مراسم تشییع جنازه دانشمند هسته ای ایران ترور شده آغاز شد

تهران: مراسم تشییع جنازه محسن فخری زاده ، یکی از برترین دانشمندان هسته ای ایران که در حمله ای که جمهوری اسلامی مقصر آن اسرائیل می داند ، ترور شد ، در تهران آغاز شد.
تلویزیون دولتی در مراسم تشییع جنازه فخری زاده که تابوت وی در پرچم ایران پوشانده شده بود ، چندین مقام بلندپایه ایرانی از جمله امیر حاتمی وزیر دفاع و حسین سلامی رئیس سپاه پاسداران را نشان داد.
به گفته وزارت دفاع ایران ، این دانشمند روز جمعه پس از مجروحیت شدید در اثر حمله مهاجمان به اتومبیل وی و درگیری با اسلحه با محافظان خود در خارج از تهران ، درگذشت.
مراسم تشییع جنازه با یک خواننده مذهبی و تمجید از فخری زاده و کنایه از شهادت امام حسین ، شخصیت مقدس قرن هفتم که مسلمانان شیعه از او الهام می گیرند ، آغاز شد.
یک نمایشگر بزرگ تصویری از فخری زاده در کنار رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای و همچنین سردار ارشد سابق قاسم سلیمانی را نشان داد که در حمله هوایی ژانویه ایالات متحده در بغداد کشته شد.
به گفته وزارت دفاع ، مراسم خاکسپاری به منظور حفظ پروتکل های بهداشتی در مورد شیوع ویروس کرونا ، برای عموم آزاد نبود.
در بخشی از مراسم بدرقه قبل از تشییع ، بقایای فخری زاده به بقاع متبرکه شیعیان در شمال شرقی شهر مشهد و قم در مرکز ایران و همچنین مزار بنیانگذار جمهوری اسلامی ، روح الله خمینی در تهران منتقل شد.
حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، دشمن اسرائیلی را به اقدام “مزدور” آمریکایی در کشتن فخری زاده متهم کرد و خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، مجازات عاملان را خواستار شده است.