پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

می شود. به این خواسته پیستون را به قشرهای حفظ کننده آغشته می کند تا مقاومت پیستون در برعلیه سایش ارتقاء یابد واجب به ذکر میباشد که بعضی از همین پوشش ها مثل پوشش گرافیتی، روغن را در خود نگه می دارند. پس از ماشین کاری پیستون آن را مطابق روال خاصی گرم و سرد می کنند و به اصطلاح روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مناسب را پیدا کند.پس از همین سطح بر روی بسیاری از پیستون ها را حساس لایه ظرافت از آب قلع یا مواد دیگر می پوشانند. حلقه های پیستون علاوه بر فشرده کردن مواد احتراق در بالای پیستون ، مانع نفوذ روغن روانکار از زیر پیستون به باطن محفظه احتراق هم می شوند ، در غیر همین صورت ، روغن موتور به باطن محفظه احتراق نفوذ کرده و منجر روغن سوزی موتور ماشین می شود. همچنین با تماس کاملی که اهمیت دیواره سیلندر برقرار می نمایند هنگام زیر داخل شدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. 4 ـ وجود ورقهای اینوار فولاد نیکلدار : این نوارها به صورت سپر گرمایی بوده و از انتقال گرما به پایین پیستون جلوگیری می‌کنند . و یکی از آرم های پیدایش این مشکل آن است که آب رادیاتور پایین فشار قرار می گیرد و با فشار از لوله سرریز رادیاتور به خارج می ریزد که نشانه قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . پیستون حیاتی سر مقعر: مرحله تاج آنان گود و مقعر است. در همین شرایط تاج پیستون صدمه دیده هست و عامل آنهم وارد شدن ذرات خاک و شن و نظایر آن بداخل موتور است که بیت پیستون و سر سیلندر قرار گرفته و خرد شده می باشد . در همین شرایط تاج پیستون کاملا قهوه ای شده می باشد و الگوی ایده آلی از سوختگی حاصل از کربن می باشد . به طور معمول دو حلقه چگالی در دو شیار بالایی پشت نیز قرار میگیرند که عمل درزگیری کامل سیلندر و پرهیز از رخنه گازهای حاصل از احتراق را به صورت کامل انجام میدهند. 2- پیستون های آلومینیومی : این پیستون ها علاوه بر آلومینیوم مهم آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن هستند و حرارت وارده را بهتر انتقال ارائه می کنند و صدای کمتری دارا‌هستند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . همین جور پیستون و میللنگ همپوشانی بیشتری دارا‌هستند و به دور موتور را افزایش میدهند. 1ـ بیضی ساختن پیستون : زیرا گرمای احتراق به بالای پیستون میرسد و آن ناحیه و نصیب قرار گرفتن گژن پین بیشتر از تمامی جا گرم میگردد ، اهمیت انبساط بیشتری میباشد که این انبساط موجب چسبیدن پیستون به سیلندر و انواع در عمل موتور میگردد به این ترتیب پیستون را بیضی میسازند که سپس از گرم شدن انبساط پیدا کرده و موقعیت دایره پیدا میکند. ناگهان خودرویی از کنار شما اهمیت تندی ۲۰۰ km در ساعت عبور میکند. میخواهیم بدانیم پیستون چیست و چه نقشی در عملکرد موتور اتومبیل بازی میکند؟ پیستون موتور نقش دوچندان مهمی در انتخاب دسته قدرت ساخت شده در اتومبیل داراست . پیستون پهن قطعهای هست که قطر بیشتری داشته و همچنین شاتون مضاعف بلندی دارد که این طراحی برای ایجاد توان 4 برابر است . به این عامل میباشد که در این وسیله از پیستون لاغر و شاتون بلندتری از موتور مسابقهای طراحی میکنند . در پیشین کل پیستون ها اهمیت تاجی صاف طراحی میشدند اما امروزه بسته به گونه موتور همین تراز طراحی مختلفی دارد. گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارا‌هستند اما نوع آهنگری آن برای موتور های سنگین و مالامال توان به کار گیری می شود. امروزه در ماشین های سواری، از پیستون های آلومینیمی، به ادله سبکی و انتقال حرارت بهتر، به کارگیری می گردد، که به دو شیوه ریختگی یا آهنگری ساخته می شوند. پیستون های آلومینیومی را به یک عدد از دو طریق ریختگری بوش پیستون تبریز وآهنگری می سازند. در همین طرز به جهت کنترل انبساط حرارتی پیستون از روش تقویت نمودن یا این که دو فلزی کردن گزیده از پیستون که در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، به کارگیری میگردد. شیار عمودی ضمن ایجاد موقعیت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط نصیب راهنمای پیستون را حفظ می کند.شیار در مقابل انبساط زیاد عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در چکیده که محور های گژن پین قرار دارد، توشه زیادی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطح ها عمود بر تکیه گاه گژن پین میباشد وارد می شود. هنگامی مشکلی همین چنینی پیش می آید مورد قضیه با در همین می باشد که بتوانم منشا بروز این براده ها و قطعات کوچک وارد شده به باطن محفظه احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را نیز می بایست گشوده کرد و تمامی ذرات خرده ریز موجود در آن را تمیز کرده و شستشو بخشید تا دوباره سپس از تعمیر موتور همین اختلال مجددا بروز نکند. پس بایستی پیستونی به شدت پهن و بزرگ با شاتونی مضاعف بلند داشته باشند تا بتوانند اقتدار متعددی را ایجاد نمایند . ،مسافت مذکور را طی کردهاید. رینگهای تراکم یک تکه و از محصول چدن ساخته می گردند که مقاومت اضطراری را در برابر گرما داشته و خطر شکست و سوراخ آن ها کاهش باشد.