پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

یادتان باشد که روغن نباید به تراز بالای پیستون برسد زیرا سبب تولید روغنسوزی خفیف شده که از منیفولد اگزوز دود آبی خارج شده که به اصطلاح میگویند , همین اتومبیل روغنسوزی داره . همانطور که می دانید ، پیستون خودرو درون سوراخ های ایجاد شده در باطن بلوک سیلندر ( بوش سیلندر ) ، بالا و زیر می رود و همین حرکت طولی پیستون داخل سیلندر ، به وسیله شاتون به حرکت چرخشی تبدیل شده و به میل لنگ دیتا می شود. پیستون باطن بوش حرکت رفت و برگشتی را در راستای محور دارد. این تانک اساسی 63 تن وزن هست که میتواند به راحتی یک کوه را بالا رفته و به هدف ها را آیتم هدف قرار دهد . به این راحتی , درصورتیکه پیستون فقدان , قدرتی نیز تولید نمی شد چون قطعهای وجود نداشت تا بتواند سوخت را متراکم و بعد از آن این روند را انجام دهد , پس پیستون خودرو در همین حد حیاتی و حتمی میباشد . پیستون موتور بایستی بتواند دمای 6000 جايگاه سلسیوس را به راحتی تحمل کند . سپس میل لنگ , فلایویل را چرخانده و به وسیله سیستمی به اسم کلاچ , توان تولید شده را به جعبه دنده یا این که گیربکس می دهد , آن‌گاه شما دارای تعیین دنده , اقتدار ساخت شده را به چرخها رسانده و سبب حرکت خودرو میشوید . درصورتیکه پیستون پهن یا قطر پهناور را کنار پیستون دارای قطر دوچندان قلیل قرار دهیم ( شاتون یک ترازو باشد ) , شاهد همین خواهید بود که قدرت تولیدی فراوان زیادتر از اقتدار پیستون لاغر می باشد . اما چرا شاتون کوتاه در شتاب تاثیر میگذارد ؟ ممکن است بگویید خیر , هواپیما داری موتور احتراق خارجی میباشد و نیازی به پیستون ندارد البته این صحیح نیست. هواپیما به جهت حرکت بر روی باند و مهیا شدن به جهت پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس داراست . پس برای هواپیما نیز موتور و پیستون موتور در نظر گرفته شده هست . بیایید باهم ببینیم که چه پیستونی به جهت طراحی ما بهتر می باشد ؟ همانطور که میدانید بهترین دسته برای همین وسیله , پیستون لاغر دارای شاتون به شدت کوتاه میباشد تا بتواند سرعت مضاعف زیادی را ایجاد کند . به همین برهان می باشد که در این وسیله از پیستون لاغر و شاتون بلندتری از موتور مسابقهای طراحی مینمایند . البته در خویش به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارد , تحقیق درباره پیستون ماشین از این پیستون در موتور خودروهایی استفاده میگردد که در نواحی دوچندان گرم هستند و نسبتاً در کلیه فصول سال گرم میباشند . رخنه خوردگی از این خواص ناشی میشود. به جهت این منظور عمل معمولا شاتون ماشین را از جنس فولاد تولید می‌کنند تا بتواند گیرایی ناشی از پیستون را تحمل نموده و در صورت فعالیت نمودن به خمش مبتلا نشود. شاتون هرچقدر کوتاهتر باشد می تواند سیکل را سریعتر کل کرده یا به اصطلاح غیرفنی , پیستون nfu به جهت پراید بتواند از تحت سیلندر سریعتر به بالا حرکت کرده و سوخت را متراکمتر نماید . پیستون خودرو چه مقدار حرارت را میتواند تحمل کند ؟ پیستون موتور چیست و چه کاربردی داراست ؟ پیستون در موتور به چه صورت روغنکاری می گردد ؟ متاع پیستونها غالبا از چدن یا آلومینیم انتخاب میشود. کاربرد جور آلومینیومی همین قطعه، آن قدر گسترده شده است که در موتورهای دیزلی هم به کار گیری می شوند؛ البته در موتورهایی که احتمال آب شدن آلومینیوم وجود دارد، نوع هایی که از فرآورده چدن هستند، همچنان کاربرد خود را نگهداری کرده اند. در این اکنون این مقاومت حرارتی پیستون میباشد که می بایست به قدری باشد که بتواند همین گرما را جذب و از چرخه حرارتی خارج نماید . شاید بپرسید درصورتیکه همین حرارت مضاعف شدید در حال ایجاد شدن می باشد پس چگونه همین قطعه باید روغنکاری شود ؟ تریلی و کامیون نیازی به سرعت بالا ندارند زیرا خطرساز می‌شوند اما در عوض برای کشیدن بارهای بسیار سنگین نیاز شدید به اقتدار متعددی دارند . براندن تسمه تایم ارتباط مستقیمی دارای پیستون خودرو ندارد ولی اهمیت پاره شدن تسمه تایم ریتمی که سوپاپها به جهت باز و بسته شدن دارا‌هستند به نیز میخورد و می تواند یکی از از عارضه ها خرابی پیستون باشد. پس پیستون ماشینهای سواری اساسی پیستون اتومبیلهای سنگین تفاوت مضاعف زیادی دارند . پس می بایست پیستونی به شدت پهن و بزرگ دارای شاتونی زیاد بلند داشته باشند تا بتوانند اقتدار دوچندان زیادی را ساخت نمایند . در همین طراحی توان بسیار دوچندان و سرعت زیاد اندک می شود . درحال حاضر بیایید برای همین پیستون پهن شاتونی بلندتر در حیث بگیریم و جرقهزنی را مقداری به تاخیر بیاندازیم و موتور خود را همین دسته طراحی کنیم , آنگاه ببینیم چه میگردد ؟ امروز میخواهیم کاملترین نوشته در گزینه همین قطعه مضاعف اصلی را در سطح وب کشور ایران بررسی کنیم .