منابع مطالعاتی برای آزمون های استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش

سلفهای هسته چند لایه به عنوان هسته، ورقهای نازک چند لایه از جنس استیل دارند. علاوه بر این عنوان “مرکز اندازه شناسی،اوزان و مقیاس ها” رو تو اینترنت سرچ کنید و از تو سایت شون یه سری اطلاعات و منابع گیربیارید و بخونید. یه روش اجرایی هم هست با عنوان ” روش اجرایی تدوین استانداردهای ملی ایران” که تو اینترنت سرچ کنید به راحتی پیدا میشه. بعضی از افراد تمایل دارند این کار را بصورت روش استاد شاگردی یاد بگیرند. ترسیم دیاگرام گسترده سیم پیچی دو طبقه به روشهای مختلف امكان پذیر می باشد كه در اینجا بذكر متداولترین روش آن می پردازیم. طریقه محاسبه و رسم دیاگرام سیم بندی این گونه موتورها را با ذكر چند مثال توضیح می دهیم. چون گام بدست آمده عدد صحیح نیست لذا می توان سیم بندی را برابر با (7) یا برابر با (8) انتخاب نمود. محیط یك دایره 360 درجه هندسی می باشد و چون استاتور نیز به صورت یك دایره می باشد لذا زاویه هندسی (یا زاویه مکانیکی) بین دو شیار مجاور هم برابر با درجه می شود.

شروع فازها در یك سیم پیچی نرمال همیشه می تواند بدون وابستگی به تعداد قطبها روی یك جفت قطب 360 درجه الكتریكی تقسیم شود. در سیم پیچی زنجیری پیشانی كلافهای فازهای مختلف در پیرامون استاتور از روی یكدیگر عبور نموده و برای جلوگیری از اتصال كوتاه بین آنها باید حتما بخوبی از یكدیگر عایق شوند اشكال زیر اتصال سه كلاف را به صورت زنجیری به یكدیگر را نشان می دهد. در صورتیكه تعداد شیارهای هر فاز زیر هر قطب یعنی q عدد صحیح و بدون اعشاری (1 و 2 و 3 و…) باشد سیم پیچی با شیار كامل نامیده می شود. این فرمول از نظر تئوری بدون توجه به ضرایب علمی صادق است و صورت علمی آن به قرار زیر خواهد بود. روابطی كه برای سیم بندی یك طبقه موتورهای سه فازه گفته شد در اینجا نیز صادق می باشد تنها همانطور كه توضیح داده شد در موتورهای دو طبقه گام سیم بندی فرق می كند و باید كلافها را در داخل شیارهای استاتور به ترتیب و پشت سر هم طوری جا زد كه یك بازوی كلاف در زیر و بازوی دیگر كلاف در بالای شیار قرار گیرد تا فرم ظاهری سیم پیچی ها زیباتر شده و علاوه بر آن در هنگام سر بندی نیز امكان اشتباه كمتر شود.

می خواهیم استاتور یك ماشین 24 شیار را به صورت یك طبقه یك فاز با سیم پیچ راه اندازی و 4 قطب سیم بندی كنیم شمای گسترده سیم پیچی آنرا رسم كنیم. بدین ترتیب سیم پیچی دو طبقه بهتر از سیم پیچی یك طبقه تهویه و خنك می شود و بنابراین توان ماشین افزایش می یابد به علاوه بر این چون تلفات اضافی ماشین در اثر تضعیف هارمونیكها كاهش پیدا می كند در نتیجه سیم پیچی دو طبقه با گام كوتاه شده در مقابل سیم پیچی یك طبقه معمولی مشابه دارای افزایش قدرت حدود 10% می باشد كه در این مطلب در صورت تعویض سیم پیچی موتورهای یك طبقه قدیمی و تبدیل آن به دو طبقه باید در نظر داشت. الف: با كوتاه كردن گام سیم پیچی پیشانی كلافها كوتاه تر شده و مصرف سیم كمتر می شود مخصوصا در موتورهای دو قطب كه گام سیم پیچی یا گام كامل انتخاب می شود این موضوع بهتر دیده می شود. ممکن است این مطلب را بپسندید: معرفی قطعات الکترونیکی روی برد و مقاومت چیست؟ نکته اول : هر جا که گفتم از سایت آلا استفاده کنید مقصود سایت دبیرستان آلا هست که اگر از گوگل سرچ کنید دبیرستان آلا ، اولین نتیجه سایت دبیرستان آلا هستش، وارد سایت که شدید، نظام قدیم رو انتخاب کنید و بعد از انتخاب نظام قدیم لیست دروس میاد که باید درس مورد نظر رو انتخاب کنید و بعد از انتخاب درس ، استاد مورد نظر را انتخاب میکنید، چون هر درس رو چندین استاد تدریس کردن، بنده بهترین ها رو بهتون معرفی میکنم.

همین مقدار هم کار کنید و مسلط بشید رو منابع هشتاد درصد رو.شاختونه ، برای درصد بالاتر اگر میخواید تست متفرقه که در بعضی از دروس بنده معرفی میکنم ، میتونید بزنید. شما نیز میتوانید در همان صفحه و یا صفحه اختصاصی هر رشته منابع پیشنهادی خود را مطرح نموده تا ما در صفحه منابع مطالعاتی رشته مورد نظر درج نماییم. بنابراین واجب است که شما تمامی نکات مربوط به این نظریه را به خوبی مطالعه کنید. پس از رسم دیاگرام گسترده باید دقت نموده كه این شیارها از نظر مكانی متقارن باشند تعداد این شیارها بستگی به مقدار كوتاهی گام داشته و در هر منطقه قطبی از رابطه y-yz بدست می آید. گاهی می توان با بكارگیری چند قاعده ساده و یا با استفاده از یك جدول به این هدف دست یافت اما گاهی نیز باید از روشهای خاصی استفاده نمود و دیاگرام گسترده مطلوب را رسم نمود. اتصال موازی كلافهای یك گروه كلاف، بخاطر مساوی نبودن طول حلقه كلافها صحیح نمی باشد اما می توان گروه كلافهای یك فاز را با یكدیگر موازی نمود كه از آن در موتورهای با قدرت زیاد و ولتاژ كم استفاده می شود در این نوع سیم پیچی برای پیچیدن كلافهای یك گروه كلاف باید از قالبهای آموزش سیم پیچی خصوصی نامساوی استفاده نمود.