نخست وزیر بحرین در اسرائیل در اولین بازدید رسمی از پادشاهی خلیج فارس

اورشلیم: وزیر خارجه بحرین وارد شد چهارشنبه اسرائیل در اولین سفر رسمی از پادشاهی خلیج فارس ، که روابط را با دولت یهود در ماه سپتامبر عادی کرد.
وزیر، عبدالطیف الزیانی، مورد استقبال قرار گرفت تلآویوفرودگاه بن گوریون توسط همتای اسرائیلی خود گابی اشکنازی، پخش زنده تلویزیونی اسرائیل نشان داد.
بحرین و همسایه خلیج فارس آن ، امارات متحده عربی ، هر دو در 15 سپتامبر توافق نامه های عادی سازی با حمایت اسرائیل را با اسرائیل در کاخ سفید امضا کردند ، پیمانی که فلسطینی ها و متحدان آنها “خیانت” را محکوم کردند.
این توافق نامه ها اجماع دیرینه اعراب را بر هم زد که نباید هیچ عادی سازی با اسرائیل تا زمانی که به توافق صلح جامع با فلسطینیان برسد.
قرار بود زایانی مذاکره کند اورشلیم روز چهارشنبه بعداً با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده در حال خروج از کشور که قرار بود بعد از ظهر وارد اسرائیل شود.
انتظار می رفت پمپئو در جریان سفر دو روزه خود ، اولین دیدار یک مقام ارشد آمریکایی را به شهرک های یهودی در کرانه باختری اشغال شده انجام دهد.
اکثر مجامع بین المللی تمام شهرک های یهودی در سرزمین های اشغالی فلسطین را غیرقانونی می دانند.
گسترش مداوم آنها تحت دولتهای متوالی به رهبری نتانیاهو یکی از بزرگترین موانع روند صلح با فلسطینیان را ثابت کرده است.
ایالات متحده نیز روابط بسیار نزدیک با بحرین دارد. پادشاهی کوچک اما استراتژیک دقیقاً آن سوی خلیج فارس و ایران ، ناوگان پنجم ایالات متحده را در خود جای داده است.
هر سه متحد – اسرائیل ، بحرین و ایالات متحده – قدرت منطقه ای مسلمان شیعه ، ایران را تهدید مشترک می دانند.
انتظار می رود که بازدید زایانی از سوی دیگران انجام شود.
روز سه شنبه ، رئیس جمهور اسرائیل Reuven Rivlin دعوت نامه رسمی خود را به محمد بن زید النهیان ، ولیعهد ابوظبی ارسال کرد ، که توسط بسیاری به عنوان حاکم عموم امارات دیده می شود.