مسمومیت دختر دانش آموزی در ایران: مسمومیت دختران دانش آموز در سراسر ایران ادامه دارد

تهران- ایرنا- رسانه های محلی در ادامه این پدیده مرموز که ماه هاست کشور را تکان داده است، روز شنبه ده ها دانش آموز دختر در چند مدرسه در سراسر ایران مسموم شدند.
از اواخر آبان ماه بسیاری از مدارس، عمدتاً دخترانه، تحت تأثیر مسمومیت های ناگهانی ناشی از گازها یا مواد سمی قرار گرفته اند که در برخی موارد باعث غش و بستری شدن دانش آموزان در بیمارستان می شود.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک مقام محلی اعلام کرد: دست کم 60 دانش آموز در یک مدرسه دخترانه در شهر هفتکل در استان نفت خیز جنوب غرب خوزستان مسموم شدند.
یکی از مسئولان پزشکی استان به خبرگزاری گفت: تعدادی از دانش‌آموزان دختر در «پنج مدرسه اردبیل در شمال غرب» مسموم شدند که قربانیان علائم «اضطراب، تنگی نفس و سردرد» را نشان دادند.
خبرگزاری ایلنا بدون توضیح بیشتر گزارش داد، در شهر ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی، «تعدادی از دانش‌آموزان دختر روز شنبه پس از احساس کسالت به بیمارستان منتقل شدند».
بر اساس آمار رسمی ارائه شده در 7 مارس، “بیش از 5000 دانش آموز” در بیش از 230 موسسه واقع در 25 استان از 31 استان کشور دچار مسمومیت های مشابه شده اند.
روز جمعه حمیدرضا کاظمی، رئیس کمیته ملی حقیقت یاب تشکیل شده برای رسیدگی به این موارد، تصریح کرد که «گزارش نهایی» «تا دو هفته دیگر» منتشر خواهد شد.
وی گفت: گزارش هایی از دستگاه های مختلف دریافت کرده ایم و در حال بررسی موضوع هستیم تا نتیجه گیری خود را به مجلس ارائه کنیم.
رهبر ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای در ۱۵ اسفندماه برای کسانی که مسمومیت‌ها را انجام داده‌اند، تا مجازات اعدام، که آن‌ها را «جنایات نابخشودنی» توصیف کرده بود، خواسته بود.
پرونده های مسمومیت دو ماه پس از آغاز جنبش اعتراضی در ایران آغاز شد که جرقه آن مرگ مهسا امینی، 22 ساله در 16 سپتامبر در بازداشت، پس از بازداشت او به اتهام نقض قوانین سختگیرانه پوشش برای زنان بود.