همه چیز درمورد لوله داربست

همانطور که می دانید لوله داربست به سبب کاربری که در ساخت و ساز پروژه های بزرگ دارند، از تقاضای بسیار بالایی در مراکز آنلاین و حضوری آهن آلات برخوردار می باشند. استانداردهای بینالمللی و ملی مختلفی برای تولید لوله ها وجود دارد و آنها را معمولا با رعایت یک یا چند مورد از این استانداردها تولید میکنند؛ به همین دلیل بسته به لوله انتخابی شما که از چه استاندارد و موادی در آن استفاده شده، قیمت لوله و کیفیت آن نیز متفاوت است. این مدل از لوله ها فاقد درز بوده و معمولاً در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود هستند.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این امر به صورت یک قانون تقریباً همیشه درست وجود دارد که بهای لوله های داربستی با وزن و کیفیت آنها ارتباط مستقیم دارد. احتمال سقوط کارگران به دلیل رعایت نشدن ایمنی وجود دارد و یا حتی این احتمال هست که در جهت رعایت نشدن استاندارد ها در جهت عدم نصب داربست مطمئن برای کسانی که از زیر ساختمان مذکور تردد دارند شامل خطر ریزش اجسام شوند که برای سازنده بنا هزینه ی بسیار زیادی در پی خواهد داشت .

نحوه اتصال لوله داربست

همه متخصصان و افراد آموزش دیده در این حوزه باید دقت داشته باشند تا نحوه اتصال این لوله ها که توسط پیچ و مهره شکل می گیرد بسیار مهم و قابل توجه بوده؛ چراکه امنیت کارگران و ساختمان های در حال ساخت به جنس و استحکام لوله داربستی مربوط است. از لوله های فولادی سایز بالا جهت ستون های پل های راه سازی، بیلبورد های تبلیغاتی، ساخت سازه های فضایی و بسیاری دیگر از سازه ها فروشگاهی، نمایشگاهی، فرودگاهی و دیگر سازه ها همچون ساخت پل های معلق، و بسیاری دیگر از سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این لوله ها جزء اصلی داربست محسوب می شوند و لوله مسی کاربرد دارد اما از آنجایی که مس قیمت بالایی دارد چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد. لوله ای عمودی که در پایین ترین انتهای خود با کوپلرها به لوله افقی وصل شده که بار را مستقیما به بیس پلیت و یا زمین نمی فرستد. جهت اطلاع از قیمت لوله پنج (لوله داربستی) یا خرید آن لازم است به یک مرکز پخش لوله داربستی در ایران که معتبر و مطمئن باشد مراجعه کنید تا علاوه بر دارا بودن استاندارد های لازم، تحویل بار شما را نیز تضمین کند. از ویژگی های بسیار مثبت این سازه می توان به متصل شدن آسان آن ها اشاره کرد.

اهمیت استفاده از لوله داربست در ساختمان سازی

 کار کردن بر روی یک پروژه بدون نصب داربست بسیار پرخطر است و گاهاً بدون ایجاد داربست ،کار بر روی ساختمان دشوار و حتی غیر ممکن است. به عنوان مثال، لوله های بدون درز (لوله های که خط جوش ندارند و سطحی کاملا یکسره دارند) جهت انتقال سیالات در صنایع حساسی مثل پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول بدون جوشکاری قابل نصب بر روی انواع ساپورت می باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، لوله داربست سازه ای است که در انواع مختلف ساخته و تولید می شود. لازم به ذکر است که لوله های داربستی در مشخصات مختلفی از جمله سایز و اندازه به بازار عرضه می شوند که بر روی قیمت لوله داربستی تاثیر می گذارد. از آنجایی که ضخامت این لوله ها بر وزن آن ها تاثیر می گذارد، بدیهی است که قیمت روز لوله داربستی 6 متری در ضخامت های 2،2.5 ،3 متفاوت باشد. داربست چکشی کاسه ای: یکی دیگر از انواع داربست هاست که شامل تعدادی پایه عمودی و مهار افقی است و از آن در داربست بندی نمای ساختمان استفاده می شود. داربست به طور کلی به سه نوع داربست مثلثی، داربست چکشی ستاره ای و داربست چکشی کاسه ای طبقه بندی می شود که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

 از این نوع بست میتوان برای طیف وسیعی از لوله ها استفاده نمود. لوله درز مستقیم: لوله های درز مستقیم از سایز 1.2 تا 20 و در ضخامت های 7-2 میلی متر تولید و به بازار عرضه می گردد. بست اسلایدر عایق­دار Sliding Frame With Polyurethane Insulation برای مهار لوله هایی که در دو طرف آن فیکس پوینت نصب شده است، طراحی شده که امکان حرکت طولی لوله به دلیل انبساط گرمایی را فراهم می­نماید.

 به بیان دیگری افزایش رده لوله به معنی افزایش استحکام مکانیکی آن است. همچنین عنوان کردیم که نقش این لوله ها معمولا در نصب داربست است که موجب افزایش ایمنی کارگران و مهندسین مشغول به کار بر روی ساختمان می شود. این کارخانه در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و به صورت گسترده خطوط تولید کارخانه افزایش پیدا کرده است. در صورت عدم مشاهده سایز لوله داربستی مورد نظر و نیاز به مشاوره در زمینه خرید و فروش، کارشناسان ما در کنار شما هستند.

نحوه ی کار این بست به این صورت است که در محل تقاطع دو لوله قرار میگیرد و اتصال را مستحکم میکند. در نتیجه این محصول نیاز به قیمت گیری روزانه دارد. به طور کلی، قیمت این محصول ارزانتر از سایر لوله های درزدار است. نام محصول موردنظر خود را جستجو کنید همان طور که گفته شد لوله های داربستی، ضخامت و مشخصات مختلفی دارند و لازم است شرایط و ویژگی های پروژه خود را در نظر گرفته و سپس نسبت به خرید لوله های داربستی متناسب با پروژه خود اقدام کنید. در واقع جهت دسترسی به نقاطی با ارتفاع بیشتر از 2 متر، نصب داربست ضروری است. در این لوله ها هیچ مایعی جریان نخواهد داشت به همین دلیل نیاز به آزمایش نداشته در بیشتر نقاط کشور پیدا می شوند.