نیروهای اسرائیلی می گویند سرباز فلسطینی را شلیک کرده است: نیروهای اسرائیلی می گویند سربازی فلسطینی را در حین حمله با چاقو به گلوله بست

اورشلیم: نیروهای امنیتی اسرائیل روز پنجشنبه یک مرد فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی در حالی که می‌خواست با چاقو به یک پلیس شلیک کند، شلیک کردند. ارتش اسرائیل گفت.
مقامات فلسطینی بدون اشاره به جزئیات گفتند که این مرد به ضرب گلوله کشته شده است.
ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد یک سرباز چندین بار به سمت یک فلسطینی شلیک می‌کند، حتی پس از افتادن او روی زمین. رویترز نتوانست صحت این ویدئو را تایید کند.
در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که فلسطینی در حال رانندگی بود، اما از مسیر خود منحرف شد و سعی کرد با غیرنظامیان و پرسنل امنیتی که در تقاطع ایستاده بودند، برخورد کند. در بیانیه ارتش آمده است که این فرد سپس از خودرو خارج شد و سعی کرد به یک افسر پلیس چاقو بزند.
از اوایل سال گذشته، زمانی که اسرائیل حملات نظامی خود را در پاسخ به حملات خیابانی فلسطینیان در اسرائیل افزایش داد، خشونت اسرائیل و فلسطین در کرانه باختری افزایش یافت.
حملات شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری به فلسطینیان نیز رو به افزایش بوده است.
اسرائیل کرانه باختری و اورشلیم شرقی را که فلسطینیان به عنوان هسته اصلی یک کشور مستقل آینده می خواهند، در جریان جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد.
ارتش اسرائیل گفت که این مرد چاقو به همراه داشت و نیروهای امنیتی تیراندازی کردند و او را “خنثی” کردند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این مرد به ضرب گلوله ارتش اسرائیل کشته شده است.