حل اختلاف خلیج فارس “در دسترس” به نظر می رسد: سعودی

دوبی / رم: وزیر خارجه عربستان سعودی روز جمعه گفت که به نظر می رسد پس از کویت اعلام کرد پیشرفت در پایان دادن به یک ردیف است که واشنگتن می گوید یک جبهه متحد خلیج فارس علیه ایران را با مشکل روبرو می کند. ایالات متحده و کویت برای خاتمه بخشیدن به اختلافات تلاش کرده اند ، در طی آن عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از اواسط سال 2017 تحریم دیپلماتیک ، تجاری و مسافرتی را علیه قطر اعمال کرده اند.
جارد کوشنر ، مشاور ارشد رئیس جمهور ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پی سفر به عربستان سعودی مذاکراتی را در دوحه انجام داده بود. شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: “ما در چند روز گذشته به لطف ادامه تلاش های کویت اما همچنین به لطف حمایت قوی رئیس جمهور ترامپ ، پیشرفت چشمگیری داشته ایم.” “ما امیدواریم که این پیشرفت بتواند به توافق نهایی منجر شود که به نظر می رسد در دسترس باشد و من می توانم بگویم که تا حدی خوش بین هستم.”
یک منبع در واشنگتن گفت که یک معامله آزمایشی توسط طرفین انجام شده است و ممکن است ظرف چند هفته امضا شود. این منبع که خواست نامش فاش نشود ، گفت: “آنها در تلاشند آنچه را که در اصل یک توافق نامه است امضا کنند و در واقع آن را امضا کنند.”
خبرگزاری دولتی کونا گفت ، شیخ نواف آل احمد الصباح امیر کویت روز جمعه از این تحولات استقبال کرد. این روزنامه به نقل از وی گفت: “این توافقنامه نشان داده است كه همه طرفهای ذینفع مشتاق حفظ این قرارداد هستند پان خلیج فارس و اتحاد ، اتحاد و ثبات پان عربی “.
وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو گفت که ایالات متحده “بسیار امیدوار” است که اختلافات حل شود.