قیمت بلیط هواپیما 24 ساعته افزایش یافت: دهلی به بمبئی بالاتر از دبی | اخبار

02 ژوئن 2023، 09:30 صبح ISTمنبع:

بمبئی: پیش خرید 24 ساعته بلیط هواپیما داخلی در مسیرهای خاص، به ویژه خارج از دهلی، در حالت شوک و وحشت است. مسافرانی که روز چهارشنبه برای پرواز از دهلی به بمبئی چک می‌کردند، ارزان‌ترین گزینه برای پرواز یک طرفه و بدون توقف، ۱۹۰۰۰ روپیه است. کرایه دهلی-دبی در 1 ژوئن 14000 روپیه ارزان تر بود.

به طور مشابه، کرایه یک طرفه دهلی-کوچین برای سفر در تاریخ 1 ژوئن از 22000 روپیه شروع شد، در حالی که بلیط های کلکته و چنای حدود 14000 روپیه بود.

سناریوی کرایه تفاوت چندانی با بمبئی یا شهرهای دیگر ندارد. ارزان‌ترین بلیت خرید 24 ساعته پیش‌خرید به له از بمبئی برای سفر در 1 ژوئن 22500 روپیه و 20000 روپیه به کوچی بود. مقاصد مرسوم گران شرقی و شمال شرقی ارزان تر هستند.

با خروج GoFirst که عرضه را کج می‌کند، قیمت‌های بدون توقف به سقف می‌رسند

یک مقام هواپیمایی گفت که کرایه های دهلی نه تنها به دلیل غیبت GoFirst بلکه به دلیل رعد و برق شدید روز سه شنبه در پایتخت که منجر به انحراف پروازها شد، به طور غیرمعمول بالا است. کرایه یک طرفه دهلی به بمبئی برای سه روز آینده به ترتیب 13000، 11500 و 10500 روپیه بود.

در بمبئی، برخی از مقاصد بسیار بالا بودند، اما پروازهای معمولی گران به مقصدهای شرقی و شمال شرقی نسبتاً ارزان تر هستند با بمبئی-کلکته با 7200 روپیه، باگدوگرا با 8300 روپیه و غیره. کرایه از بمبئی به دهلی بسیار پایین 4700 روپیه است.

انتظار می‌رود کرایه‌های پیش‌روی یک روزه گران باشد، اما آنچه که برجسته است، جهش کوانتومی برای پروازهای بدون توقف در مسیرهای خاص است. این اثر عمدتاً به دلیل عدم وجود GoFirst در تقاضا-عرضه منحرف است. این شرکت هواپیمایی که در اوایل ماه مه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد، مجوز انجام 1538 پرواز هفتگی از آوریل تا پایان اکتبر را صادر کرد. این مقام هواپیمایی گفت: “ثانیاً، اواخر ماه مه و اوایل ژوئن شاهد افزایش تقاضا هستیم زیرا تعطیلات به موقع برای بازگشایی مدارس باز می گردند. پس از همه گیری، این اولین بار است که تقاضا در این زمان افزایش می یابد.”

جیتندر بهارگاوا، مدیر اجرایی سابق ایر ایندیا، اشاره کرد که پروازهای کمتر به فاکتورهای بار بالاتر و در نتیجه کرایه برای خطوط هوایی منجر می شود. وی با اشاره به چهار شرکت هواپیمایی که در برنامه تابستانی ظرفیت خود را کاهش داده اند، گفت: «از این رو، DGCA باید بر حداکثر کردن استقرار ظرفیت توسط خطوط هوایی پافشاری کند.

سیستمی وجود دارد که همه شرکت‌های هواپیمایی دو بار در سال برنامه‌های پرواز خود را توسط DGCA (مدیر کل هوانوردی غیرنظامی) تأیید می‌کنند. خطوط هوایی هنگام ارائه پیشنهاد، عواملی مانند در دسترس بودن هواپیما و خدمه را در نظر می‌گیرند. از آنجایی که بازار در حالت رشد است. ، DGCA باید اصرار داشته باشد که خطوط هوایی تعداد پروازهای انجام شده در پیشنهاد خود را انجام دهند.”

مسافران برای تخلیه به شبکه های اجتماعی رفتند. روز چهارشنبه، شروتی چاتورودی در توئیتی درباره پرداخت 21000 روپیه برای یک صندلی در پرواز دهلی به احمدآباد، یک طرفه، نوشت. یکی دیگر از مسافران روهیت وارما در توییتی اعلام کرد که مبلغ 20000 روپیه در یک طرفه از دهلی به بنگالورو پرداخت کرده است.

تنها راه حل این است که زودتر رزرو کنید، مثلاً 7 تا 14 روز قبل. با این حال، مزایای برنامه ریزی طولانی تر در حال حاضر کم رنگ است. فاصله بین کرایه خرید 7 روزه و کرایه 30 روزه به اندازه کافی بزرگ نیست که انگیزه رزرو پیش خرید باشد. به عنوان مثال: برای سفر در حدود 8 تا 11 ژوئن، ارزان ترین کرایه رفت و برگشت بمبئی-دهلی در پرواز بدون توقف 11500 روپیه است، در حالی که برای 6 تا 9 جولای 10000 روپیه است.