راهنمای خرید مودمهای TD-LTE ایرانسل (بهروزرسانی ۸ خرداد ۱۳۹۹) – شبکهچی

علاوه بر این از طریق اسلات کارت حافظه نیز میتوان محتویات آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. دانگلهای سیم کارت خور 2G و 3G تنها برای اتصال به یک کامپیوتر یا لپ تاپ طراحی شده بودند. همانگونه که در بالا گفتیم، امکان تبدیل کردن گوشیهای موبایل امروزی به یک وای فای جیبی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت سیم کارتی به صورت سیار و از طریق فعال کردن وای فای هات اسپات تلفن همراه وجود دارد. از اینرو استفاده از مودم همراه در تمامی مناطقی که سطح سیگنال شبکه تلفن سیار وجود دارد (هر چند خیلی ضعیف) بسیار کارآمدتر از دسترسی به اینترنت سیم کارت توسط گوشی موبایل میباشد. در غیر این صورت در هنگام ورود به کنسول تنظیمات مودم اولین سوالی که مودم همراه شما از شما خواهد پرسید PIN کد سیم کارت شماست. اکثر تولید کنندگان این دستگاهها مقیم کشور چین میباشند و تنها مارک ایسوس تایوان و سامسونگ کره غیر چینی هستند که این دو هم محصولاتشان را در کشور چین تولید و سپس به بازار عرضه میکنند.

قبل از خرید مودم سیار باید ابتدا کاربردی که برای استفاده از دستگاه مد نظر دارید را مشخص کنید، سپس با توجه به امکانات و قابلیتهای مورد نیازتان از یک سو، و مبلغی که بابت خرید مودم جیبی در نظر گرفتهاید از سوی دیگر، به بررسی محصولات مارکهای معتبری که قیمت آنها با بودجه شما میخواند بپردازید. اگر ساعتهای زیادی را خارج از منزل سپری میکنید، پس احتمالا به خرید مودم همراه نیاز دارید. این دسته از مودمهای جیبی نیازی به منبع برق بیرونی ندارند و با شارژ باتری خود تا چندین ساعت قابل استفاده در خارج از منزل و محیط کار میباشند. مدت زمان استفاده از این دستگاهها در خارج از منزل کوتاه است و به 8 ساعت نمیرسد. در این حالت عملا اتصال اینترنت سیم کارت شما قطع می باشد و مودم همراه شما فقط نقش یک تقویت کننده ی سیگنال را ایفا خواهد نمود. مودمهای جیبی در دو نوع دانگل USB سیم کارت خور و مودم همراه وای فای دار شارژی به بازار عرضه میشوند. از این دستگاهها با نام پاور بانک مودم دار و مودم همراه پاور بانک یاد میشود.

این دستگاهها علاوه بر اینکه یک مودم جیبی هستند، یک شارژر همراه هم میباشند و میتوان از آنها به عنوان دستگاه پاور بانک برای شارژ کردن سایر تجهیزات خود از جمله گوشی موبایل استفاده کرد. انواع مودم قابل حمل ایرانسل، رایتل و همراه اول همگی از نوع لاک شده میباشند و یک قفل نرم افزاری بر روی فریمور آنها وجود دارد که اجازه اتصال دستگاه به اپراتورهای دیگر را نمیدهد. گوشی موبایل و مودم جیبی هر دو دستگاههایی برای اتصال به اینترنت پرسرعت همراه ارایه شده بر روی شبکههای تلفن همراه 4G یا LTE یا 5G میباشند. مدلهای جدیدتر این دانگلهای سیم کارتی برای شبکههای 4G و 5G ساخته شدهاند و علاوه بر پورت USB دارای وای فای هات اسپات هم هستند. ولی، مودم مای فای دستگاهی برای اتصال به اینترنت اپراتور سیم کارت داخل دستگاه و اشتراک گذاری اینترنت پرسرعت پرسرعت سیم کارت با سایر تجهیزات میباشد. روش های بسیاری برای خرید سیم کارت ایرانسل وجود دارد که این روش ها برای کاربران سیم کارت اولی و کاربرانی که دارای سیم کارت ایرانسل هستند یکسان می باشد و می توانند از طریق روش های زیر سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنند.

4 درگاه ایترنت درگاه اتصال به پریز تلفن به همراه اسلات سیم کارت در این مودم موجود است. برای اینکه اینترنت 4G همراه ایرانسل روی دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی همراه و تبلت فعال شود باید سیم کارت نسل جدید ایرانسل تهیه کرده و همچنین باید یک مودم 4G یا 3G نیز خریداری شود. یکی دیگر از مزیایای این مودم، قابلیت اتصال کارت حافظه به آن است که میتوانید از آن برای بهاشتراکگذاری فایل میان دستگاههای متصل بهره ببرید. یکی از بهترین مودمهای 4G و TD-LTE در بازار ایران است. یکی از مودمهایی است که کاربران خانگی و اداری میتوانند خریداری کنند. بنابراین برای مصارف اداری و تجاری در شرکتهای کوچک تا متوسط، مودم TD-I40 A1 بسیار کارآمد است. کاهش هزینه: فناوری TD-LTE معماری بسیار سادهای دارد و همین موضوع دلیلی شده تا پیاده سازی آن سریع و آسانتر انجام شود و بدین ترتیب هزینهها نیز کاهش یابد. از آنجایی که قیمت مودم برای بسیاری از کاربران مهم است، وجود یک مقاله درباره قیمت مودم ایرانسل بسیار ضروری و کاربردی می باشد.