بینید، مثلا در اندازه‌گیری چاه نفت، جایی که هزینه مالی و کاهش در دقت، مهم‌تر از شکستن و جراحت زدن به سنسوری می باشد که هزاران فوت ذیل زمین است. در همین تست، تجهیزات استعمال شده گیره‌های سوسماری، یک فندک و یک مولتی‌متر دیجیتال است. زمانی مولتی‌متر ولتاژ را در بازه‌ی ۲۵-۳۰ mV اکران دهد، کارکرد ترموکوپل مناسب است. اما درصورتیکه ولتاژ بیشتر نزدیک به ۲۰ mV باشد، این دستگاه باید تعویض شود. ضروری به ذکر می باشد که ترکیبات مختلف از فلزات، به بازه‌های مختلف دما و ویژگی‌‌های متعدد سنسور سبب ساز می‌شود. بعضی از جفت فلزات پراستفاده در تولید ترموکوپل‌ها، مس-آهن، مس-کنستانتان، آنتیموان-بیسموت است.
ترموکوپل تیپ S در کوره ها و موقعیت حرارت بالا آیتم به کار گیری قرار می گیرند. از مزایای این تیپ می توان به ارزش مناسب، جنس عالی و عملکرد بالای آن اشاره کرد. همین ترموکوپل از سیم فلزی Ni-Crنام تجاری کرومل و Ni-Al نام تجاری آلومل ساخته شده می باشد ، مناسب قیمت هست و از پرکاربردترین دسته ترموکوپل می باشد.

تاریخ سنجش دما

ترمومتر لیزری تماسی پاپیولار PE-TT8090 این قابلیت و امکان را دارااست که اهمیت به کارگیری از پراپ تماسی دما را از 200- تا 1300 سکو سانتی گراد و با استفاده از لیزر دما را تا 300 درجه سانتی گراد میزان بگیرد. ترموکوپل ها رایج ترین تجهیز جهت اندازه گیرهای الکتریکی دما در صنعت هستند. مکانیزم براساس پدیده سی بک که اختلاف دما دربین دو نقطه را به ولتاژ تبدیل می نمایند . اول از همه می بایست نکته ها ایمنی را رعایت نمایید و الکتریسیته اهمیت را انقطاع نمایید. بعد از آن برای ردوبدل ترموکوپل بایستی بدانید که این قطعه در چه جایی قرار گرفته است.
یکی دیگر از گونه های ترموکوپل می باشد که مثل گونه K است، دارای این تفاوت که همین جور پاره ای گران خیس است. برگزیدگان مارک سنسور RTD – PT 100 آشنایی برترین مارک سنسور RTD – PT100 در یک انتخاب مطلوب دوچندان موءثر و … عدم سناریو مقدار دما در اتاق کنترل نشانگر باز بودن ترموکوپل یا این که کابل متعادل کننده آن می­باشد. به جهت اجتناب از خطاها مقاومت مدار ورودی دستگاه بایستی لااقل ۱۰۰ برابر مقاومت ترموکوپل وصل شده به سیستم باشد. ارتفاع کابل متعادل کننده در مقایسه دارای کوچکتر و کاهش بودن مقاومت داخلی کابل از دارای کمتری برخوردار میباشد در صورت طویل بودن طول کابل متعادل کننده و کوچک بودن سطح بازه زمانی آن، مقاومت کابل نسبتاً بزرگ می­شود.

تماس

ز اتصال دو فلز ناهم‌جنس یک مبدّل (ترانسدیوسر) به نام ترموکوبل تشکیل شده‌است. بهتر می باشد اتصال سرد را در دمای منشا قرار دهید.با یک مثاال در این حوزه می اقتدار گفت اتصال منبع را می بایست در یک پیاله حاوی یخ در هم اکنون ذوب شدن قرار داد. سمت دیگر ترموکوبل می بایست به جسمی که می‌خواهیم دمای آن را اندازه بگیریم، کاملا جفت شود. عایق داخل کابل MI غالبا از پودر اکسید منیزیم یا MgO تشکیل شده است. به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر می‌شود از اکسید آلومینیوم هم استفاده کرد که اما نمی‌تواند به اندازه‌ی MgO دماهای بالاتر را تحمل کند.

مزایای ترموکوپل چیست و کاربرد آن کجاست

وقتی موضوع دمای بالا، ابعاد کوچک، پاسخگویی سریع، ضربه یا لرزش بالا باشد، عمده وقت ها می‌بینید ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دما را انجام می‌دهند. معمولا جهت جلوگیری از زخم دیدن ترموکوپل آن را باطن غلاف فلزی یا این که سرامیکی قرار می‌دهند. روش اخبار میان المللی جوشکاری دوسر ترموکوپل تابع ضوابط خاصی است بطوری که نباید در حین عملیات جوشکاری فلز یا این که احیاناً نیمه‌هادی دیگری در روند جوش دخالت کند در غیر اینصورت خلق ترموکوپل هیچ گاه خلق و خوی استاندارد تمجید شده تابع جداول مربوطه نخواهد بود.
صنعت نفت و گاز، شیشه و سرامیک، دارو سازی، فولاد، سیمان، معدن، غذا و نوشیدنی، سردخانه، نیروگاه‌های برق، پلاستیک، خودروسازی، کوره و دفع زباله از گزاره فعالیت‌هایی هستند که در آنان از این دستگاه به کار گیری می‌شود. همین نوع از ترموکوپل‌ها غالبا از جنس غلاف اینکونل و یا این که استیل‌های خرید ترموکوپل سنسورهای مدل k و j تولید می‌شوند. متاسفانه هیچ طریق مطمئنی برای مشخص و معلوم شدن نهایی زمان کالیبراسیون سنسور دما وجود ندارد. اما بخش اعظمی از صنعت های که از سنسورهای دما به کارگیری می کنند، سوابقی را به رخ Document (سند) نگه داری کرده تا از زمانه آخرین کالیبراسیون با خبر گردند. همین نصیب به نام اتصال گرم یا اتصال اندازه گیری نامیده می شود. ترموکوپل‌ها ساخته شده از دو صفحه‌ی فلزی کلیدی کالا متعدد میباشند که از یک ‌طرف به نیز متصل می‌شوند. محل اتصال روی عنصر یا این که سطحی قرار می‌گیرد که می‌خواهیم دمای آن را اندازه‌گیری کنیم. انتهای دوم صفحه‌ها در دمای پایین‌تر (دمای اتاق) حفظ می‌شود. دلیل تقسیم بندی در مجموعه های مختلف ؛ دسته آلیاژ به عمل رفته در ساختار آن ها می باشد. برای مثال همین سنسور K(پرکارترین سنسور) ، کلیدی آلیاژکروم می باشد و محدوده ی دمایی 0 تا120 سکو ی سانتی گراد را ترازو گیری می کند .

ELCB چیست؟ انواع، کارکرد و کاربرد مدار شکن نشتی زمین

در خلاء و در محدوده دمایی 0 تا 750 سکو سانتی گراد به خوبی فعالیت می کند، اما به استدلال مشکلات اکسیداسیون آهن برای دماهای تحت خیس سفارش نمی شود. از آنجایی که رابطه ولتاژ اصلی دما مدام یک رابطه خطی خرید ترموکوپل معمولی نیست، ممکن میباشد برای تبدیل قرائت‌های ولتاژ به قرائت‌های دما، به نمودار «جستجو» نیاز باشد. بیشتر سازندگان ترموکوپل هم دستگاه هایی می سازند که ولتاژها را به واحدهای “مهندسی” تبدیل می کنند.

تفاوت میان ترموکوپل مدل J و K چیست؟

در صنایع غذایی برای کاربردهای انجمادی و دمای زیر استعمال می شوند. ترموکوپل ها به عنوان پمپ های حرارتی به جهت خنک کننده ترموالکتریک به کارگیری می گردند. ترموکوپل‌ها در اشکال متمایز ساخت می شوند، مثل پروب‌های ترموکوپل، پروب های ترموکوپل اهمیت اتصالات، پروب های ترموکوپل اتصال گذرا، ترموکوپل های مادون قرمز، ترموکوپل سیم عریان یا این که حتی سیم ترموکوپل. به یاد داشته باشید که سیگنال ترموکوپل در تمام ارتفاع سیم، تولید میشود. به این مضمون‌ میباشد که اپراتورهایی که دماهای یکسانی را می‌خوانند، نتایج یکسانی را در آزمایش‌های متفاوت تولید می‌کنند. این بدان معنی می باشد که RTD ها خوانش های تکرار پذیرتر و پایدارتری ساخت می کنند، در حالی که طراحی آنها تضمین می کند که RTD ها به ساخت خوانش های پایدارتر از جفت های حرارتی ادامه می دهند.

دسترسی سریع

در این نوشته می‌خواهیم بیشتر در آیتم ترموکوپل صنعتی بدانیم. ترموکوپل یک سنسور هست که برای ترازو گرفتن دما استعمال می‌شود. ترموکوپل‌ها از دو شالوده سیم، از فلزات مختلف تشکیل شده‌اند که پایه‌های سیم به نیز جوش می شوند و یک اتصال ساخت می‌کنند. به جور ای که مشاهده می شود، حتي براي ترموكوپل گونه K كه رايج بوده هم ولت متر باید قابليت میزان گيري 4 ميكروولت را داشته باشد تا بتوان دما را کلیدی اعتنا 0.1 رتبه سانتي گراد اندازه گيري نمود. البته بايستي دقت کرد كه اين ولتاژ حیاتی اين دامنه كم، می تواند به شدت ذیل تاثير نويز باشد. بنابراین در طراحي سيستم­ هاي ابزاردقيق، تكنيك ­هاي حذف نويز از اهميت خاصي برخوردار هستند.
اگر ترموکوپل ها به درستی کارگزاری و رویه اندازی شوند می توانند در رنج دمایی گسترده ای فعالیت کنند. ترموکوپل‌ها رایج‌ترین سنسورهای دما روی کره زمین هستند، به دلیل گنجایش دمایی گسترده، استحکام بالا و ارزش پایین. ترموکوپل‌ها در کاربردهایی متنوع به کارگیری می‌شوند، از وسایل خانگی تا فرآیندهای صنعتی، تولید الکتریکی برق، محاسبه و کنترل بر کوره، پردازش و فرآوری طعام و نوشیدنی، سنسورهای خودروسازی، موتور هواپیما، موشک، ماهواره و فضاپیما.
دماسنج یا سنسور دما Thermocouple، از دو عدد سیم فلزی تشکیل شده و آن سیم ها فقط در محل اتصال داغ به این معنی که در محل انتهای حسگر دما، به هم متصل می گردند. جفت های حرارتی یا این که Thermocouple، انواع متمایز دارا‌هستند که هر کدام مورد ها کاربرد گوناگونی در صنعت دارند. هر یک از گونه های جفت های حرارتی از هر حیث اساسی نیز متفاوت اند. از کالا متریال به عمل رفته گرفته تا دوام و پایداری، مقاومت در برابر لرزش های ناگهانی، مقاومت در برابر گونه های مواد شیمیایی، محدوده دمایی، انواع کاربرد و قیمت و اکثری موردها دیگر دارای نیز تفاوت دارند.