سوریه: حمله داعش به شکارچیان ترافل سوریه دست کم 31 کشته برجای گذاشت

بیروت: یک ناظر گفت که جنگجویان مظنون گروه دولت اسلامی در آخرین حمله از این دست در این کشور ویران شده جنگ، حداقل 31 نفر را در جستجوی ترافل روز یکشنبه در سوریه کشتند.
دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس نیز از کشته شدن چهار چوپان توسط جهادگران داعش در حادثه جداگانه و ربوده شدن دو چوپان دیگر خبر داد.
این دیده بان با اشاره به آمار جدید گفت: «در مجموع 31 نفر از جمله 12 جنگجوی طرفدار رژیم هنگام جمع آوری ترافل در صحرای شرق (شهر مرکزی) حماه کشته شدند.
این گزارش پیش از این از کشته شدن دست کم 26 نفر خبر داده بود که این رقم توسط خبرگزاری رسمی سوریه سانا تایید شده است.
ترافل های صحرای سوریه در کشوری که 12 سال جنگ و بحران اقتصادی ویرانگر را متحمل شده است، قیمت های بالایی دارد.
مقامات اغلب نسبت به اقدامات پرخطر هشدار می دهند. اما بین فوریه و آوریل هر سال، صدها سوری فقیر در صحرای وسیع سوریه یا بادیا – مخفیگاه شناخته شده ای برای جهادگران که مملو از مین های زمینی نیز است – به دنبال ترافل می گردند.
از فوریه، بیش از 230 نفر – که اکثر آنها غیرنظامی بودند – در حملات داعش کشته شده اند شکارچیان ترافل به گفته دیده بان، یا توسط مین های زمینی به جا مانده از افراط گرایان.
قربانیان شامل 15 نفر بودند که در جستجوی ترافل بودند که ماه گذشته توسط داعش گلویشان بریده شد.
قیمت بالا، دستمزد کم – ناظر جنگ در آن زمان گفت که در ماه فوریه، جنگجویان داعش با موتورسیکلت به سمت شکارچیان ترافل آتش گشودند و حداقل 68 نفر را کشتند.
صحرای سوریه به دلیل تولید برخی از با کیفیت ترین ترافل ها در جهان مشهور است.
این قارچ با ارزش بسته به اندازه و درجه می تواند تا 25 دلار در هر کیلو (2.2 پوند) به فروش برسد – در کشوری که متوسط ​​دستمزد ماهانه آن حدود 18 دلار است.
دیده بان گفت که روز یکشنبه نیز جهادگران داعش با تفنگ های خودکار و موتور سوار به گروهی از چوپانان در منطقه شرقی دیرالزور حمله کردند.
ناظر جنگ که برای گزارش های خود به شبکه ای از منابع داخل سوریه متکی است، گفت که جنگجویان گوسفندها را قبل از فرار دزدیدند و دو چوپان را نیز ربودند.
در مارس 2019، داعش آخرین بخش از خاک خود را در سوریه پس از یک عملیات نظامی با حمایت ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده از دست داد، اما بقایای جهادی همچنان در بیابان پنهان شده و حملات مرگباری را انجام می دهند.
آنها از چنین مخفیگاه‌هایی برای کمین کردن غیرنظامیان، نیروهای تحت رهبری کردها، نیروهای دولتی سوریه و جنگجویان طرفدار ایران استفاده کرده‌اند و در عین حال حملاتی را در همسایه عراق انجام داده‌اند.
جنگ سوریه از زمانی که در مارس 2011 با سرکوب وحشیانه اعتراضات ضد دولتی آغاز شد، جان حدود نیم میلیون نفر را گرفته و میلیون ها نفر را آواره کرده است.
سازمان ملل می‌گوید که بقایای مواد منفجره که توسط همه طرف‌های درگیری گذاشته شده است، اکنون بیش از هر جای دیگر جهان در سوریه جان خود را از دست داده است.
بر اساس داده های سازمان ملل متحد، از سال 2015، مین ها و سایر مواد منفجره باقی مانده به طور متوسط ​​هر روز پنج نفر را کشته یا مجروح کرده اند.