هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

از طرفی تیراژ ایجاد برخی از موتورها بقدری مضاعف هست که موسسات زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، باید از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال نمایند در حالی که تولید هدرز کلیدی این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این فرمان روند پیچیده ایجاد و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده مضاعف از ماشین آلات CNC گرانقیمت و در نهایت جوشکاری تیگ (آرگون) مضاعف تخصصی بوسیله جوشکاران فن ایی آن است. از همین رو تقریبا همه کارخانجات خودروسازی از کارگزاشتن هدرز بر بر روی محصولات مناسب ارزش و شهری خویش صرف لحاظ کرده و انجام این کار را به متخصصان مرکزها تیونینگ واگذار میکنند. و همین منجر به تخلیه خوب تر هوای خروجی می گردد و علی الخصوص در دور های بالا موجب می‌شود تا موتور اتومبیل تنفس بهتری نموده و راندمان آن ذیل نیاید. زمانی که شما به روی خودرو خویش یک هدرز سوار میکنید موتور بهتر دور میخورد و هنگام رانندگی در سربالاییها فشار بسیار کمتری به موتور و پدال ها وارد میشود. رخ هدرز ماشین به صورت لوله هایی است که نخست به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به نیز متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را می‌دهند و در آخر هم یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله آخری متصل میشود. این قطعه بر بر روی خودروهای شهری به طور معمول نصب نمی شود مگر همین که صاحب اتومبیل تمایل داشته باشد و آن را به صورت جداگانه کارگزاشتن کند. این دو هم از نظر جنسی و نیز از حیث ساختاری تفاوت مضاعف متعددی را دارد. به استدلال این که نسبت هوا به سوخت را تغییر و تحول می دهد و می تواند عملکرد موتور را پایین تاثیر قرار دهد. سیبی هنوز از مخزن سوخت کارخانه استفاده میکند. با همین تغییر شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر همین ماشین اهمیت ۱.۱ کاهش به تحت ۱۰ ثانیه خواهد رسید و اختلاف خود را با اتاق موتور TU5 بخش اعظم کرده و به عجله پارس ELX نزدیک میکند. بنابراین طراحی و ساخت هدرز یک مراحل وقت گیر و لبریز هزینه محسوب می شود.از همین رو نسبتاً کلیه کارخانجات خودروسازی از کارگزاری هدرز بر بر روی محصولات ارزان ارزش و شهری خویش صرف لحاظ کرده و انجام این کار را به متخصصان مرکز ها تیونینگ واگذار میکنند.البته عدم کارگزاشتن هدرز فابریک به جهت تمامی خودروها راست گو نیست و همواره شماری از اتومبیلهای اسپورت نظیر ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… اینجاست که خروج سرعت بالا و کامل گاز های حاصل از احتراق از سیلندر اساسی پیدا می کند، چرا که در غیر این شکل احتراق بازده اضطراری را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای داخل سیلندر را اشغال کرده و مانع ار ورود هوای تازه به جهت احتراق به شکل بهینه می شود. در واقع این تعداد لوله ها و نحوه اتصال آنان به یکدیگر میباشد که آن را نامگذاری می کند. از سوی دیگر تولید هدرز ها هم باید به رخ تماما دقیق به وسیله دستگاه های منحصربه‌فرد خم کاری لوله انجام می شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و اتومبیل کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت های آخرین کالا خواهد داشت. از سوی دیگر ساخت هدرز ها هم باید به شکل به طور کامل دقیق بوسیله دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت های نهایی فرآورده خواهد داشت. همچنین طراحی یگانه و تراز صیقلی هدرز ها که به طور معمول از کالا فلزاتی، زیرا فولاد، استیل و آلیاژ های گران ارزش ساخته می شوند به خروج سرعت بالا و پر فشار گاز های سوخته شده حاصل از احتراق امداد می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به قدرت و گشتاور ایجاد پیشرانه ماشین های بی آلایش می افزاید. هدرز عملا جایزگینی گران قیمت به جهت منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه می باشد و به ادله ارزش بسیار و هزینه های ایجاد دوچندان بالا، کمتر از سوی ماشین سازان به رخ استاندارد به کار گیری خواهد شد. چراکه زاویه ، انحنا و محل پیچها به طور کامل اصلی بلوک موتور هماهنگ می باشد و نیاز سعی مضاعفی ندارد.البته که توصیه اکید می شود ، نصب هدرز خویش را به مرکز ها تیونینگ متبحر و استاندارد بسپارید. هدرز در جور اسباب after market جای میگیرد به همین استدلال که نسبتاً کلیه ماشین های استاندارد شرکت ها ، هدرز را به شکل پیشفرض بر روی موتور خود ندارند و شما می بایست پس از تحویل خودرو ، خودتان اقدام به خریداری و کارگزاری همین قطعه بر روی ماشین خود کنید. البته در اکثری از مورد ها به جهت بهبود همین عمل از هدرز ها به کار گیری می شود لذا هدرز را خوب تر هست در مدل لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. یکی از همین تاثیرات زمانیست که فشار و میزان مدت زمان پره های توربو کمتر می یابد به کلمه دیگر ،توربو پیروی منظمی از گاز خروجی سیلندر ندارد. افت و خیز فشار گاز خروجی در عملکرد توربو نیز اثر گذاری منفی میگذارد. در اختیار مهندسین قرار میگیرد.طراحی هدرز شامل روند اکثری می باشد که از مدلسازی آن شروع شده و در غایت به سرامیکی نمودن باطن لولهها ختم میشود.پس از او‌لین سطح (مدلسازی لولهها) تحلیل دینامیکی آن‌ها آغاز می‌شود تا بررسیهای لازم در خصوص درستی کارایی طراحی انجام شود. برای اشخاصی که هر گونه نگرانی در آیتم دقیقا چه جایی و همینطور هدایت در گزینه چگونگی استفاده از تیوفایو کلاس 15 ، شما ممکن است می توانید اصلی ما در ورقه وب تماس بگیرید.