صندوق بازنشستگی کشوری

به همین ترتیب این مبلغ سپرده در بیمه قدمت پاسارگاد به رشد سرمایه های بیمه نامه کمک خواهد کرد. از سوی دیگر شما می توانید به درخواست خود همین مبلغ را از بیمه نامه خویش خارج فرمایید که شامل قیمت بازخرید نخواهد شد و مساوی همان مبلغ به شما پرداخت خواهد شد و بیمه قدمت و تامین آتیه شما هم فارغ از سپرده به قوت خود باقی خواهد ماند. برای این امر تنها به اندازه می باشد که بیمه گذار بیمه قدمت پاسارگاد، خواهش مربوطه را کامل شدن و التماس خود را مطرح نماید و نیاز به هیچ ضامنی نخواهد بود. نرخ بهره مربوط به مدیون بیمه عمر صرفا 4% عمده از سود تضمینی بیمه قدمت بازنشستگی پاسارگاد خواهد بود. همین تسهیلات این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا در هر وقتی که بخواهید بتوانید از اندوخته بیمه عمر بازنشستگی خویش استفاده نمایید و در عین اکنون بیمه طومار و پوشش های آن همچنان به قوت خود باقی بماند.
دسته‌بندی نشده
در غیراین شکل ادامه اشتراک از تاریخ ثبت تقاضای کتبی درخواست کننده در مدیریت همین صندوق در استان محل اقامت خواهد بود و درمورد آخر مسافت وقتی اجرای حکم تا تاریخ تصویب تمنا جزو سابقه اشتراک در صندوق مراد نمی گردد . یک متخصص حوزه عمل اهمیت اشاره به صادر شدن احکام بازنشستگان تامین اجتماعی از احتمال پرداخت معوقات دستمزد در یک‌سری قسط خبر داد. اشخاصی که دستمزد بازنشستگی اخذ نمی نمایند و یا حقوق دریافتی آن‌ها کفاف هزینه های زندگی شان را نمی دهد، می توانند اطلاعات در گزینه بیمه تکمیلی در شکل دارا بودن حالت از کمکهای اساس برای پرداخت هزینه های اجاره، بیمه درمانی، پرستاری و غذا و لباس خویش به کار گیری کنند. این شماره در کارت بیمه تامین اجتماعی و نامه های اداره بیمه بازنشستگی در آلمان قابل بازدید بوده و در شکل مفقودی از بیمه درمانی یا این که اداره بیمه بازنشستگی قابل اخذ است. ولی چنانچه شخص استخدام شده بازنشسته سازمان تامین اجتماعی باشد مطابق ماده 148 قانون اداره فعالیت تابع قوانین فعالیت میباشد و منع استخدام دوباره داراست .
فرزندان مذکر حداکثر تا پایان 22 سالگی و در صورت تحصیل تنها تا نقطه نهایی 25 سالگی قابلیت به کار گیری از همین بیمه را دارند. تیتر مقرري ماه اولیه ندارند و کلیدی صدور هر نوع حكم حقوقي افزايش خویش را از همان ماه نخستین دريافت مي كنند . در گفتگو اهمیت مدیر واحد آموزش‌های عمومی و تخصصی شرکت اطلاع‌رسانی و تدریس بورس، مورد قضیه سکو بندی در زمینه آموزش در بازار سرمایه بررسی شد. تمام حقوق مادی و معنوی همین وب سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب حیاتی ذکر منبع بلامانع است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌ها حاکی از آن هست که فیش حقوقی بازنشستگان سایر سطوح بر پایه احکام جدید صادر شد. عجب دولت مردمی داریم 6 ماه بازنشستگان را در افزایش حقوق و دستمزد کیفر بخشید حال نوبت رسیده به معوقات خدایا تو خویش شاهد باش… شرکت در ازای دریافت حق بیمه , به طور مادام العمر شما را زیر پوشش قرار می‌دهد و در صورت فوت , سرمایه مندرج در بیمه نامه را به ذینفعان پرداخت می‌نماید. بیمه شده اصلی پرداخت حق بیمه می تواند پس از یک‌سال عصر انتظار مستمری مادام العمر دریافت نماید.
به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و اصلی رعایت مصوبات شورای خوب کار مقدار دریافتی این جور نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و حساس دست کم ۵۷.۴ درصد ارتقا رو به رو شده است. بنا بر سخنان رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره ارتقاء دستمزد بازنشستگان سایر سطح ها این سازمان، بر شالوده فرمول تازه دست کم ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت. کلیدی موافقت هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، سهم ۵۰ درصدی تأمین اجتماعی برای حق بیمه تکمیلی بازنشستگان مشخص و معلوم شد.
این در حالی هست که سال ۹۷ مهم نوسانات شدید ارزی و کاهش بی سوابق ارزش ریال در برعلیه ارزهای خارجی، آغاز به دور دوم تحریم های آمریکا و خروج همین میهن از برجام را شاهد بودیم و تورم بیش از ۵۰ درصدی، عملا بخش هایی از اقتصاد ایران را فلج کرده است. خواسته از سایر سطح ها دستمزدی، در واقع مبلغ شالوده دستمزد و دستمزدی است که سال پیش، از مبنا حقوقی که شورای خوب عمل تعیین کرده عمده بوده است. برای مثال دست‌کم دستمزد سال ۹۷، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و شما ۲ میلیون تومان اخذ می کردید. البته آنچه که این ایام سبب سوء تفاهم در معین شدن حداقل حقوق و دستمزد ۹۹ کارمندان دولت شده بندی می باشد که کمیسیون تلفیق مجلس به لایحه بودجه اضافه کرده هست که در آن دولت را به همین موظف می کند که در سال ۹۹ دریافتی کارکنان کشوری، لشکری و بازنشستگان در ماه ، نباید از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش باشد.

پرداخت سرمایه فوت بیمه شده در بیمه قدمت بازنشستگی پاسارگاد

اگر توانستند، طبق ضابطه بیمه بیکاری بر اساس تاهل یا این که تجرد، از ۳۶ تا ۵۵ ماه بیمه بیکاری استعمال کنید. هر ماه به سامانه سوابق تامین اجتماعی برویدتا مطمئن شوید که بیمه شما پرداخت شده است تا زمانه بازنشستگی، دنبال کسری حق بیمه و اعاده حق بیمه نباشید. نظام بازنشستگی ایران، ۴ صندوق تبارک و ۱۴ صندوق ریز دارااست که در در میان این ۱۸ صندوق ، غول آن ها، تامین اجتماعی است. قدیمی ترین صندوق بازنشستگی ایران دارای بیش از ۶۰ سال سوابق و پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور، حالا مهم بحران اکثر ای روبرو است. بیمه تکمیلی فعالان کارگری انتظار داشتند دستمزد کارگران به رقم هزینه سبد معیشتی نزدیک شود؛ اما نمایندگان کارفرمایان در دو-سه جلسه‌ای که شورای عالی عمل برگزار کرد، مقاومت زیادی در برابر نمایندگان کارگری نشان دادند. حتی در صورتی که بر فرض، کارفرمایان هیچ مقاومتی هم نمی کردند، ارتقاء قابل ملاحظه دستمزد کارگران، در برابر سود و درآمد تضعیف شده کارفرمایان صنعتی و خدماتی در سوله های نصفه تعطیل یا ورشکسته ارثی سال ۹۷، توانی به جهت اکثری از کارفرمایان و کارآفرینان به جهت پرداخت حقوق و دستمزد بیشتر، آماده نمی کرد.

  • از مزیت‌های بیمه اجباری، پوشش خدمات درمانی، صدور دفترچه، مقرری بیمه بیکاری، مستمری بازنشستگی، خسارت‌های ناشی از حوادث و… است.
  • به گفته مروتی، مساله بعدی، ضمانت‌های اجرایی است؛ باید قرارداد دربردارنده‌ی ضمانت‌های اجرایی محکم باشد تا در صورتی که بیمه گذار از انجام تعهدات خود عدول کرد یا حتی در انجام آن ها تاخیر داشت (مساله‌ای که بسیار اشاعه داراست و باعث سرگردانی بازنشستگان می‌شود)، موظف به پرداخت جریمه به جامعه هدف شود.
  • هزینه های خانوار در ماه پیشین بیش از 46 درصد نسبت به پارسال افزایش هزینه داشته است.
  • جلسه حقوق شورای عالی عمل در بیستم فروردین سوای جلب نظر نمایندگان کارگران و حساس توافق در میان نمایندگان کارفرمایان و دولت بر ارتقاء ۲۱ درصدی حقوق و دستمزد به نقطه نهایی رسید.

کلیه دستمزد مادی و معنوی همین وب سایت وابسته به پایگاه خبری گشتنی نیوز می‌باشد و به کار گیری از آن مهم ذکر منشا بلامانع است. محور مشاجره انتخابات سر گروهی جمهوری و مجلس شوراي های اسلامی بود که تصمیم گرفته شد که کلیه کانون ها در ارتباط حساس انتخابات سر گروهی جمهوری از حجت الاسلام جناب آقای رئیسی حمایت کنند و در ارتباط اصلی مجلس شوراي اسلامي از جناب آقای محجوب حمایت شود .جناب آقای بیات تاکید بر حمایت از آقای رئیسی و آقای با حجب و حیا داشتند . پس اون ۲۵ % باقی باقیمانده از متناسب سازی بقیه سطوح را خوردند رفت کی میخواهند پرد اخت نمایند سال که کل شد. سلام.دولت و مجلس خدمتگزار;;خجالت خجالت;; بازنشستگان واقعا نابود شدند به دادشان بر سید خودتون یه ذره کاهش بگیرید. ابرشرکت هپکو اولی و بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ تجهیزات سنگین در جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه است.

وزیر عمل اعلام کرد:‌ 7برابر شدن سهم آورده تامین اجتماعی در بیمه تکمیلی / ارتقاء 132 درصدی حقوق ها با همکاری تشکل ها

روش نخستین اشتغال در یک تیم معتبر هست تا کارفرمایان اسم شما را به لیست بیمه‌شدگان بیشتر کنند. در چنین شرایطی گروه گزینه لحاظ نام‌نویسی شما را در سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌دهد. تنها شما بایستی مدارک خودتان را در اختیار مسئول بیمه محل کارتان قرار بدهید تا بتوانند مراحل ثبت‌نام شما را پیش ببرند. در این رابطه پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان میدهد که هر کدام از دستگاه‌های دولت براساس بودجه‌ای که در اختیار دارا‌هستند برای تامین سرویس ها معالجه تکمیلی بازنشستگان خود اقدام می‌کنند.

مخالفت بازنشستگان با بیمه آتیه‌سازان حافظ

نکته ای که بایستی به آن توجه نمایید این هست که سقف اخذ مستمری به جهت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 35 روزاست و چنانچه کسی بیشتر از 35 سال عمده کار کرده باشد تاثیری در مستمری بازنشستگی او نخواهد داشت . یعنی درصورتیکه شرکتی او را استخدام نماید آن شرکت می بایست اسم او را در لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی ارسال نماید و در نتیجه مستمری بازنشستگی او تا دوران که مجدداً مشغول به عمل می باشد جدا خواهد شد و کارکرد او در این مدت به مستمری بازنشستگی اواضافه خواهد کرد . پیشتر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 8 آبان 1401 جزئیات لایحه اصلاح ضابطه دارایی سال ۱۴۰۱ تمام میهن و ترمیم حقوق و دستمزد کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری را اهمیت ۱۹۸رای موافق، ۹رای مخالف و ۸رای ممتنع از مجموع ۲۴۶نماینده حاضر ثبت کردند. در سال ۹۷، مقدار ارتقاء رسمی دستمزد و دستمزدکارگران، نیکی در دقیقه ۹۰ بلکه در وقت بیشتر به تصویب رسید.

بهبود رضایتمندی و توانمندسازی بیمه شدگان.

براساس اعلام مدیران سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان کارگری از فردا (بیستم شهریور) براساس حروف الفبا شروع می‌شود. به جهت همسان سازیحقوق بازنشستگاندر یک سری ماه اخیر دست به اعتراض های زیادی زده اند.حال حساس افزایشحقوق بازنشستگانبحث اخذ مالیات از دستمزد بازنشستگان بر سر لهجه ها افتاده است.در ادامه آخری خبر ازحقوق بازنشستگانرا میخوانید. سه میلیون و ۸۱ هزار و ۶۴۹ بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی ذیل پوشش بیمه معالجه تکمیلی قرار دارا هستند و کمپانی آتیه سازان حافظ برای ششمی بار پی درپی بیمه تکمیلی بازنشستگان را در سال آینده برعهده خواهد داشت. قرارداد تازه بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه جاری به جهت مدت یک سال تمدید… بازنشستگان تامین اجتماعی که بیمه تکمیلی آن‌ها طبق قرارداد کانون عالی از تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ برقرار است، از مهلتی محدود به جهت حذف، بیش تر و انصراف برخوردار هستند. به گزارش ایلنا، کانون بازنشستگان کارگری شهرستان شمیرانات، کلیدی اشاره به شروع برقراری بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ۱ آذر ماه تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱،…

قرارداد نو بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی +جزئیات

اما زنخدان زنی های نماینده های کارگران کماکان ادامه دارااست و همین درحالی می باشد که کارگران پیشنهاد ارتقاء ۴۵ درصدی دستکم حقوق و دستمزد را دارا هستند که کارفرمایان اساسی همین پیشنهاد مخالف هستند. درصد حق بیمه تامین اجتماعی 1401 و سال های قبل یکسان می باشد و یک درصد اثبات می باشد اما مبلغ آن باتوجه به پایه حقوق گزینش می‌گردد که در سال 1401 بر شالوده جدول گزینش شده است. به این ترتیب شما اهمیت پرداخت هزینه بیمه تامین اجتماعی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی برای شما تدارک چشم میباشد غایت بهره را ببرید و در آتی از حقوق بازنشستگی بهره مند شوید. افزایش مستمری حقوق‌بگیران سازمان تامین اجتماعی طبق مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هرساله به ثبت هیات وزیران می‌رسد. به‌طوری‌که دست‌کم دریافتی مستمری بگیران از دست‌کم حقوق و دستمزد مصوب به عبارتی سال کارگران کاهش نباشد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در حالی از درآمد اندک و عدم همسان‌سازی حقوق شکایت دارا‌هستند که حالا یک فعال حوزه بازنشستگان از جدا بیمه تکمیلی همسران هزاران نفر از بازنشستگان همین سازمان خبر داده است. سقف دستمزد بازنشستگان کشوری خیلی کمتر از سقف دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی هست و هیچ تسهیلات خاصی هم ندارند. مقدار حقوق و دستمزد کشوریها دارای سند تحصیلی و سنوات یکسان در سرتاسر کشور یکسان هست و به همین دلیل میشود دستمزد بازنشستگان کشوری را همسانسازی کرد البته میزان حقوق و دستمزد تامینی ها از هیچ قاعده خاصی تبعیت نمی کنه و گواهی تحصیلی ملاک انتخاب حقوق و دستمزد وجود ندارد و اکثر دچار هرج مرجه و اشل حقوق منسجم و ثابتی مثل کشوریها نداره. حقوق و دستمزد پرسنل و بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق‌های تابعه دولت در ماه‌های نهایی سال معین می‌شود. در مقاله حقوق ۱۴۰۱ درباره مقدار حقوق و دستمزد و حقوق و دستمزد کارکنان سخن کردیم، در این مقاله قصد داریم تا درباره مبلغ حقوق و دستمزد بازنشستگی کلام کنیم تا بتوانیم سرنخی به بازنشستگان در مورد دریافتی خویش در سال ۱۴۰۱ بدهیم. مدیرعامل وقت سازمان می‌گفت کف دستمزد لشگری‌ها و کشوری‌ها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، ما پافشاری داشتیم که همین کف حقوقی، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد که در پایان، قرار شد، کفِ مستمریِ حداقل‌بگیران اهمیت ۳۰ سال سابقه، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به جهت حداقل‌بگیران اساسی ۳۵ سال سابقه، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد. مدیریت کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، دو خبر خوش را به نقل از سرپرست وزارت رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در طی ماه‌های قبلی از سال اعصاب به یکی از از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان این سازمان تبدیل شده میباشد و علی‌رغم وعده‌های تکراری از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، حقوق و دستمزد بازنشستگان این سازمان همچنان سوای تغییر تحول و افزایش در دو ماه ( فروردین و اردیبهشت) به حساب به بازنشستگان واریز شده است. نکته قابل توجه در آیتم ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و استفاده از آن، فهمیدن این هست که بیمه تکمیلی چه مواقعی را پوشش می دهد. به عبارتی در چه مواردی بیمه شدگان می توانند در جبران هزینه های خویش از بیمه کمک بگیرند.

تأیید وجود گاز متان در جنوب شهر تهران

به این ترتیب شما همواره سود بیمه قدمت بالاتری از مقدار سود تضمینی اخذ خواهید نمود که کارایی تعدادی ساله کمپانی بیمه پاسارگاد نیز آن را ثابت می نماید. ضمن آنکه اخذ رتبه یک توانگری مالی همین شرکت از سوی بیمه مرکزی نشان دهنده توانمندی کمپانی بیمه پاسارگاد و برگزیدگان بود این شرکت بیمه در بازپرداخت تعهدات آن خواهد بود. سرمایه بیمه عمر پاسارگاد کلیدی توجه به میزان حق بیمه عمر پرداختی و مبلغ سپرده گذاری در بیمه قدمت که میزان آن از سوی شما انتخاب می شود و نرخ های سود فنی بیمه قدمت ارزیابی می شود. این نرخ شامل سود تضمینی بیمه عمر می باشد که به وسیله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی کشور ایران تعیین می شود. اهمیت افزایش دستمزد ۱۰ درصد باز نشسته ها ، کارگری که اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سالیان قبل و شاغلین امسال بمراتب پایین تره . افزایش حقوق کارگران مشغول به کار رو چرا نخستین نزدید ، حتما” می خوان بازنشسته ها رو نخستین ساکت کنید و آن‌گاه حقوق و دستمزد شاغلین رو ۳۵ % بیشتر بزنند؟! روال فعالیت در تعیین مقدار دریافتی بازنشستگان به این صورت میباشد که در آغاز دولت در لایحه بودجه رقم و درصد پیشنهادی خود را اعلام می‌نماید و بعد، همین رقم می بایست به تصویب مجلس برسد تا عدد حقوق و دستمزد بازنشستگی انتخاب شود. در همین جلسه آقای بایگان مدیریت فرجام پوشش گزارشی از پیگیریها و عملکرد بیمه عمر استان تهران را در جلسه مطرح و در غایت تصمیم گیری شد مشکلات و بیمه قدمت اساسی تعامل حل و فصل گردد. مدیریت کانون استان تهران آقای حسینی ضمن خیرمقدم در آیتم ایراداتی که پیرامون بیمه قدمت وجود داراست حرف کردند و مسئولین کانونهای شهرستانی مشکلات بخشها خود را مطرح کردند. در غیر همین رخ شخص می تواند در موقعیت خاص، به شکل داوطلبانه حیاتی پرداخت حق بیمه عضو بیمه خدمات درمانی بازنشستگان شود. میزان حق بیمه به مقدار درآمد متقاضی (شامل دستمزد بازنشستگی و بقیه درآمدها نظیر عمل نیمه وقت) بستگی دارد. همانگونه که تا قبل از این هم اشاره شد، بیمه بازنشستگی اشخاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از درآمد آنها کسر می شود.
الان دستکم بگیر در تامین اجتماعی ۱۶۷۰ هزار تومان نمیباشد که محاسبات رو بر اساس اون انجام دادی ، الان دست‌کم دستمزد تامین اجتماعی دارای ۱۰ سال سابقه ۶۳۰ هزار تومان است که به ۲۳۴۳ هزار تومان شما نمیرسه ، دارای ۴۰ درصد افزایش به ۸۸۲ هزار تومان میرسه،کمتر لاف بگو. مجلس در حالی لایحه متناسب سازی دستمزد پرسنل دولت و بازنشستگان لشگری و کشور را ثبت کرد که به گفته نمایندگان ملت همین افزایش حقوق ازمهرماه نظر و سال آتی نیز آنان از حقوق قابل قبولی برخوردار می شوند. صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۱٫۶ میلیون مستمری بگیر دارد و از ۱۲ سال پیش این صندوق تسهیل‌گر دسترسی پرسنل سابق دولت به خدمات درمان تکمیلی محسوب می‌شود.
بخش متعددی از نیروهای مدیریتی و کارکنان کشور در راستا مشاغل کشوری عمل داشته و در اکنون خدمت هستند. این افراد آنگاه از بازنشستگی نیاز قابل توجهی به استعمال از خدمات بیمه ای دارند که اما این موقعیت به جهت آن ها از روش بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری تا حد زیادی آماده شده است. بیمه تکمیلی به اشخاص بازنشسته در پرداخت هزینه بیمارستان به جهت بعضی بیماری ها و جراحی ها یاری می کند. در ادامه جدول تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوریسال ۱۴۰۱ و سرویس ها قابل ارائه آن را به جهت شما خواهیم آورد؛ تا بدانید این بیمه چه اندازه می تواند در پرداخت هزینه ها به شما یاری کرده و چه خدماتی ارائه می دهد. به گزارش تابناک به نقل از همشهری اخبار استانها آنلاین، بازنشستگان تامین اجتماعی که میزانی دریافتی آن بیش از حداقل بود،‌ در شهریورماه امسال بر شالوده مصوبه شورای خوب عمل مشمول دریافت ۳۸ % ارتقاء حقوق و دستمزد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت شدند درحالی‌که در ۵ ماه شروع سال فقط ۱۰ % ارتقاء دستمزد به آن ها تعلق گرفت. بیاییم سهم معالجه را به نرخ روز (نرخ سال ۱۴۰۰) چک کنیم؛ بیمه کارگری به همین ترتیب تقسیم‌بندی شده است؛ ۷ % سهم کارگر، ۳ درصد سهم دولت و ۲۰ % هم سهم کارفرما میباشد که زیرا دولت حق بیمه ۳ درصدی خودش را نمی‌پردازد (بیمه بیکاری) این ۳ % هم از کارفرما گرفته می‌شود و کارفرما می بایست ۲۳ % دستمزد و حقوق و دستمزد مشمول کسور بیمه را پرداخت کند.