شلیک موشک از لبنان اسرائیل را هدف قرار داد: شلیک موشک از لبنان پس از درگیری های الاقصی اسرائیل را هدف قرار داد.

اورشلیم: شلیک موشک از لبنان روز پنجشنبه پس از درگیری بین پلیس اسرائیل و فلسطینیان در داخل سومین مکان مقدس اسلام، اسرائیل را هدف قرار دادند که هشدارهای تلافی جویانه را از سراسر منطقه به دنبال داشت.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این حمله موشکی را رهگیری کرده است که مسئولیت آن را هیچ گروهی بلافاصله بر عهده نگرفته است و گزارش رسانه های لبنانی مبنی بر انجام حملات تلافی جویانه را تکذیب کرد.
در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در حالی که رسانه‌های اسرائیلی از شلیک گلوله‌هایی به سمت اسرائیل خبر دادند، یک موشک از لبنان به سمت خاک اسرائیل شلیک شد و با موفقیت رهگیری شد.
این حمله در بحبوحه تشدید تنش ها پس از درگیری پلیس اسرائیل با فلسطینی ها در داخل مسجد الاقصی قبل از سحر روز چهارشنبه و بار دیگر در عصر انجام شد.
دفتر وی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «به‌روزرسانی‌های مستمری را درباره وضعیت امنیتی دریافت می‌کند و با روسای نهادهای امنیتی ارزیابی خواهد کرد».
سرویس های اورژانس اسرائیل گزارش دادند که یک مرد در حین فرار به سمت پناهگاه بر اثر اصابت ترکش و یک زن زخمی شده است.
ارتش گفت که آژیرهای هشدار در شهر شلومی و موشاو بتزت و گالیله در شمال اسرائیل به صدا درآمد.
ارتش اسرائیل در پاسخ به گزارش‌های خبرگزاری ملی لبنان مبنی بر اینکه اسرائیل به اهدافی در جنوب لبنان حمله کرده است، به خبرگزاری فرانسه رد کرد که «تاکنون» انتقام گرفته است.
بر اساس این گزارش لبنان، توپخانه رژیم صهیونیستی پس از پرتاب «چند موشک از نوع کاتیوشا» به سوی اسرائیل «چند گلوله از مواضع خود در مرز» به سمت حومه دو روستا شلیک کرد.
سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل گفت که یوآو گالانت وزیر دفاع از جزئیات حوادث در مرز شمالی اسرائیل مطلع شده است.
وی افزود: «وزیر به زودی ارزیابی وضعیت را با مقامات ارشد دستگاه دفاعی انجام خواهد داد».
درگیری های الاقصی
پلیس ضدشورش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یک حمله پیش از سحر به نمازخانه مسجد الاقصی یورش برد که قصد داشت «جوانان قانون شکن و آشوبگران نقابدار» را که به گفته آنها خود را در داخل آن سنگر کرده بودند، خارج کند.
خشونت‌ها، هم در عید فصح یهودیان و هم در ماه مبارک رمضان، باعث تبادل موشک‌ها و حملات هوایی با شبه‌نظامیان در نوار غزه شد، با نگرانی از تشدید بیشتر.
حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه هشدار داده بود که از «تمام اقدامات» گروه‌های فلسطینی علیه اسرائیل پس از درگیری‌ها حمایت خواهد کرد.
گروه شبه نظامی شیعه حزب الله تنها جناح لبنانی است که پس از پایان جنگ داخلی 1975-1990 این کشور سلاح های خود را حفظ کرد.
حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حزب‌الله حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی و حملات آن به مؤمنان را به شدت محکوم می‌کند».
حزب‌الله، دشمن سرسخت اسرائیل، روابط نزدیکی با جنبش اسلام‌گرای حماس، که بر غزه حکومت می‌کند، و با گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی، که همچنین در منطقه ساحلی مستقر است، دارد.
آخرین موشک شلیک شده از لبنان به اسرائیل در آوریل 2022 بود.
حوادث امنیتی هر از چند گاهی در منطقه مرزی بین لبنان و اسرائیل رخ می دهد که توسط نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان محافظت می شود.
نیروی سازمان ملل پس از شلیک موشک روز پنجشنبه خواستار خویشتنداری شد.