مصر پس از شلیک رقصنده Pyramids ، عکاس را بازداشت کرد

قاهره: پلیس مصر عکاس را به دلیل بی احترامی پس از شلیک عکسهای یک رقاص با لباس باستان در آنجا بازداشت کرده است هرم Djoser در خارج از قاهره ، یک منبع امنیتی تأیید کرده است.
روزها شایعات در شبکه های اجتماعی پیچیده بود که این مدل ، سلما الشیمی، پس از شلیک روز دوشنبه به سقاره دستگیر شده بود نکروپلیس، 30 کیلومتری جنوب قاهره ، اما منبع گفت پلیس روز دوشنبه عکاس را بازداشت کرده است.
این منبع با بیان اینکه پرونده وی به دادگاه ها ارجاع شده است ، گفت: “یک عکاس پس از شلیک شخصی با رقصنده سلما الشیمی در منطقه باستان دستگیر شده است.”
اواخر هفته گذشته ، شیمی ، که هزاران دنبال کننده خود را در اینستاگرام می بالد ، عکس هایی از شلیک او با لباس مصر باستان را در پای هرم استپ 4700 ساله Djoser قرار داده بود.
به سرعت شایعات منتشر شد مبنی بر اینکه وی به دلیل پوشیدن لباسهایی که به میراث باستان مصر خیانت کرده و قوانین تعیین شده توسط وزارت عتیقه برای عکسبرداری را نقض کرده بود ، بازداشت شده است.
کاربران شبکه های اجتماعی که این عکس ها را دیده بودند ، کفر و خشم ابراز داشتند.
“آیا واقعاً ممنوعیت عکسبرداری در مناطق باستان شناسی ، حتی عکسهایی که ناشایست اما کاملاً عادی هستند ، وجود ندارد؟” یکی از کاربران پرسید
روز دوشنبه ، تصاویر بی سر و صدا از حساب اینستاگرام مدل حذف شدند.
در ماه های اخیر ، دادگاه های مصر به دلیل به اشتراک گذاشتن قضات محتوایی که توهین آمیز به نظر می رسد ، علیه ده نفوذی در شبکه های اجتماعی احکام زندان صادر کرده اند.
در دسامبر 2018 ، تصاویر یک زن و شوهر برهنه در آغوش در بالای هرم بزرگ خئوپس اعتراض رسانه ای را برانگیخت.
مقامات یک مالک شتر و یک راهنمای زن جوان را به دلیل کمک به زوجین برای دسترسی به سایت دستگیر کردند.