روحانی می گوید: ایران شنبه آینده محدودیت های Covid-19 را تشدید می کند

حسن روحانی ، رئیس جمهور در تلویزیون دولتی گفت ، ایران محدودیت های شدیدتری را از شنبه هفته آینده اعمال خواهد کرد ، زیرا کشور خاورمیانه ای که بیشتر از همه آسیب دیده است ، با موج سوم Covid-19 مبارزه می کند.
سخت ترین اقدامات – طبقه بندی شده توسط مقامات بهداشتی به عنوان “قرمز” یا سطح 3 – در تهران و حدود 100 شهر و شهر دیگر اعمال می شود.
علیرضا رئیسی ، معاون وزیر بهداشت ، در یک جلسه توجیهی رسانه ای تلویزیونی گفت ، مشاغل و خدمات غیر ضروری تعطیل می شوند و خودروها اجازه خروج و ورود ندارند.
مقامات بهداشتی ایران یک سیستم کدگذاری رنگی ابداع کرده اند که بیانگر شدت شیوع ویروس کرونا در کشور است.
رئیسی گفت: “هدف تعطیل کردن مشاغل مردم نیست ، بلکه باید محدودیت هایی را تعیین کنیم.”
وی گفت ، حدود 150 شهر و شهر دارای “نارنجی” یا سطح 2 هستند.
در این موارد ، یک سوم کارمندان می توانند به محل کار خود بروند در حالی که در 155 شهر که رتبه آنها “زرد” است یا سطح 1 ، دو سوم نیروی کار می توانند از محل کار خود کار کنند.
روحانی گفت: “خاموشی ها فقط به مشاغل محدود نمی شوند ، بلکه شامل دانشگاه ها ، مدارس و مراکز آموزشی نیز می شوند.” “در شهرهای قرمز و نارنجی ، آموزش از راه دور انجام می شود.”
سخنگوی وزارت بهداشت ، سیما سادات لاری روز شنبه به تلویزیون دولتی گفت ، ایران گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته 452 مورد مرگ ناشی از کوید -19 طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است ، در حالی که کل موارد آن با 11203 افزایش به 749،525 رسیده است.
ایرج حریرچی ، مقام ارشد وزارت هشدار داد که تعداد آلوده ها و تلفات در دو هفته آینده دو برابر خواهد شد.
دولت در روز سه شنبه محدودیت هایی را برای مدت یک ماه در شهرهای بزرگ وضع کرد که کلیه مشاغل غیر ضروری را در ساعت 6 بعد از ظهر تعطیل می کند