حملات کردستان عراق: دو نفر در کردستان عراق در حملاتی که ترکیه مقصر آن هستند کشته شدند

سلیمانیه: دست کم دو نفر در شمال عراق کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند کردستان مقامات منطقه روز یکشنبه گفتند که حمله هواپیمای بدون سرنشین توسط کشور همسایه ترکیه انجام شده است.
حملات اواخر روز شنبه در نزدیکی شهر پنجوین، در نزدیکی مرز ایران، یک خودرو حامل مبارزان کرد ترک از حزب کارگران کردستان را هدف قرار داد.PKKیکی از مقامات به دلیل حساسیت موضوع که نخواست نامش فاش شود، گفت.
پ‌ک‌ک که آنکارا و متحدان غربی آن را در زمره سازمان‌های “تروریستی” طبقه‌بندی می‌کنند، پایگاه‌هایی در شمال عراق دارد.
حوال ابوبکر، فرماندار منطقه سلیمانیه در تماس تلفنی با این “حملات” ابراز نگرانی کرد. مسرور بارزانی، نخست وزیر کردستان خودمختار عراق.
ابوبکر در بیانیه‌ای گفت: «بر اساس عناصر اولیه تحقیقات، دو نفر در این حملات کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.»
از سال 1984 پ‌ک‌ک در ترکیه شورش‌هایی را به راه انداخته است که ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است و آنکارا مدت‌ها مواضع نظامی خود را در شمال عراق حفظ کرده است، جایی که مرتباً علیه آنها عملیات انجام می‌دهد.
ابوبکر ابراز امیدواری کرد که این حملات برای حفظ امنیت منطقه متوقف شود.
در 7 آوریل، حملات پهپادی که ترکیه مقصر آن بود، اطراف فرودگاه سلیمانیه را هدف قرار داد، زمانی که فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و متحدان آمریکا (SDF) و همچنین نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند.
آنکارا هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرد.
ترکیه نیروهای دموکراتیک سوریه و بخش اصلی آن، یگان‌های مدافع خلق (YPG) را شاخه‌ای از پ‌ک‌ک می‌داند.
در ماه ژوئیه، حملات توپخانه ای که ترکیه مقصر آن بود، به پارکی در کردستان عراق اصابت کرد که در آن 9 نفر کشته شدند که آنکارا مسئولیت آن را رد کرد و پ ک ک را مقصر دانست.